Terapia dzieci i młodzieży
Procedury poznawczo-behawioralne
Autorzy książki – wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i
młodzieży – przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia
zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka:
poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej.
W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii
dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz
obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac
integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona
zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów.
dr Alan E. Kazdin, Wydział Medyczny Uniwersytetu Yale
Niezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i
cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami
internalizacyjnymi,eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne
rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki
znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów.
dr John R. Weisz, Judge Baker Children’s Center, Uniwersytet
Harvarda
Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich
specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w
tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów
rodzinnych i psychiatrów.
I. Teoria przewodnia
1. Teoria przewodnia w terapii dzieci i młodzieży, Philip C. Kendall
II. Zaburzenia eksternalizacyjne
2. Dzieci agresywne – diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna, John E. Lochman,
Nicole R. Powell, Janet M. Whidby i David P. FitzGerald
3. Terapia dzieci i młodzieży z ADHD, Stephen P. Hinshaw
4. Kontrola gniewu u dzieci i młodzieży – terapia poznawczo-behawioralna, W.
Michael Nelson III, A.J. Finch, Jr i A. Cash Ghee
III. Zaburzenia internalizacyjne
5. Leczenie depresji młodzieńczej – program terapeutyczny ACTION, Kevin D. Stark,
Jennifer Hargrave, Janay Sander, Gilbert Custer, Sarah Schnoebelen, Jane Simpson i Johanna
Molnar
6. Strategie poznawczo-behawioralne ukierunkowane na zachowania samobójcze u
adolescentów, Anthony Spirito i Christianne Esposito-Smythers
7. Leczenie zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży, Philip C. Kendall i Cynthia
Suveg
IV. Populacje specjalne
8. Poznawczo-behawioralna terapia młodzieży z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym, John
C. Piacentini, John S. March i Martin E. Franklin
9. Poznawczo-behawioralna terapia młodzieży z zaburzeniami odżywiania się i
otyłością, Denise E. Wilfley, Vandana A. Passi, Jordana Cooperberg i Richard I.
Stein
10. Leczenie dzieci i adolescentów będących ofiarą klęsk żywiołowych i aktów
terrorystycznych, Annette M. La Greca i Wendy K. Silverman
11. Leczenie dzieci, które doświadczyły wykorzystywania seksualnego, Esther
Deblinger, Leah E. Behl i Alissa R. Glickman
V. Zagadnienia specjalne
12. Poznawczo-behawioralna terapia adolescentów z perspektywy psychologii rozwojowej, Grayson
N. Holmbeck, Kerry O’Mahar, Mona Abad, Craig Colder i Anne Updegrove
13. Zagadnienia związane z procesem w terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i
młodzieży, Stephen Shirk i Marc Karver,
14. Empirycznie potwierdzone metody terapii dzieci i młodzieży, Thomas H. Ollendick,
Neville J. King i Bruce F. Chorpita
Bibliografia
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
510 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka