|
KOMUNIKACJA A ROZWÓJ SPOŁECZNOŚCI LOKALNYCH
BAKALARSKI K. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 49.50 Twoja cena 47,03 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Komunikacja a rozwój społeczności lokalnych
Komunikacja społeczna w swych różnych obliczach kształtuje naszą cywilizację i
kulturę, oddziałując na kształt i zasięg uznawanych norm, wzorców zachowań, idei.
Nowe jej formy i technologie kreują inne niż dotąd sposoby naszego postępowania –
indywidualnego i zbiorowego. Wydaje się, że mają one większe znaczenie w budowaniu
oblicza współczesnych społeczeństw, niż wola i dążenia ludzi, czyniąc nas
niewolnikami informacji, technicznych środków jej przekazu oraz niezależnych od naszej
woli źródeł informacji. Do takiego oblicza rzeczywistości pewnie większość z nas
zdążyła się przyzwyczaić.
Jednak czy zastanawiamy się nad tym na ile komunikacja, stan kompetencji
komunikacyjnych, rola jaką komunikacja odgrywa albo może odgrywać w życiu społecznym,
powiązane są z dążeniem do tego, by lepsza była jego jakość?
By lepiej, bogaciej żyć? Co może łączyć komunikację z procesami rozwoju?
Dlaczego rozwój miałby w jakikolwiek sposób wiązać się ze sposobami
komunikowania się ludzi? Czy od rozmawiania, informowania, nauczania, przekonywania może
przybywać bogactwa?
To niektóre z pytań jakie stawia w tej publikacji jej Autor. Poszukując na nie
odpowiedzi prowadzi Czytelnika w świat dialogu i jego uwarunkowań politycznych,
edukacyjnych i społecznych istniejących w naszym kraju. Podpowiada również, jak
kształtować nasze osobiste kompetencje komunikacyjne, by dobrze z nich korzystać dla
pożytku własnego i ogółu. Poznajemy też sprawczą moc kreatywnego myślenia wspólnot
ludzkich oraz warunki pozwalające na pojawienie się twórczej wartości kapitału
społecznego.
Wprowadzenie
ROZDZIAŁ 1. Człowiek i instytucje
1.1. Współpraca i różnorodność
1.2. Samorząd terytorialny podstawą potencjału szans rozwoju lokalnego
1.3. Czynniki rozwoju lokalnego
1.4. Globalizacja komunikacji a jakość kapitału społecznego
1.5. Wspólnotowy wymiar komunikowania się
1.6. Instytucjonalne "publico bono"
1.7. Instytucja partnerstwa po polsku
1.8. Dominujący indywidualizm
1.9. Przywództwo a kierownictwo
1.10. Przywództwo w samorządach lokalnych
1.11. Irlandzki cud słów
1.12. Heterarchia społeczna warunkiem dialogu
1.13. Reinterpretacja prawdy a stan demokracji
1.14. Popkulturowa "demokracja medialna"
1.15. Pytania o kreatywne zmiany
1.16. Instytucjonalna edukacja dla kreatywności i dialogu
1.17. Edukacja między standardem a pasją
1.18. W poszukiwaniu prawdy. Teoria zgody powszechnej
1.19. Konsensus dla rozwoju lokalnego
1.20. Demokracja partycypacyjna
1.21. Komunikacyjna demokratyzacja demokracji
ROZDZIAŁ 2. Kompetencje i narzędzia komunikacyjne
2.1. Słuchanie kluczem do porozumienia
2.2. Techniki skutecznego słuchania
2.3. Język wizualny
2.4. Systemy reprezentacji
2.5. Typy osobowości
2.6. Komunikacja to proces
2.7. Komunikacja w organizacji
2.8. Informacja i przekonywanie
2.9. Argumentowanie
2.10. Psychologiczne i komunikacyjne źródła władzy
2.11. Zasady wywierania wpływu
2.12. Strategia komunikacyjna
2.13. Marketing
2.14. Reklama
2.15. Public relations
2.16. Lobbing
2.17. Negocjacje
ROZDZIAŁ 3. Wybrane aspekty komunikacji i komunikowania się w samorządach
3.1. Pozyskiwanie informacji
3.2. Selekcja i przepływ informacji
3.3. Informowanie i wyjaśnianie
3.4. Język urzędowy
3.5. Komunikowanie się z otoczeniem
3.6. Dobre przykłady komunikowania się dla rozwoju społeczności lokalnych
3.7. Internet i media społecznościowe
Zakończenie
Bibliografia
204 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|