- Czego dotyczy zasada drzewa Jozuego?
- Jakie kontrastować pisma?
- Jak projektować wizytówki, foldery lub ogłoszenia prasowe?
Przygotowując jakiekolwiek materiały informacyjne, oczekujesz, że zostaną one
przede wszystkim przeczytane. Jednak z pewnością chciałbyś również, żeby wzbudzały
zainteresowanie odbiorcy dzięki ciekawej i estetycznej formie.
Czy naprawdę trzeba poświęcić długie godziny na studiowanie zasad
projektowania i typografii, aby stworzyć poprawny i atrakcyjny wizualnie dokument?
Już nie! Do Twoich rąk oddajemy książkę, dzięki której błyskawicznie
opanujesz zasady projektowania i składu dokumentów.
W pierwszej kolejności poznasz zasadę drzewa Jozuego, a w następnych rozdziałach
znajdziesz wiadomości na temat każdego jego elementu: kontrastu, powtarzania,
wyrównywania oraz odległości. Ponadto autor przekaże Ci interesujące i praktyczne
porady dotyczące projektowania wizytówek, papieru firmowego, ulotek, biuletynów,
folderów oraz ogłoszeń gazetowych. Książka ta przeznaczona jest dla Czytelników
zainteresowanych poznaniem tajników projektowania bez specjalnego wgłębiania się w
szczegóły techniczne. Liczne przykłady oraz sensowne wskazówki sprawiają, że staje
się to całkiem łatwe i przyjemne.
Jeżeli interesuje Cię temat typografii, z pewnością przypadnie Ci do gustu druga
książka poświęcona tej tematyce: "Typografia od podstaw. Projekty z klasą".
- Zasada drzewa Jozuego — kontrast, powtarzanie, wyrównanie, odległość
- Wykorzystanie koła barw
- Różnice między CMYK i RGB
- Zasady projektowania wizytówek
- Projektowanie papieru firmowego oraz kopert
- Projektowanie folderów, biuletynów i ulotek
- Kroje pisma w projektowaniu
- Drukowanie
- Klasyfikacja pism
- Zasady kontrastowania pism
Spis treści:
- Dla kogo jest ta książka? (10)
ZASADY PROJEKTOWANIA
1. Zasada drzewa Jozuego (13)
- Cztery podstawowe zasady (15)
- Kontrast (15)
- Powtarzanie (15)
- Wyrównanie (15)
- Odległość (15)
2. Odległość (17)
- Odległość - podsumowanie (34)
- Podstawowy cel (34)
- Jak to osiągnąć (34)
- Czego należy unikać (34)
3. Wyrównanie (35)
- Wyrównanie - podsumowanie (52)
- Podstawowy cel (52)
- Jak to osiągnąć (52)
- Czego należy unikać (52)
4. Powtarzanie (53)
- Powtarzanie - podsumowanie (66)
- Podstawowy cel (66)
- Jak to osiągnąć (66)
- Czego należy unikać (66)
5. Kontrast (67)
- Kontrast - podsumowanie (82)
- Podstawowy cel (82)
- Jak to osiągnąć (82)
- Czego należy unikać (82)
6. Przegląd (83)
- Odległość (84)
- Wyrównanie (85)
- Powtarzanie (86)
- Kontrast (87)
- Szybki test nr 1 - zasady projektowania (88)
- Szybki test nr 2 - zmiana projektu ogłoszenia (89)
- Podsumowanie (92)
7. Kolor (93)
- Niesamowite koło barw (94)
- Relacje między kolorami (95)
- Barwy dopełniające (96)
- Triady (97)
- Triady z rozdzielonymi barwami dopełniającymi (98)
- Kolory analogiczne (99)
- Ciemniejsze i jaśniejsze odcienie (100)
- Twórzmy własne odcienie (101)
- Kolory monochromatyczne (102)
- Łączenie odcieni (103)
- Uwaga na tony! (104)
