Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi to zbiór
tekstów, które pomogą lepiej zrozumieć zjawisko gier komputerowych, a także
ilustrują ewolucję myślenia o grach.
To pozycja, która ma ambicje poszukiwania odpowiedzi na m.in. następujące
pytania:
• czy gry komputerowe bliższe są mediom, czy może tradycyjnym grom i zabawom?
• o gry komputerowe wnoszą do estetyki mediów i komunikacji z odbiorcami kultury?
• jak w świecie nowych technologii będzie wyglądać praca, jakie powstaną modele
produkcji?
Książka zawiera podstawowe propozycje metodologiczne i przegląd kluczowych
perspektyw obecnych w badaniach nad grami komputerowymi, definicje gier komputerowych,
prezentuje przykłady kulturoznawczej interpretacji konkretnych gier, jak i samej sytuacji
grania.
Pozycja skierowana przede wszystkim do:
• zainteresowanych grami studentów kierunków takich, jak kulturoznawstwo, socjologia,
antropologia, ale też ekonomia i informatyka;
• pedagogów chcących bliżej poznać jedną z ulubionych form rozrywki młodych ludzi;
• graczy, którzy chcą rozszerzać wiedzę na temat swojego hobby.
Książka może też posłużyć jako podręcznik wykorzystywany na kursach poświęconych
badaniom mediów cyfrowych, zwłaszcza gier, jak i kursach specjalistycznych,
kształcących przyszłych twórców gier.
470 stron. oprawa miękka