ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INTERNET JAKO WSPÓŁCZESNY ŚRODEK ELEKTRONICZNEJ KOMUNIKACJI WYBORCZEJ


ŻURAWSKI J.

wydawnictwo: KSIĘG.AKADEMICKA , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 36.50 Twoja cena  34,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Rozwój Internetu w Polsce zbiegł się w czasie z przeobrażeniami politycznymi dokonującymi się po upadku PRL-u. Po transformacji ustrojowej zaczęto w Polsce wprowadzać mechanizmy charakterystyczne dla demokracji parlamentarnych, doceniając przy tym znaczenie kampanii wyborczych dla osiągnięcia sukcesu wyborczego. Toteż nic dziwnego, że w 1997 roku po raz pierwszy wykorzystano w polskiej kampanii parlamentarnej Internet i od tego momentu kolejne kampanie toczyły się z jego udziałem.

O jego roli w kampaniach z lat: 1997, 2001, 2005 i 2007 pisano wcześniej, dlatego wszechstronna analiza Jakuba Żurawskiego nawiązuje do tych publikacji. Nowatorskim i oryginalnym zabiegiem autora było przeprowadzenie własnych badań internetowej kampanii parlamentarnej 2007 roku. Autor nazwał je "studium przypadku" i istotnie czytelnik książki otrzymuje obszerne studium, zawierające odniesienia do treści witryn wyborczych komitetów wyborczych, niektórych blogów oraz informacji zamieszczanych na trzech portalach informacyjnych: Interia.pl, Onet.pl, i Wirtualna Polska. Wyniki analizy zostały przedstawione w sposób jasny, przejrzysty, zostały wzbogacone tabelami i ilustracjami, potwierdzając wielką sumienność i rzetelność badawczą autora oraz trafność formułowanych przezeń sądów.


Spis treści:

 

Wstęp

Rozdział I. Elektroniczne środki masowego przekazu
1.Wstęp
2.Media elektroniczne a polityka
2.1.Nierównomierność komunikowania
2.2."Mediatyzacja" i "medializacja" polityki
2.2.1."Rytualizacja" komunikacji politycznej
2.2.2."Karnawalizacja" komunikacji politycznej
2.2.3.Krytyka "medializacji"
2.3.Media elektroniczne w symbiozie z polityką
2.3.1.Marketingowa "współpraca"
3.Telewizja i odbiór przekazu telewizyjnego
3.1.Rozwój telewizji
3.2.Przekazy telewizyjne
4.Radio - medium "towarzyszące"
4.1.Rozwój radia
4.2.Cechy przekazu radiowego
5.Internet i interaktywność globalnej sieci
5.1.Rozwój Internetu
5.2."Przekaz" w Internecie
6.Podsumowanie - modernizacyjna a postmodernizacyjna kampania wyborcza

Rozdział II. Medialne komunikowanie wyborcze
1.Wstęp
2.Komunikowanie wyborcze w nauce o komunikowaniu
2.1.Proces komunikowania wyborczego
2.2.Środek komunikowania w medialnym komunikowaniu wyborczym
2.3.Masowość w komunikowaniu wyborczym a Internet
3.Komunikowanie wyborcze a marketing polityczny
3.1.Proces wyborczy w ujęciu marketingowym
3.2.Komunikacja marketingowa
4.Komunikowanie wyborcze a Internet - cztery aspekty komunikacji wyborczej w sieci
4.1.Nowe rozwiązania, odnowione narzędzia - aspekt technologiczny
internetowej komunikacji wyborczej
4.1.1.Narzędzia komunikacji wyborczej w Internecie
4.1.1.1.Narzędzia osobistej perswazji
4.1.1.2.Reklama polityczna
4.1.1.3.Polityczne public relations i przekazy dziennikarskie
4.2.Szklany ekran a uścisk dłoni - czasoprzestrzenny aspekt internetowej komunikacji wyborczej
4.2.1.Czas i miejsce komunikacji wyborczej
4.2.2.Nowy rodzaj relacji
4.3.Plakat na murze a banner w sieci - aspekt akceptowalności nowych form internetowej komunikacji wyborczej
4.3.1.Bariera technologiczna
4.3.2.Bariera aktywności obywatelskiej
4.3.3.Bariera umiejętności
4.4.Aktywny użytkownik a bierny widz - aspekt nowej pozycji komunikacyjnej uczestników internetowej komunikacji wyborczej
4.4.1.Perspektywa wyborców
4.4.2.Perspektywa polityków