- Ciepłe i chłodne kolory (105)
- Od czego zacząć (106)
- CMYK kontra RGB, druk kontra sieć (108)
8. Inne porady i sztuczki (111)
- Tworzenie pakietu (112)
- Wizytówki (113)
- Projektowanie wizytówek - wskazówki (116)
- Format (116)
- Rozmiar kroju pisma (116)
- Stylistyczna konsekwencja (116)
- Papier firmowy i koperty (117)
- Projektowanie papieru firmowego i kopert - wskazówki (120)
- Rozmiar koperty (120)
- Centralny punkt (120)
- Wyrównanie (120)
- Druga strona (120)
- Faks i kserokopiarka (120)
- Ulotki (121)
- Projektowanie ulotek - wskazówki (124)
- Centralny punkt (124)
- Kontrastujące nagłówki (124)
- Powtarzanie (124)
- Wyrównanie (124)
- Biuletyny (125)
- Projektowanie biuletynów - wskazówki (128)
- Wyrównanie (128)
- Wcięcia w tekście (128)
- Tylko nie Helvetica! (129)
- Przystępny układ tekstu głównego (129)
- Foldery (130)
- Projektowanie folderów - wskazówki (133)
- Kontrast (133)
- Powtarzanie (133)
- Wyrównanie (133)
- Odległość (133)
- Pocztówki reklamowe (135)
- Projektowanie pocztówek reklamowych - wskazówki (138)
- Cel (138)
- Przyciąganie uwagi (138)
- Kontrast (138)
- Ogłoszenia do gazet (139)
- Projektowanie ogłoszeń do gazet - wskazówki (142)
- Kontrast (142)
- Wybór kroju pisma (142)
- Funkcja negatywu (142)
- Strony internetowe (143)
- Projektowanie stron internetowych - wskazówki (146)
- Powtarzanie (146)
- Przejrzystość i czytelność (146)
KROJE PISMA W PROJEKTOWANIU
9. Druk (a życie) (149)
- Harmonia (150)
- Konflikt (152)
- Kontrast (154)
- Podsumowanie (156)
10. Klasyfikacja krojów pisma (157)
- Antykwy renesansowe (158)
- Antykwy klasycystyczne (159)
- Antykwy linearne szeryfowe (160)
- Antykwy linearne bezszeryfowe (161)
- Pisanki (163)
- Ksenotypy (164)
- Świadomość (165)
- Szybki test nr 3 - grupy krojów (165)
- Szybki test nr 4 - różnice grubości kresek (166)
- Szybki test nr 5 - szeryfy (167)
- Podsumowanie (168)
11. Kontrastowanie krojów pisma (169)
- Rozmiar (170)
- Grubość (174)
- Struktura (178)
- Forma (182)
- Kierunek (186)
- Kolor (190)
- Łączenie kontrastów (196)
- Podsumowanie (197)
- Szybki test nr 6 - kontrast czy konflikt (198)
- Szybki test nr 7 - tak i nie (199)
- Ćwiczenie na łączenie kontrastów (200)
DODATKI
12. To takie proste... (203)
- Proces (204)
- Ćwiczenie (205)
- Przeprojektujmy to (206)
13. Odpowiedzi do testów (207)
- Odpowiedzi do testu nr 1 (str. 88) (208)
- Odpowiedzi do testu nr 2 (str. 89) (208)
- Odpowiedzi do testu nr 3 (str. 165) (210)
- Odpowiedzi do testu nr 4 (str. 166) (210)
- Odpowiedzi do testu nr 5 (str. 167) (210)
- Odpowiedzi do testu nr 6 (str. 198) (211)
- Odpowiedzi do testu nr 7 (str. 199) (212)
14. Kroje pisma użyte w książce (213)
- Podstawowe fonty (213)
- Antykwy klasycystyczne (213)
- Antykwy renesansowe (214)
- Antykwy linearne szeryfowe (214)
- Antykwy linearne bezszeryfowe (215)
- Pisanki (216)
- Ornamenty (216)
- Ksenotypy (217)
Aneks (218)
- OpenType (218)
- Minisłowniczek (219)
- Źródła (219)
Skorowidz (221)
224 strony, Format: 168x237, oprawa
miękka