ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 115.00 109,25   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INFORMATYKA GOSPODARCZA TOM IV.


ZAWIŁA-NIEDŹWIECKI J. GĄSIORKIEWICZ A. ROSTEK K.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 115.00 Twoja cena  109,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czterotomowe dzieło o zastosowaniach gospodarczych informatyki, ale nie tylko w obszarze zarządzania, lecz szerzej – jako narzędzie wsparcia aktywności gospodarczej. Stanowi kompendium podstawowej wiedzy zarówno dla menedżerów rozważających różny zakres stosowania informatyki, jak i dla studentów, którzy na rozmaitych uczelniach, zdobywając zawód i specjalizację, powinni być przygotowywani do świadomego posługiwania się systemami informatycznymi oraz formułowania wobec nich swoich wymagań.  

Tom 4.

Część pierwsza jest poświęcona najprężniej rozwijającej się dziedzinie informatyki – wykorzystywaniu Internetu, natomiast w drugiej pokazano, w jakich aspektach należy zarządzać przedsięwzięciami informatycznymi. Tom czwarty zamyka część trzecia, na którą składają się trzy eseje na temat perspektyw informatyki: problemów teoretycznych, trendów technicznych i rozwoju zastosowań.


Spis treści:

Redaktorzy naukowi/Recenzent 9

Część pierwsza
Informatyka internetowa 11

1. Technologie internetowe (Kamil Sitarski) 15
1.1. Języki prezentacji i wymiany danych 18
1.2. Języki programowania i technologie budowy systemów internetowych 24
1.3. Wybrane koncepcje rozwiązań internetowych 34
2. Projektowanie serwisów WWW (Marek Kasperski) 41
2.1. Cykl życia produktu internetowego 43
2.2. Projektowanie jako proces 44
2.3. Przykłady 50
3. Zarządzanie serwisami WWW (Piotr Szczepański) 57
3.1. Zagadnienia wyjściowe do zarządzania serwisem WWW 60
3.2. Zmiany w serwisie – rodzaje i metody pracy. 65
3.3. Nowe funkcjonalności – dobre praktyki w projektowaniu elementów serwisu WWW 68
4. Handel elektroniczny (Grzegorz Kaczorek) 79
4.1. Modele handlu elektronicznego 81
4.2. Modele wspierające handel elektroniczny 86
4.3. Procesy biznesowe handlu elektronicznego 87
4.4. Rynek handlu elektronicznego 92
4.5. Perspektywy rozwoju 93
5. Systemy bankowości internetowej (Dariusz Andrzej Wawrzyniak) 97
5.1. Pojęcie bankowości internetowej 100
5.2. Rys historyczny. 106
5.3. Bankowość internetowa w Polsce. 109
5.4. Bezpieczeństwo bankowości internetowej . 112
6. Sprzedaż ubezpieczeń przez Internet (Monika Kaczała) 131
6.1. Modele sprzedaży ubezpieczeń przez Internet 135
6.2. Dystrybucja ubezpieczeń przez Internet a poszczególni uczestnicy kanału dystrybucji 144
6.3. Aspekty prawne sprzedaży ubezpieczeń przez Internet 159
7. E-administracja (Robert Kępczyński) . 169
7.1. Problemy informatyzacji różnych obszarów i form pracy sektora publicznego 172
7.2. Bariery rozwoju e-administracji 173
7.3. E-administracja z perspektywy obywatela i przedsiębiorcy 173
7.4. Opis systemu zarządzania tożsamością obywateli jako wzorzec definicji celów i funkcjonalności systemu teleinformatycznego w sektorze publicznym 174
8. Systemy mobilne (Marek Miłosz) 197
8.1. Technologie mobilne 200
8.2. Infrastruktura techniczna systemów mobilnych 204
8.3. Przykłady zastosowań systemów mobilnych 213
9. Marketing internetowy (Artur Gąsiorkiewicz) 223
9.1. Wprowadzenie do zagadnień marketingu internetowego 226
9.2. Ruch przychodzący do serwisu WWW a konwersja 228
9.3. Widoczność serwisów WWW 236
9.4. Użyteczność i dostępność serwisów internetowych 251
9.5. Korzyść dla klienta internetowego 255
9.6. Efektywność marketingu internetowego 256

