Kreowanie przestrzeni spo³ecznej w cyfrowym ¶wiecie
Sytuacja w ¶wiecie zmieni³a siê wrêcz radykalnie w zwi±zku z procesem
¿ywio³owego rozwoju komunikatora, jakim jest internet, a w ¶lad za nim i innych
mediów, które równie¿ ulegaj± procesowi konwergencji do Sieci.
W ksi±¿ce tej przestrzeñ medialna jest rzeczywisto¶ci±, w której zanurzony
jest wspó³czesny cz³owiek.
¦wiat mediów wytwarza nowe przestrzenie spo³eczne, nowe pola debaty publicznej,
tworzenia wiêzi i kszta³towania to¿samo¶ci zbiorowych. Ksi±¿ka ta zawiera zbiór
refleksji i analiz na temat nowych i starych mediów i ich roli w kreowaniu przestrzeni
spo³ecznych.
Micha³ £yszczarz, Stefan M. Marcinkiewicz, Marek Soko³owski
MICHA£ £YSZCZARZ, STEFAN M. MARCINKIEWICZ, MAREK SOKO£OWSKI
Medialne przestrzenie spo³eczne
ROZDZIA£ I. MEDIA A RZECZYWISTO¦Æ SPO£ECZNA I POLITYCZNA
DARIUSZ POLESZAK
Wp³yw mediów na zmianê kszta³tu relacji spo³ecznych. Syndrom
instrumentalizacji kontaktów interpersonalnych wspó³czesnego cz³owieka
MAURYCY GRASZEWICZ
Komunikacja polityczna w nowych mediach
S£AWOMIR BARTNICKI
Komunikacja hegemoniczna i petycyjna w polskiej polityce - bilans nieszczê¶æ
ludu suwerennego
MARIA W¡SICKA
Polityka w pigu³ce, czyli polityka oczyma tabloidów
JOANNA DZIEKOÑSKA
Miêdzy lanserem a profesjonalist± - o blogerach-politykach w kontek¶cie
jako¶ci wspó³czesnej komunikacji politycznej
EWELINA KANCIK
Social media jako narzêdzia promocji jednostek samorz±du terytorialnego
ROZDZIA£ II. ROLA MEDIÓW W TWORZENIU RZECZYWISTO¦CI SPO£ECZNEJ PRZEZ
RUCHY SPO£ECZNE I RELIGIJNE
MICHA£ £YSZCZARZ
Obraz muzu³manów w sferze publicznej. Specyfika polskiego dyskursu medialnego
dotycz±cego islamu
STEFAN M. MARCINKIEWICZ
Rola Internetu w konstytuowaniu siê diaspor migranckich na przyk³adzie polskich
emigrantów w Irlandii
JACEK PONIEDZIA£EK
Nowoplemienny regionalizm. Wirtualna rekonstrukcja warmiñsko¶ci
KRYSTYNA ¯EM£A
Organizacje etniczne w sieci. Na przyk³adzie polskiej zbiorowo¶ci w Katalonii
EWA D¡BROWSKA
Analiza przejawów polskiego ateizmu na Facebooku. Model antyinstytucjonalnego
ateizmu i jego spo³eczne uwarunkowania
KAROLINA STEFANOWICZ
Dzia³alno¶æ Ko¶cio³a katolickiego w Internecie. Nowe formy ewangelizacji
ROZDZIA£ III. WYBRANE ZAGADNIENIA DOTYCZ¡CE SFERY MEDIALNEJ W EUROPIE
¦RODKOWEJ I WSCHODNIEJ
OLGA BRUSYLOVSKA
Ukrainian business media in the context of "power - large capital"
relations
HELENA WILCZEWSKA-£EPKOWSKA
Wzajemny obraz Polski i Bia³orusi w mediach. Analiza wybranych materia³ów
portali internetowych TVP i TVR
Noty o autorach
286 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miêkka