ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEANDRY E-LEARNINGU


PENKOWSKA G.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 45.60 Twoja cena  43,32 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

E-learning na świecie rozwija się bardzo dynamicznie, przyczyniając się do zmian nie tylko w systemach edukacji poszczególnych krajów, ale także w innych dziedzinach. Dzięki e-learningowi inaczej uczymy się, pracujemy, korzystamy z dóbr kultury.

Książkę odróżnia od podobnych pozycji refleksja towarzysząca zarówno definiowaniu pojęć dotyczących edukacji online, jak i ich praktycznej realizacji w pracy nauczyciela akademickiego. Pozycja ta wpisuje się w trend postrzegania sieci jako optymalnego środowiska uczenia się w polskich szkołach wyższych. Środowisko to może realizować wszystkie założone cele danego etapu edukacyjnego (e-learning), uzupełniać formę tradycyjną (blended learning), lub wspomagać klasyczną edukację poprzez sieć.

Książka pisana jest z perspektywy praktyka, ale autorka nie uchyla się od rozwijania własnych koncepcji mogących stanowić udział w budowanych teoretycznych podstawach kształcenia zdalnego.


Spis treści:

Wstęp

1. Rozwój e-edukacji w Polsce i na świecie

1.1. Krótka historia rozwoju kształcenia na odległość

   1.1.1. Kształcenie korespondencyjne

   1.1.2. Nowe technologie w kształceniu na odległość

1.2. E-edukacja nowoczesną odmianą kształcenia zdalnego

   1.2.1. Pierwsze studia zdalne

   1.2.2. Internet w kształceniu na odległość

1.3. E-learning wirtualnym środowiskiem uczenia się

   1.3.1. Dostęp do Internetu w Polsce

   1.3.2. Społeczność sieciowa w e-edukacji

   1.3.3. Wirtualne środowisko edukacyjne

   1.3.4. Budowanie więzi sieciowej w grupie e-learningowej

2. Różne spojrzenia na e-edukację

2.1. Definicje e-learningu

   2.1.1. Potoczne rozumienie e-learningu

   2.1.2. Aspekty e-learningu

   2.1.3. E-learning korporacyjny i akademicki

   2.1.4. Zakres zastosowań e-learningu

   2.1.5. Typy kursów zdalnych

   2.1.6. W stronę teorii e-learningu

   2.1.7. Pięć generacji kształcenia na odległość

2.2. Czynniki sprzyjające i opóźniające rozwój edukacji zdalnej w szkołach wyższych

   2.2.1. Koszt przygotowania kursu e-learningowego

   2.2.2. Korzyści z wprowadzenia kształcenia online w uczelniach

   2.2.3. Czynniki hamujące rozwój e-learningu

2.3. Kształcenie zdalne a misja uniwersytetu

   2.3.1. Jakość kursów e-learningowych

   2.3.2. Przemiany współczesnych uniwersytetów

   2.3.3. E-learning w uniwersytecie

   2.3.4. Idea edukacji otwartej

3. Teoretyczny kontekst e-edukacji

3.1. Pedagogiczna perspektywa kształcenia online

   3.1.1. Rozumienie e-kształcenia

   3.1.2. Związek e-learningu z pedagogiką i naukami społecznymi

   3.1.3. Behawiorystyczny i konstruktywistyczny kontekst e-edukacji

   3.1.4. Instrumentalizm Deweya w kształceniu zdalnym

   3.1.5. Teorie Wygotskiego, Piageta i Brunera w e-learningu

3.2. Rola komunikowania się w e-learningu

   3.2.1. Komunikowanie się zdalne w pracy dydaktycznej

   3.2.2. Kontekst pedagogiczny komunikowania się w e-learningu

   3.2.3. Wybrane modele komunikowania

   3.2.4. Nauczyciel jako odbiorca i nadawca komunikatów medialnych

   3.2.5. Właściwości komunikacji językowej w Internecie

3.3. Standardy kształcenia zdalnego

   3.3.1. Błędne przekonania dotyczące kształcenia zdalnego

   3.3.2. Standardy kształcenia zdalnego w polskich uczelniach

   3.3.3. Zasady projektowania kursów e-learningowych

   3.3.4. Przygotowanie materiałów edukacyjnych do kształcenia online

   3.3.5. Kryteria oceny kursów e-learningowych

4. Modele e-edukacji w szkołach wyższych

4.1. Modele kształcenia zdalnego w zależności od technologii

   4.1.1. E-learning i blended learning

   4.1.2. Kształcenie synchroniczne i asynchroniczne

   4.1.3. Modele wykorzystujące otwarte technologie

   4.1.4. Platformy e-learningowe

4.2. Model m-learningu

   4.2.1. Środowisko uczenia się a miejsce uczenia się w edukacji zdalnej

   4.2.2. Ergonomia stanowiska uczenia się online

4.3. Jakość kursów e-learningowych

   4.3.1. Elementy dobrego kursu

   4.3.2. Model ADDIE

4.4. Motywacja w e-learningu

   4.4.1. Model Gilly Salmon

   4.4.2. Model 3J

4.5. Model agregowany

5. E-learning akademicki – badania własne

5.1. Wprowadzenie kształcenia zdalnego w szkole wyższej

   5.1.1. Projekt wdrożenia, realizacji i ewaluacji e-learningu

   5.1.2. Kolejne projekty i wnioski z badań

5.2. Prowadzenie zajęć zdalnych

   5.2.1. Narzędzia stosowane w e-learningu

   5.2.2. Kształcenie zdalne pedagogów

Zakończenie

Spis tabel

Spis rysunków

Bibliografia


172 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022