|
WŁADZA NA DYWANIKU JAK POLSKIE MEDIA ROZLICZAJĄ POLITYKÓW?
GACKOWSKI T. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 46.00 Twoja cena 43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Władza na dywaniku
Jak polskie media rozliczają polityków?
Podstawowym celem niniejszej pracy było udzielenie odpowiedzi na pytanie o to, czy i
jak polskie media dzierżą - wspomnianą za McQuailem - władzę symboliczną oraz w jaki
sposób wypełniają pokładane w nich nadzieje - czy bronią interesów obywateli,
którzy, wierząc obietnicom wyborczym, wybierając określoną elitę władzy, poprzez
sukcesywne rozliczanie rządzących z zadań, do jakich sami zobowiązali się przed
społeczeństwem.
Czy są ową legendarną „czwartą władzą”? Jeśli nie są, to jaką
funkcję sprawują w procesie komunikacji politycznej?
Jaki wymiar władzy można przypisać mediom?
Fragment Wstępu
Wstęp
Część I. Teoria
Rozdział 1
Czy istnieje "czwarta władza"?
1.1. Władza mediów nad społeczeństwem
1.2. Władza mediów nad elitą rządzącą
1.3. Superwładza czyli mediokracja
1.4. Ani czwarta, ani pierwsza władza?
Rozdział 2
Typologia władzy medialnej
2.1. Władza jako mediatyzowanie
2.2. Władza jako funkcjonowanie
2.3. Władza jako oddziaływanie
2.4. Władza jako kontrolowanie
Rozdział 3
Media i polityka, czyli komunikacja polityczna
3.1. Problemy definicyjne
3.2. Komunikacja polityczna w procesie politycznym
3.3. Modele mediów w demokracji
Rozdział 4
Wybrane modele komunikacji politycznej
4.1. Czym jest model?
4.2. Trójelementowy model McNaira
4.3. Systemowy model Blumlera i Gurevitcha
4.4. Trójkątny model Perloffa
4.5. Medioznawczy model Negrine‘a
4.6. Dyskursywny model Tumana
Rozdział 5
Transpozycyjny model komunikacji politycznej
5.1. Środkowy układ transpozycyjny (prospołeczny)
5.2. Dolny układ transpozycyjny (propagandowy)
5.2.1. Ewentualne zaburzenia propagandowego układu transpozycji
5.3. Górny układ transpozycyjny (mediokratyczny)
5.3.1. Ewentualne zaburzenia mediokratycznego układu transpozycji
5.4. Nietranspozycyjność Internetu
5.5. Zastosowanie badawcze modelu transpozycyjnego (operacjonalizacja)
5.6. Próba definicji komunikacji politycznej
Część II. Badanie
Rozdział 6
Założenia badania komunikacji politycznej
Rozdział 7
Jak przeprowadzono badanie?
Rozdział 8
Obietnice i zobowiązania polityczne - czas siania
8.1. Co obiecała Platforma, PSL i sam premier Donald Tusk?
8.1.1. Analiza normatywów
8.1.1.1. Programy wyborcze PO i PSL oraz expose premiera D. Tuska
8.1.2. Analiza deklaratywów
8.1.3. Analiza spekulatywów vel ekspektatywów
Rozdział 9
Analizy dyskursu "Rzeczpospolitej" i "Gazety Wyborczej"
wokół studniówki oraz rocznicy gabinetu Donalda Tuska
9.1. Rozkład tekstów w czasie na 100 dni i na rok rządów gabinetu PO-PSL
9.2. Rozkład wskaźnika Objętość x Ekspozycja w czasie (100 dni i rok rządu Donalda
Tuska)
9.3. Autorstwo, miejsce opublikowania, charakter tekstów
9.4. Wywiad - interaktywny gatunek wypowiedzi dziennikarskiej
9.4.1. O co media pytają w wywiadach?
9.5. Kogo cytowała prasa najczęściej na 100 dni oraz rok rządów PO-PSL
9.6. Rząd PO-PSL kontra pozostali aktorzy sceny politycznej
9.7. Rozkład ocen gabinetu Donalda Tuska w czasie 100 dni i roku rządów
9.8. Źródła porażek oraz sukcesów rządu Donalda Tuska
9.8.1. Źródła porażek rządu PO-PSL
9.8.2. Źródła sukcesów rządu PO-PSL
9.9. Wizerunek rządu PO-PSL jako aktora zbiorowego na łamach dzienników
9.9.1. Wizerunek skumulowany ministrów Platformy Obywatelskiej w rządzie Donalda Tuska
9.9.2. Wizerunek skumulowany ministrów Polskiego Stronnictwa Ludowego w rządzie Donalda
Tuska
9.9.3. Wizerunek skumulowany dla rządu Donalda Tuska
9.9.4. Wizerunki wybranych ministrów rządu Donalda Tuska
9.9.4.1. Wizerunek Donalda Tuska, premiera
9.9.4.2. Wizerunek Grzegorza Schetyny, wicepremiera, ministra spraw wewnętrznych i
administracji
9.9.4.3. Wizerunek Waldemara Pawlaka, wicepremiera, ministra gospodarki
9.9.4.4. Wizerunek Radosława Sikorskiego, ministra spraw zagranicznych
9.9.4.5. Wizerunek Bogdana Klicha, ministra obrony narodowej
9.9.4.6. Wizerunek Jolanty Fedak, minister pracy i polityki społecznej
9.9.4.7. Wizerunek Michała Boniego, członka Rady Ministrów
Część III. Podsumowanie -media rozliczające władzę, czyli jakie?
Rozdział 10
Czas zbierania... Co rząd Tuska zrealizował ze swoich obietnic według
dzienników?
10.1. Obietnice, obietnice, obietnice na 100 dni oraz rok rządu PO-PSL
10.2. Za co dzienniki rozliczyły rząd PO-PSL?
10.3. Co według gazet udało się zrealizować rządowi Donalda Tuska?
10.4. Wnioski i dyskusja - w stronę postpolityki
Bibliografia
Aneks - Klucz kategoryzacyjny
Spis tabel, rysunków i zdjęć
Indeks osób
Indeks rzeczowy
Summary
Authorities on the Carpet. How Do Polish Media Assess Politicians?
New Model of Political Communication
418 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|