| 
  
 SUPERWIZJA W PSYCHOTERAPII
 GILBERT M.C. EVANS K.  wydawnictwo: GWP , rok wydania 2004, wydanie I    cena netto: 53.90  Twoja cena  51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Superwizja w psychoterapii
 
Co to jest superwizja? 
Gdy psychoterapeuta lub superwizor konsultują się u bardziej "zaprawionych w
bojach" i doświadczonych kolegów po fachu, by skorzystać z ich wiedzy i
doświadczenia i w ten sposób wzbogacić własną praktykę, to proces ten nazywa się
superwizją.
Superwizja stwarza terapeucie przestrzeń do refleksji. Dzięki temu może on we
wspierającej atmosferze przyglądać się swojej pracy oraz własnym reakcjom,
zastanawiać się nad nimi i szukać dróg, jakimi podąży wspólnie z klientem.
Natomiast gdy klinicysta poczuje, że „utknął w miejscu” może poddać dialog
terapeutyczny analizie odsłaniającej trudne punkty interakcji. Autorzy książki jako
pierwsi spróbowali dogłębnie zbadać możliwości wykorzystania podejścia
zintegrowanego w superwizji, gdzie wzajemnie oddziałują na siebie intersubiektywna
relacja między psychoterapeutą a klientem, i intersubiektywna relacja między
psychoterapeutą a superwizorem.  
Praca okaże się nieoceniona nie tylko dla superwizorów psychoterapii, lecz także dla
psychoterapeutów, konsultantów psychologicznych oraz dla osób, które prowadzą w tej
dziedzinie szkolenia.  
 
 
 
Seria „Biblioteka Terapeuty” zaprasza każdego,
kto interesuje się psychoterapią, do przemyślenia najważniejszych dylematów
terapeutycznych, pogłębienia swojej wiedzy oraz zdobycia nowych umiejętności.
Studentów i początkujących terapeutów wprowadza w świat pracy z klientem, a
doświadczonych praktyków inspiruje do doskonalenia swoich umiejętności.  
 
Wstęp  
 
1.Wprowadzenie  
Czym jest superwizja?  
Intencje autorów  
Superwizja: przestrzeń dla refleksji  
Superwizja w procesie szkolenia a superwizja samodzielnego terapeuty  
Możliwe zastosowania modelu  
Przegląd treści  
 
2.Zintegrowany relacyjny model superwizji  
Oparty na relacji model superwizji w kontekście  
Superwizja z perspektywy metasystemowej  
Obserwacja uczestnicząca jako pojęcie podstawowe  
Zasadnicze znaczenie Buberowskiego pojęcia "inkluzji"  
"Punkt widzenia osoby trzeciej"  
Zintegrowane relacyjne podejście do superwizji  
Współtworzenie relacji i współkonstruowanie znaczenia  
Postawy w relacji a bliskość i dystans psychiczny  
Wymiary relacji w psychoterapii i superwizji  
Budowanie wiarygodnego "superwizora wewnętrznego"  
Przeniesienie i przeciwprzeniesienie: perspektywa intersubiektywna  
Wnioski  
Pytania  
 
3.Model w praktyce  
Cele przedstawienia modelu w praktyce  
Superwizja, przykład 1 – bezpieczeństwo: faza wyłaniania się "ja"  
Superwizja, przykład 2 – tożsamość: faza rdzennego "ja"  
Superwizja, przykład 3 – kontakt: faza "ja" intersubiektywnego  
Superwizja, przykład 4 – komunikacja: faza werbalna  
Kształcenie wewnętrznego superwizora  
Pytania  
 
4.Tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się  
Znaczenie przymierza superwizyjnego  
"Terapia myśląca" istotą dobrej praktyki  
"Badawcze nastawienie umysłu" jako czynnik sprzyjający koncentracji na
skutecznych rozwiązaniach  
"Momenty zmiany" w psychoterapii i superwizji  
Przeciwdziałanie skutkom wstydu  
Indywidualne potrzeby superwizanta  
Inne spojrzenie na style optymalnego uczenia się: Kolb i współpracownicy  
Fazy rozwojowe w ewolucji superwizanta  
Konieczność znalezienia wyrazu przez ja-obiekt  
Dalsze wyrażanie dojrzałych potrzeb ja-obiektu  
Pytania  
 
5.Ramy superwizji: kontrakt i granice; style i rodzaje  
Dobry kontrakt podstawą udanej superwizji  
Renegocjowanie i zmiana kontraktu  
Wspieranie zdrowego przymierza superwizyjnego przez kontrakty dotyczące procesu  
Proces zawierania kontraktu jako klucz do dobrej relacji  
Kontrakt trójstronny: praca w instytucji  
Wprowadzenie pojęcia władzy i dystansu psychicznego  
Przydatność kontraktu również dla superwizora  
Dwie różne tradycje prezentacji materiału podczas superwizji  
Badania nad przymierzem superwizyjnym  
Superwizja indywidualna, grupowa i partnerska – miejsce każdej z nich  
"Menu" superwizyjne  
Zawieranie niepokoju superwizanta podczas superwizji  
Pytania  
 
6.Teoretyczne i badawcze podstawy zintegrowanego relacyjnego podejścia do
superwizji  
Uzasadnienie modelu zintegrowanego opartego na relacji  
Relacja jako motor zmiany terapeutycznej  
Badania nad przymierzem superwizyjnym  
Rozwiązanie konfliktu w superwizji: zasadnicza kwestia  
Wyniki badań nad teorią rozwoju – potwierdzenie trafności naszego modelu  
Znaczenie czynników kontekstowych  
Konstruktywistyczna teoria pamięci jako potwierdzenie trafności naszego modelu  
Pytania  
 
7.Ocena, przyznawanie uprawnień i ewaluacja w praktyce superwizyjnej  
Ewaluacja jako podstawowa odpowiedzialność superwizora  
Kryteria oceny kompetencji przy przyznawaniu uprawnień terapeutycznych  
"Dobre" i "złe" wiadomości  
Ewaluacja sesji superwizyjnych i rezultatów superwizji  
Superwizor skuteczny  
Ważne miejsce superwizji superwizji  
"Superprzeniesienie": wyzwanie dla superwizorskiego narcyzmu  
Quis custodiet ipsos custodes?  
Przyznawanie uprawnień superwizorskich  
Pytania  
 
8.Rozwijanie osobistego stylu superwizorskiego  
Czynniki osobistego stylu pracy  
Znaczenie jasnej, bezpośredniej informacji zwrotnej  
Zadania superwizyjne jako metoda pomiaru osobistego stylu pracy  
Wybór zadań do superwizji jako wyznacznik osobistego stylu pracy  
Otwartość superwizora jako wskaźnik osobistego stylu  
Koncentracja na przeciwprzeniesieniu jako element osobistego stylu pracy superwizora  
Czy w superwizji jest miejsce na psychoterapię?  
Poczucie humoru przyjacielem superwizora  
Pytania  
 
9.Podejmowanie decyzji o charakterze etycznym  
Przykład 5: Dyskrecja  
Przykład 6: Zachowanie kolegów  
Przykład 7: Nadużycie seksualne  
Przykład 8: Praca z parą  
Rozważania nad czterema przykładami  
Procedury składania zażaleń: prawdopodobieństwo czy stuprocentowa pewność?  
Pytania  
 
10. Aspekty wielokulturowe i praktyka antyopresyjna w superwizji i psychoterapii  
Definicja kultury  
Niedawne zmiany w Zjednoczonym Królestwie  
Utrwalanie praktyki antyopresyjnej  
Model zdrowia psychicznego i ucisk  
Skutki ucisku  
Filozoficzne podstawy nowego punktu widzenia  
Reforma w instytucjach uczących psychoterapii  
Kontrola antyopresyjna  
 
11.Psychoterapia i superwizja w Zjednoczonym Królestwie, w Europie i w szerszym
kontekście  
Psychoterapia i superwizja w Zjednoczonym Królestwie  
Psychoterapia i superwizja w kontekście europejskim  
World Council for Psychotherapy [Światowa Rada Psychoterapii]  
 
12.Możliwości rozwoju dla superwizorów  
 
216 stron, Format: 16.5x24.0cm,  oprawa twarda Osoby kupujące tę książkę wybierały także:  
   - SKUTECZNY TERAPEUTA KOTTLER J.
 
  - RYSUNEK W PSYCHOTERAPII OSTER G.D. GOULD P.
 
  - INTERWENCJA KRYZYSOWA GREENSTONE J. LEVITON SH.
 
  - PARADOKS W PSYCHOTERAPII WEEKS G.R. LABATE L.
 
  - HIPNOZA W PSYCHOTERAPII STAUDACHER C. HADLEY J.
 
  - DEPRESJA MODELE KLINICZNE I TECHNIKI TERAPEUTYCZNE DLA PRAKTYKÓW HAMMEN C. / I PACJENTÓW
 
  - WYOBRAŹNIA W PSYCHOTERAPII LAZARUS A.
 
  - W CIENIU ZMARŁEGO OBIEKTU I INNE STUDIA PRZYPADKÓW HAŃBOWSKI W.
 
  - GESTALT TERAPIA KRÓTKOTERMINOWA HOUSTON G.
 
  - AUTOAGRESJA MOWA ZRANIONEGO CIAŁA BABIKER G. ARNOLD L.
 
  - TECHNIKA I RELACJA TERAPEUTYCZNA WE WSPÓŁCZESNEJ PSYCHOANALIZIE CIERPIAŁKOWSKA L. GOŚCINIAK J. RED. / WYBRANE ZAGADNIENIA
 
  - NARCYZM PRZEGLĄD KONCEPCJI PSYCHOANALITYCZNYCH DESSUANT P.
 
  - ŁĄCZENIE TERAPII INDYWIDUALNEJ I RODZINNEJ FELDMAN L.
 
  - MILTON H.ERICKSON ZEIG J. MUNION M.
 
  - PSYCHODRAMA W PSYCHOTERAPII STANKIEWICZ S.
 
  - PAMIĘC CIAŁA JA CIELESNE W RELACJI PRZYWIĄZANIA I W TRAUMIE SAKSON-OBADA O.
 
  - INTERWENCJA KRYZYSOWA POMOC W KRYZYSACH PSYCHOLOGICZNYCH KUBACKA-JASIECKA D.
 
  - PATRZĄC W SŁOŃCE JAK PRZEZWYCIĘŻYĆ GROZĘ ŚMIERCI YALOM I.D.
 
  - 10 SPOSOBÓW KTÓRE POMOGĄ NAPRAWIĆ NASZE MAŁŻEŃSTWO GOTTMAN J. DECLAIRE J. GOTTMAN SCHWARTZ J.
 
  - PRZEMOC URAZ PSYCHICZNY I POWRÓT DO RÓWNOWAGI HERMAN J.L.
 
 
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !. 
  
 |