ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.89 41,70   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TELEWIZJA NA POGRANICZACH


ZDRODOWSKA M.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 43.89 Twoja cena  41,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Telewizja na pograniczach


Celem autorki było uchwycenie mechanizmów pluralizacji medialnej przestrzeni publicznej w skali globalnej, regionalnej oraz lokalnej.

Proponowana Czytelnikowi książka śledzi i analizuje strategie przenikania do głównego nurtu medialnych reprezentacji, które nie tylko ukazują Innego, ale także stanowią jego samodzielny i niezależnie kształtowany głos.

W cyklu analiz prowadzonych w paradygmacie medioznawczym i antropologicznym, skupiając się na telewizyjnych tekstach, ale także ich kontekście, dopuszczając do głosu ich twórców oraz widzów autorka próbuje uchwycić medialny pejzaż w konkretnym momencie historycznym.

Branding narodowy, telewizja pograniczna realizowana w międzynarodowych koprodukcjach oraz programy dla mniejszości narodowych i etnicznych potraktowane zostają jako rozbijające homogeniczność medialnego dyskursu teksty, w których Inny mówi sam o sobie pluralizując sferę medialną i rozbijając panujące w niej etnocentryczne światoobrazy.


Magalena Zdrodowska – antropolog i medioznawca, doktor nauk o sztuce; adiunkt w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego; obecnie zajmuje się skomplikowanymi relacjami głuchych i technologii.


Podziękowania

Wstęp

Rozdział 1. Jak badać i analizować telewizję na pograniczach?
1.1. Odpowiedź socjologii: zbiorowe sprawstwo
1.2. Odpowiedź medioznawstwa: analiza tekstu
1.2.1. Analiza zawartości
1.2.2. Analiza multimodalna tekstu audiowizualnego
1.3. Odpowiedź antropologii: etnograficzne badania terenowe
1.3.1. Etnografia publiczności a badania odbioru
1.3.2. Metodologiczne tradycje badań publiczności
1.3.3. Wywiad pogłębiony - badanie odbioru przez rozmowę
1.3.4. Trzeci element: etnografia nadawcy

Rozdział 2. Branding narodowy - między marketingiem a medialnym autoportretem
2.1. Kraj jako marka
2.2. Marketing jako międzynarodowa komunikacja
2.3. Spoty country promotion w globalnych mediach
2.4. Medialne autoportrety
2.4.1. Republika Czeska - come to slow down
2.4.2. Rumunia - simply surprising
2.4.3. Turcja - welcome home
2.4.4. Marka "Polska"
2.5. Podsumowanie

Rozdział 3. Telewizja transgraniczna
3.1. Pogranicze jako kategoria analizy programu telewizyjnego
3.2. Programy pograniczne w polskiej telewizji
3.2.1. Kowalski i Schmidt - spotkanie w codzienności
3.2.2. Kwartet - Wyszehradzka Czwórka, karpacka wspólnota
3.2.3. Między Odrą a Renem - oswoić sąsiada
3.2.4. Zaolzie, Łączy nas Polska - swój Inny
3.3. Podsumowanie

Rozdział 4. O sobie własnym głosem - programy mniejszości narodowych i etnicznych
4.1. Ponadgraniczność w obrębie państwa
4.1.1. Wielokulturowość statyczna a wielokulturowość dynamiczna
4.1.2. Poczucie wielokulturowości
4.2. Mniejszości narodowe i etniczne w polskiej przestrzeni medialnej przed rokiem 1989
4.3. Mniejszości narodowe i etniczne w polskich mediach po roku 1989
4.4. Mniejszości w Telewizji Białystok
4.4.1. Demokratyzacja dostępu do lokalnej anteny
4.4.2. Strategia niszy
4.5. Programy dla mniejszości - analiza zawartości
4.5.1. Profi l tematyczny programów mniejszościowych
4.5.2. Odwołania do stereotypu i wkładu w rozwój Polski i Podlasia
4.5.3. Inny w programach mniejszościowych
4.5.3.1. Reprezentanci innych mniejszości
4.5.3.2. Reprezentanci grupy dominującej
4.6. Oczekiwania i opinie widzów
4.6.1. Oglądalność
4.6.2. Tydzień białoruski - recepcja programu
4.6.3. Ambiwalencja Innego
4.6.4. Komunikacja międzykulturowa
4.7. Dziennikarstwo mniejszościowe
4.7.1. Droga do telewizji
4.7.2. Dziennikarstwo etniczne / dziennikarstwo mniejszościowe
4.7.3. Spotkanie z Innym - z punktu widzenia nadawcy
4.8. Podsumowanie

Bibliografia


224 stron, Format: 15.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022