ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WŁADZA NA DYWANIKU JAK POLSKIE MEDIA ROZLICZAJĄ POLITYKÓW?


GACKOWSKI T.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 46.00 Twoja cena  43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Władza na dywaniku

Jak polskie media rozliczają polityków?


Podstawowym celem niniejszej pracy było udzielenie odpowiedzi na pytanie o to, czy i jak polskie media dzierżą - wspomnianą za McQuailem - władzę symboliczną oraz w jaki sposób wypełniają pokładane w nich nadzieje - czy bronią interesów obywateli, którzy, wierząc obietnicom wyborczym, wybierając określoną elitę władzy, poprzez sukcesywne rozliczanie rządzących z zadań, do jakich sami zobowiązali się przed społeczeństwem.

Czy są ową legendarną „czwartą władzą”? Jeśli nie są, to jaką funkcję sprawują w procesie komunikacji politycznej?

Jaki wymiar władzy można przypisać mediom?

Fragment Wstępu


Wstęp

Część I. Teoria

Rozdział 1
Czy istnieje "czwarta władza"?
1.1. Władza mediów nad społeczeństwem
1.2. Władza mediów nad elitą rządzącą
1.3. Superwładza czyli mediokracja
1.4. Ani czwarta, ani pierwsza władza?

Rozdział 2
Typologia władzy medialnej
2.1. Władza jako mediatyzowanie
2.2. Władza jako funkcjonowanie
2.3. Władza jako oddziaływanie
2.4. Władza jako kontrolowanie

Rozdział 3
Media i polityka, czyli komunikacja polityczna
3.1. Problemy definicyjne
3.2. Komunikacja polityczna w procesie politycznym
3.3. Modele mediów w demokracji

Rozdział 4
Wybrane modele komunikacji politycznej
4.1. Czym jest model?
4.2. Trójelementowy model McNaira
4.3. Systemowy model Blumlera i Gurevitcha
4.4. Trójkątny model Perloffa
4.5. Medioznawczy model Negrine‘a
4.6. Dyskursywny model Tumana

Rozdział 5
Transpozycyjny model komunikacji politycznej
5.1. Środkowy układ transpozycyjny (prospołeczny)
5.2. Dolny układ transpozycyjny (propagandowy)
5.2.1. Ewentualne zaburzenia propagandowego układu transpozycji
5.3. Górny układ transpozycyjny (mediokratyczny)
5.3.1. Ewentualne zaburzenia mediokratycznego układu transpozycji
5.4. Nietranspozycyjność Internetu
5.5. Zastosowanie badawcze modelu transpozycyjnego (operacjonalizacja)
5.6. Próba definicji komunikacji politycznej

Część II. Badanie

Rozdział 6
Założenia badania komunikacji politycznej

Rozdział 7
Jak przeprowadzono badanie?

Rozdział 8
Obietnice i zobowiązania polityczne - czas siania
8.1. Co obiecała Platforma, PSL i sam premier Donald Tusk?
8.1.1. Analiza normatywów
8.1.1.1. Programy wyborcze PO i PSL oraz expose premiera D. Tuska
8.1.2. Analiza deklaratywów
8.1.3. Analiza spekulatywów vel ekspektatywów

Rozdział 9
Analizy dyskursu "Rzeczpospolitej" i "Gazety Wyborczej" wokół studniówki oraz rocznicy gabinetu Donalda Tuska
9.1. Rozkład tekstów w czasie na 100 dni i na rok rządów gabinetu PO-PSL
9.2. Rozkład wskaźnika Objętość x Ekspozycja w czasie (100 dni i rok rządu Donalda Tuska)
9.3. Autorstwo, miejsce opublikowania, charakter tekstów
9.4. Wywiad - interaktywny gatunek wypowiedzi dziennikarskiej
9.4.1. O co media pytają w wywiadach?
9.5. Kogo cytowała prasa najczęściej na 100 dni oraz rok rządów PO-PSL
9.6. Rząd PO-PSL kontra pozostali aktorzy sceny politycznej
9.7. Rozkład ocen gabinetu Donalda Tuska w czasie 100 dni i roku rządów
9.8. Źródła porażek oraz sukcesów rządu Donalda Tuska
9.8.1. Źródła porażek rządu PO-PSL
9.8.2. Źródła sukcesów rządu PO-PSL
9.9. Wizerunek rządu PO-PSL jako aktora zbiorowego na łamach dzienników
9.9.1. Wizerunek skumulowany ministrów Platformy Obywatelskiej w rządzie Donalda Tuska
9.9.2. Wizerunek skumulowany ministrów Polskiego Stronnictwa Ludowego w rządzie Donalda Tuska
9.9.3. Wizerunek skumulowany dla rządu Donalda Tuska
9.9.4. Wizerunki wybranych ministrów rządu Donalda Tuska
9.9.4.1. Wizerunek Donalda Tuska, premiera
9.9.4.2. Wizerunek Grzegorza Schetyny, wicepremiera, ministra spraw wewnętrznych i administracji
9.9.4.3. Wizerunek Waldemara Pawlaka, wicepremiera, ministra gospodarki
9.9.4.4. Wizerunek Radosława Sikorskiego, ministra spraw zagranicznych
9.9.4.5. Wizerunek Bogdana Klicha, ministra obrony narodowej
9.9.4.6. Wizerunek Jolanty Fedak, minister pracy i polityki społecznej
9.9.4.7. Wizerunek Michała Boniego, członka Rady Ministrów

Część III. Podsumowanie -media rozliczające władzę, czyli jakie?

Rozdział 10
Czas zbierania... Co rząd Tuska zrealizował ze swoich obietnic według dzienników?
10.1. Obietnice, obietnice, obietnice na 100 dni oraz rok rządu PO-PSL
10.2. Za co dzienniki rozliczyły rząd PO-PSL?
10.3. Co według gazet udało się zrealizować rządowi Donalda Tuska?
10.4. Wnioski i dyskusja - w stronę postpolityki

Bibliografia

Aneks - Klucz kategoryzacyjny

Spis tabel, rysunków i zdjęć

Indeks osób

Indeks rzeczowy

Summary
Authorities on the Carpet. How Do Polish Media Assess Politicians?
New Model of Political Communication


418 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022