ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CZEGO NIE MOŻNA KUPIĆ ZA PIENIĄDZE


SANDEL M.

wydawnictwo: KURHAUS , rok wydania 2013, wydanie II

cena netto: 64.90 Twoja cena  61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Czego nie można kupić za pieniądze


Czy płacić dzieciom za czytanie książek albo za dobre stopnie? Ile jest warte zanieczyszczone środowisko?

Czy etyczne jest wynagradzanie ludzi za testowanie nowych niebezpiecznych leków, albo za oddawanie organów?

Czy obywatelstwo jest na sprzedaż?

Michael J. Sandel ma inteligencję, odwagę i dowcip potrzebne do zadawania niełatwych pytań.

Okrzyknięty przez amerykańskie media profesorem Ruchu Oburzonych, Sandel zastanawia się nad granicami rynku, robi przegląd gorących tematów debaty publicznej. „Dziś logika kupna i sprzedaży nie odnosi się już do dóbr materialnych, ale stopniowo zaczyna rządzić całym naszym życiem. Czas zadać sobie pytanie, czy chcemy tak żyć”, pisze.

- Cieszymy się, że naszą nową serię Refleksje inauguruje właśnie ta książka – mówi dr Agnieszka Liszka, współwłaścicielka wydawnictwa Kurhaus. – W tej serii będą się ukazywać ksiązki najciekawszych dziś intelektualistów o światowym formacie, refleksje o rynku, społeczeństwie, współczesności.

Michael Sandel jest światowej rangi filozofem polityki, uczy na uniwersytecie Harvarda - na jego kurs o „sprawiedliwości“ przychodzi do 1500 studentow; nie ma na Harvardzie sali, która by pomieścila wiecej osob, w niektórych latach wśród studentow organizowano loterie, by zdecydować kto wejdzie. Owocem tego kursu jest między innymi książka, „Sprawiedliwość“, ktora stała się filozoficznym bestsellerem stulecia; sprzedano juz ponad 1,5 miliona egzemplarzy na całym świecie (polski przekład ukaże się jesienią nakładem Kurhaus Publishing). „Czego nie mozna kupic za pieniadze“, też jest już bestsellerem; w ubiegłym roku autor miał w Seulu na jej temat wyklad dla 14 000 osob (!) zebranych na stadionie.

Książka Michaela Sandela to najwyższej próby refleksja intelektualna nad dzisiejszym światem i społeczeństwem. Autor, charyzmatyczny wykładowca z Harvardu ma rzadki dar czynienia spraw złożonych zrozumiałymi, a nawet zabawnymi. Prowokuje i inspiruje do refleksji i dyskusji.


Michael J. Sandel (ur. 1953). Jeden z najwybitniejszych współczesnych amerykańskich filozofów. Absolwent Uniwersytetu Brendeis, pracę doktorską obronił w Oxfordzie. Od 1980 roku wykłada filozofię polityczną na wydziale nauk politycznych, stosunków międzynarodowych i administracji Uniwersytetu Harvarda. Sympatię studentów i popularność medialną zdobył w szczególności dzięki cyklowi wykładów, zatytułowanemu: „Sprawiedliwość. Jak należy postępować”. Uczestniczyło w nich do tej pory blisko 15 tysięcy studentów, a kiedy zaczęła retransmitować je brytyjska telewizja BBC, Sandel stał się znany na całym świecie. Autor kilku książek, m.in. „Liberalism and the Limits of Justice”(1982), „Democracy’s Discontent” (1996), „Justice. What’s the right thing to do” (2010).


Przedmowa do wydania polskiego (prof. Krzysztof Michahki)

WSTĘP. RYNEK A MORALNOŚĆ
Triumfalizm rynkowy Wszystko na sprzedaż Rola rynku Nasza kłótliwa polityka

ROZDZIAŁ 1. PRZESKAKIWANIE KOLEJKI
Lotniska, parki rozrywki, specjalne pasy ruchu Kolejkowicze do wynajęcia
Koniki Medycyna concierge Rynek a kolejki Kempingi w parku Yosemite Msze papieskie Koncerty Springsteena

ROZDZIAŁ 2. ZACHĘTY
Gotówka za sterylizację Ekonomiczne podejście do życia Zapłata za doŞbre stopnie Łapówki za zrzucenie wagi Sprzedaż prawa do imigracji
Rynek obrotu uchodźcami Mandaty za szybką jazdę i gapowicze w metrze Handel pozwoleniami prokreacyjnymi Handel prawem do emisji
zanieczyszczeń Carbon offsets Polowanie na nosorożca
Etyka i ekonomia

ROZDZIAŁ 3. JAK RYNEK WYPIERA ZASADY MORALNE.
Wynajem przyjaciół Kupione przeprosiny i toasty weselne Przeciwko podarunkom Licytacja przyjęć na studia Przymus i demoralizacja Składowiska odpadów nuklearnych Dzień datków i odbiór dzieci z przedszkola Krew na sprzedaż Ekonomizacja miłości

ROZDZIAŁ 4. RYNKI ŻYCIA I ŚMIERCI
Ubezpieczenia woźnego Zakłady o życie Internetowy totalizator śmierci
Ubezpieczenia a hazard Rynek prognozowania terroryzmu Życie obcych ludzi Obligacje śmierci

ROZDZIAŁ 5. PRAWA NAZEWNICZE
Autografy na sprzedaż Sponsorowane hotne runy Luksusowe skyboksy
Moneyball Reklama toaletowa Lokowanie produktów w książkach
Ciała-billboardy Umarkowienie placów publicznych Ratownicy i szlaki
krajobrazowe promują marki Samochody policyjne i hydrant)‘ przeciwŞ
pożarowe Reklama wkracza do szkół Reklamy w więzieniach Ulożowienie życia codziennego

Podziękowania
O autorze


260 stron, Format: 12.0x20.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022