Książka przedstawia kompleksowe ujęcie outsourcingu informatycznego
unikatowe w polskiej literaturze przedmiotu.
Wybór zagadnienia ma związek z rosnącym znaczeniem outsourcingu,
wynikającym z kierunków rozwoju współczesnych organizacji, a przede wszystkim z
rozwojem koncepcji organizacji-sieci, której idea polega na koncentrowaniu w sobie
jedynie podstawowych umiejętności dających przewagę konkurencyjną i wydzielaniu na
zewnątrz organizacji wszystkich czynności, które mogą zostać wykonane taniej i lepiej
przez firmy zewnętrzne.
Podręcznik zawiera niezbędne podstawy terminologiczne, prezentuje zagadnienia
związane z zarządzaniem współpracą outsourcingową, w tym zasady planowania,
implementacji oraz kontroli i monitorowania wydzieleń, a ponadto określa stan i
perspektywy rozwoju outsourcingu informatycznego w Polsce.
Spis treści:
Wstęp
1. Istota i rodzaje outsourcingu informatycznego
1.1. Istota outsourcingu
1.2. Przesłanki stosowania outsourcingu
1.3. Rodzaje outsourcingu
1.4. Zakres funkcji informatycznych realizowanych w ramach outsourcingu
2. Zarządzanie outsourcingiem
2.1. Znaczenie zarządzania relacją outsourcingową
2.2. Modelowe ujęcie zarządzania kooperacją outsourcingową
2.3. Korzystanie z usług zewnętrznych konsultantów
2.4. Organizacyjno-ekonomiczne uwarunkowania outsourcingu
3. Analiza decyzyjna wyboru outsourcingu informatycznego
3.1. Analiza kosztów, korzyści i ryzyka outsourcingu IT
3.2. Analiza finansowa outsourcingu
3.3. Miary efektywności usług informatycznych
3.4. Planowanie outsourcingu
4. Wdrażanie outsourcingu
4.1. Organizowanie przedsięwzięć outsourcingowych
4.2. Wybór dostawcy usług
4.3. Formułowanie kontraktu
4.4. Transfer personelu, sprzętu i oprogramowania
4.5. Outsourcing wiedzy
5. Czynniki sukcesu outsourcingu informatycznego
5.1. Motywowanie dostawcy usług
5.2. Monitorowanie i kontrola współpracy outsourcingowej
5.3. Czynniki sukcesu w układzie: outsourcingodawca - outsourcingobiorca
6. Strategiczne scenariusze rowzoju outsourcingu informatycznego
6.1. Outsourcing informatyczny w Polsce
6.2. Perspektywy rozwoju outsourcingu
6.3. Offshoring jako szczególny typ outsourcingu informatycznego
Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
145 stron, B5, oprawa miękka