Rozdział III. Polityczne i prawne uwarunkowania kampanii wyborczych w Internecie
1.Kampania wyborcza w ujęciu politologicznym
1.1.Kultura polityczna a wykorzystanie Internetu w kampaniach
1.2.Struktura sztabów wyborczych i jej wpływ na wykorzystanie Internetu w kampaniach
1.3.Polityczna "superrzeczywistość"
2.System medialny i wyborczy a kształt internetowej komunikacji wyborczej
2.1.Prawo medialne a wykorzystanie Internetu w kampaniach
2.1.1.Internet jako środek masowego komunikowania
2.1.2.Publikacje internetowe jako prasa
2.2.Prawo wyborcze a kampania w Internecie
2.2.1."Agitacja wyborcza" a publikacje w Internecie
2.2.2.Cisza przedwyborcza a kampania w Internecie
2.2.3.Pojęcie "materiałów wyborczych" w Internecie
2.2.4.Kwestia prawdziwości informacji w internetowych "materiałach wyborczych"
3.Podsumowanie

Rozdział IV. Internet w polskich kampaniach parlamentarnych 1997-2005
1.Cechy kampanii parlamentarnych
2.Problem personalizacji kampanii parlamentarnych
3.Polskie kampanie parlamentarne 1997-2005
3.1.Uwagi ogólne
3.2.Zastosowanie Internetu w kampanii w 1997 r.
3.2.1.Uwagi wstępne
3.2.2.Akcja Wyborcza Solidarność
3.2.3.Sojusz Lewicy Demokratycznej
3.2.4.Polskie Stronnictwo Ludowe
3.2.5.Unia Wolności
3.2.6.Ruch Odbudowy Polski
3.2.7.Unia Pracy
3.2.8.Unia Prawicy Rzeczypospolitej
3.2.9.Internet jako platforma niezależnej aktywności nadawczej (dziennikarskiej) i medium interaktywne
3.2.10.Podsumowanie
3.3.Zastosowanie Internetu w kampanii w 2001 r.
3.3.1.Uwagi wstępne
3.3.2.Koalicja Sojuszu Lewicy Demokratycznej i Unii Pracy
3.3.3.Platforma Obywatelska oraz Prawo i Sprawiedliwość
3.3.4.Akcja Wyborcza Solidarność Prawicy i Unia Wolności
3.3.5.Polskie Stronnictwo Ludowe i Samoobrona RP
3.3.6.Liga Polskich Rodzin
3.3.7.Internet jako platforma niezależnej aktywności nadawczej (dziennikarskiej) i medium interaktywne
3.3.8.Podsumowanie
3.4.Zastosowanie Internetu w kampanii w 2005 r.
3.4.1.Uwagi wstępne
3.4.2.Prawo i Sprawiedliwość
3.4.3.Platforma Obywatelska
3.4.4.Samoobrona RP
3.4.5.Sojusz Lewicy Demokratycznej
3.4.6.Liga Polskich Rodzin
3.4.7.Polskie Stronnictwo Ludowe
3.4.8.Socjaldemokracja Polska oraz Partia Demokratyczna - demokraci.pl
3.4.9.Internet jako platforma niezależnej aktywności nadawczej (dziennikarskiej) i medium interaktywne
3.4.10.Podsumowanie

Rozdział V. Internet w kampanii parlamentarnej w 2007 r. - studium przypadku
1.Sytuacja przed wyborami 2007 r., wyniki wyborów, wydatki na kampanię
2.Metodologia badań
3.Witryny internetowe komitetów wyborczych w kampanii 2007 r.
3.1.Platforma Obywatelska
3.2.Prawo i Sprawiedliwość
3.3.Lewica i Demokraci
3.4.Polskie Stronnictwo Ludowe
3.5.Samoobrona i Liga Polskich Rodzin
3.6.Polska Partia Pracy
4.Wyniki badań właściwości witryn internetowych siedmiu ogólnopolskich komitetów wyborczych w 2007 r.
4.1.Obszerność partyjnych witryn WWW
4.2.Aktualność partyjnych witryn WWW
4.3.Multimedialność partyjnych witryn WWW
4.4.Hipertekstowość partyjnych witryn WWW
4.5.Interaktywność partyjnych witryn WWW
4.6.Podsumowanie
5.Wykorzystanie witryn WWW i blogów przez liderów list wyborczych do Sejmu w wyborach 2007 r.
6.Informacje o siedmiu komitetach wyborczych zamieszczane przez
7.Podsumowanietrzy polskie portale informacyjne - Interia.pl, Onet.pl i Wirtualna Polska

Rozdział VI. Trzy spojrzenia na rolę i wykorzystanie Internetu w kampaniach wyborczych
1.Wprowadzenie
2.Spojrzenie pierwsze - komunikacja wyborcza poprzez Internet jako działania marketingowe
3.Spojrzenie drugie - Internet jako platforma komunikacji dwustronnej: kandydaci-wyborcy
4.Spojrzenie trzecie - Internet jako platforma komunikacji politycznej między użytkownikami
5.Podsumowanie

Zakończenie

Bibliografia

Indeks osób


240 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022