|
PODSTAWY MIKRO I MAROEKONOMII
SEPKOWSKA Z. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 49.50 Twoja cena 47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Podstawy mikro- i makroekonomii
Proponowany podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla studentów wyższych
uczelni pierwszego stopnia i zawiera podstawowe treści kształcenia, dostosowane do
stawianych wymagań studiowania ekonomii na kierunkach nieekonomicznych.
Istotę podręcznika stanowią: zwięzłość, przejrzystość i prostota języka
wykładowego, dzięki czemu studenci nie powinni mieć trudności zarówno w zrozumieniu
przedstawianych klasycznych problemów i zjawisk ekonomicznych, jak i w odniesieniu ich do
funkcjonowania współczesnej gospodarki rynkowej.
Cenne jest również to, że Czytelnik znajdzie tutaj wiele interesujących informacji
dotyczących doświadczeń i bieżących realiów polskiej gospodarki oraz jej miejsca w
Unii Europejskiej i świecie, co świadczy o praktycznym podejściu do przedstawianych
treści.
Książka może być polecana jako podręcznik podstawowy dla studentów kierunków
nieekonomicznych oraz jako literatura uzupełniająca dla studentów wydziałów
ekonomicznych lub podręcznik wspomagający pracę nauczycieli w szkołach
ponadgimnazjalnych.
Wstęp
Część I. Wprowadzenie do ekonomii
Rozdział 1. Ekonomia jako dyscyplina naukowa
1.1. Zarys ewolucji nazwy "ekonomia"
1.2. Ekonomia jako nauka społeczna
1.3. Potrzeby ludzkie i ich zaspokajanie jako wyznaczniki badań w sferze ekonomii
1.4. Główne problemy ekonomii
1.5. Sfery i nurty badań ekonomii
1.6. Funkcje ekonomii
Rozdział 2. Proces gospodarowania, jego elementy i systemy gospodarcze
2.1. Charakterystyka procesu gospodarowania
2.2. Zasada racjonalnego gospodarowania
2.3. Rodzaje systemów gospodarczych
2.4. Transformacja systemu gospodarczego w Polsce po roku 1989
Część II. Podstawy mikroekonomii
Rozdział 3. Funkcjonowanie rynku
3.1. Pojęcie rynku oraz jego funkcje, rodzaje i elementy
3.2. Popyt i czynniki wpływające na jego rozmiary
3.3. Elastyczność popytu
3.4. Podaż i czynniki determinujące jej wielkość
3.5. Cenowa elastyczność podaży
3.6. Mechanizm rynkowy
3.7. Podmioty funkcjonujące na rynku i ich wzajemne powiązania
Rozdział 4. Konsument na rynku
4.1. Istota konsumpcji i konsumenta
4.2. Gospodarstwo domowe jako główny podmiot konsumpcji
4.3. Dochodowe i pozadochodowe czynniki decyzji konsumenckich
4.5. Wybór struktury konsumpcji
4.5. Teoria użyteczności
4.7. Równowaga konsumenta
4.7. Konsumpcja a oszczędzanie
Rozdział 5. Producent na rynku
5.1. Producent a przedsiębiorca i przedsiębiorstwo
5.2. Struktury rynkowe producenta
5.3. Charakterystyka przedsiębiorstwa
5.4. Produkcja w krótkim i długim okresie
5.5. Funkcja produkcji
5.6. Miary produktu
5.7. Koszty produkcji
5.8. Zależność między poziomem kosztów a wielkością produkcji
5.9. Rachunek ekonomicznej opłacalności
Część III. Podstawy makroekonomii
Rozdział 6. Wprowadzenie do makroekonomii
6.1. Państwo a gospodarka
6.2. Wzrost gospodarczy i jego mierniki
6.3. Wahania cykliczne gospodarki i cykl koniunkturalny
6.4. Równowaga ekonomiczna gospodarki
6.5. Czynniki wzrostu gospodarczego
Rozdział 7. Bezrobocie i inflacja
7.1. Problem bezrobocia
7.2. Przyczyny i rodzaje bezrobocia
7.3. Miary bezrobocia oraz polityka ograniczająca jego wymiar i skutki
7.4. Zjawisko inflacji
7.5. Skutki inflacji i sposoby jej przezwyciężania
Rozdział 8. Rola państwa w gospodarce rynkowej
8.1. Interwencjonizm państwa w gospodarce rynkowej
8.2. Polityka fiskalna
8.3. Dług publiczny
8.4. Polityka pieniężna
8.5. Unia Europejska a polityka pieniężna Polski
Rozdział 9. Wybrane problemy międzynarodowej wymiany gospodarczej
9.1. Zakres i znaczenie wymiany międzynarodowej
9.2. Zewnętrzna równowaga ekonomiczna
9.3. Zasady rozliczeń międzynarodowych
9.4. Polityka handlowa
9.5. Proces integracji gospodarczej i globalizacji
Bibliografia
254 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|