Część druga
Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi 265

10. Zarządzanie informacją (Bogdan Stefanowicz) 267
10.1. Pojęcie informacji 270
10.2. Problem zarządzania informacją 273
10.3. Potrzeby informacyjne 275
10.4. Jakość informacji 280
10.5. Spójność informacji. 286
10.6. Ochrona informacji 291
10.7. Zarządzanie informacją w małych i średnich obiektach gospodarczych 293
11. Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (Andrzej Kamiński) 299
11.1. Charakterystyka zintegrowanych systemów informatycznych 301
11.2. Organizacja procesu kompleksowej informatyzacji przedsiębiorstwa 306
12. Zapewnianie jakości oprogramowania (Wojciech Jaszcz) 321
12.1. Zarządzanie jakością – definicja 323
12.2. Modele i standardy 323
12.3. Testowanie jako miernik jakości oprogramowania 332
12.4. Procesy produkcji oprogramowania i metryki wykorzystywane do pomiaru jego jakości 332
12.5. Jak doskonalić proces produkcji oprogramowania? 341
12.6. Analiza defektów i poprawa jakości oprogramowania 342
13. Zarządzanie ryzykiem procesów związanych z informatyzacją (Borys Stokalski)
13.1. Podstawy pojęciowe 350
13.2. Ryzyko w przedsięwzięciach informatycznych 352
13.3. Od statystyk projektów do metryk ryzyka 354
13.4. Proces zarządzania ryzykiem w projekcie 360
13.5. Kulturowe i ekonomiczne uwarunkowania zarządzania ryzykiem. 362
13.6. Zarządzanie ryzykiem jako proces biznesowy i ryzyko architektoniczne 363
14. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji i systemów (Maciej Byczkowski) 369
14.1. Obszary zarządzania bezpieczeństwem w organizacji. 373
14.2. Bezpieczeństwo informacji 376
14.3. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji – metodyka TISM 379
14.4. Wdrożenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji 390
14.5. Zarządzanie bezpieczeństwem systemu informatycznego 400
15. Zarządzanie ciągłością działania systemów i usług (Renata Davidson) 411
15.1. Zrozumienie wymagań biznesu i uzgodnienie poziomu świadczonych usług ICT 418
15.2. Zdefi niowanie strategii zarządzania ciągłością działania systemów i usług ICT . 421
15.3. Budowa i wdrożenie rozwiązań przewidzianych w strategii 424
15.4. Ćwiczenia i testowanie planu ciągłości działania ICT 427
15.5. Utrzymanie, przegląd i doskonalenie planu ciągłości działania ICT 428
16. Zarządzanie dostarczaniem usług informatycznych (Piotr Werczyński) 433
16.1. ITIL a service desk 441
16.2. Stosowane modele service 442
16.3. Porównanie modeli 444
16.4. Service desk w organizacji 445
17. Zarządzanie usługami outsourcingowymi (Małgorzata Sobińska) 457
17.1. Rodzaje i zakres outsourcingu IT 461
17.2. Model zarządzania współpracą outsourcingową 466
17.3. Analiza kosztów, korzyści i ryzyka outsourcingu 472
17.4. Wybór dostawcy usług 475
17.5. Konstruowanie kontraktu outsourcingowego 476
17.6. Wdrażanie i monitorowanie outsourcingu . 478
17.7. Czynniki sukcesu outsourcingu 480
17.8. Stan i perspektywy rozwoju rynku usług outsourcingowych IT . 484
18. Projektowanie centrów przetwarzania danych (Krzysztof Szczygieł) 493
18.1. Dostępność systemu. 496
18.2. Ocena jakości CPD (klasyfikacja) 499
18.3. Przygotowanie koncepcji CPD 504
18.4. Przegląd elementów infrastruktury technicznej 506
18.5. Efektywność energetyczna 528
19. Przegląd wybranych standardów i norm stosowanych w informatyce (Jacek Maria Chmielewski, Bolesław Szomański, Kazimierz Waćkowski) 533
19.1. Pojęcie normy i standardu 535
19.2. Międzynarodowe i krajowe organizacje tworzące normy i standardy w informatyce 536
19.3. Definicje i rodzaje norm 537
19.4. Historia normalizacji w Polsce 539
19.5. Stare normy informatyczne 540
19.6. Normy terminologiczne 540
19.7. Normy zarządzania bezpieczeństwem systemów informatycznych 546
19.8. Normy w zarządzaniu usługami informatycznymi 549
19.9. Standardy i normy stosowane w trakcie projektowania systemów informatycznych 550
19.10. Normy dotyczące technicznych aspektów bezpieczeństwa informacji 556
19.11. Normy dotyczące bhp i ergonomii w pracach wspomaganych informatycznie 559
19.12. Normy dotyczące formatów plików i interfejsów 561
19.13. Normy dotyczące urządzeń 563
20. Ochrona własności intelektualnej w informatyce (Wiesław Kotarba) 569
20.1. System prawa autorskiego 572
20.2. System patentowy 580
20.3. Systemy ochrony oznaczeń przedsiębiorstw i produktów 595
20.4. Inne systemy prawne 605
20.5. Obrót własnością intelektualną 611

Część trzecia
Perspektywy 619

21. Podstawowe problemy w informatyce teoretycznej (Mariusz Flasiński) 621
21.1. Zagadnienia kluczowe dla podstaw informatyki 622
21.2. Problemy kluczowe dla zastosowań informatyki 624
21.3. Nowe trendy rozwojowe 628
21.4. Wyzwania w informatyce teoretycznej 630
22. Co dalej w technice informatycznej? (Wojciech Cellary) 635
22.1. Współpraca 636
22.2. Multimedia 640
22.3. Semantyka . 643
23. Ciągła transformacja jako strategia konkurencyjna (Borys Stokalski) 647
23.1. Od restrukturyzacji do łańcucha innowacji 647
23.2. W kierunku platform biznesowych 649

Odpowiedzi 657


672 strony


Komplet zawiera 4 tomy, które można nabyć osobno:

INFORMATYKA GOSPODARCZA TOM I.
ZAWIŁA-NIEDŹWIECKI J. GĄSIORKIEWICZ A. ROSTEK K.

INFORMATYKA GOSPODARCZA TOM II.
ZAWIŁA-NIEDŹWIECKI J. GĄSIORKIEWICZ A. ROSTEK K.

INFORMATYKA GOSPODARCZA TOM III.
ZAWIŁA-NIEDŹWIECKI J. GĄSIORKIEWICZ A. ROSTEK K.

INFORMATYKA GOSPODARCZA TOM IV.
ZAWIŁA-NIEDŹWIECKI J. GĄSIORKIEWICZ A. ROSTEK K.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022