ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MICROSOFT VISUAL C# 2013 KROK PO KROKU


SHARP J.

wydawnictwo: PROMISE , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 113.19 Twoja cena  107,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Microsoft Visual C# 2013

Krok po kroku


Praktyczny przewodnik po podstawach programowania w języku Visual C#

Rozszerz swoje umiejętności i samodzielnie poznaj podstawy języka Microsoft Visual C# 2013.

Ta książka jest idealna dla osób mających już podstawowe umiejętności w dziedzinie programowania i chcących poznać Visual C# 2013.

Dzięki serii ćwiczeń krok po kroku i licznym przykładom kodu szybko opanujesz niezbędne umiejętności i techniki.

Dowiedz się, jak:

• Tworzyć i debugować aplikacje w języku C# przy użyciu Visual Studio 2013
• Posługiwać się zmiennymi, identyfikatorami, wyrażeniami, operatorami i metodami
• Tworzyć interfejsy i definiować klasy abstrakcyjne
• Pisać stabilny kod, potrafiący przechwytywać i obsługiwać wyjątki
• Wyświetlać i edytować dane przy użyciu wiązania danych Microsoft ADO.NET Entity Framework
• Odpowiadać na gesty i działania użytkownika
• Obsługiwać zdarzenia pochodzące z wielu różnych źródeł
• Utworzyć swoje pierwsze aplikacje Sklepu Windows


John Sharp, główny technolog w firmie badawczej, ma rozległe doświadczenie w najrozmaitszych technikach programowania. Jest ekspertem w dziedzinie projektowania aplikacji opartych na platformie Microsoft .NET Framework, a także autorem wielu podręczników, w tym Windows Communication Foundation 4 Step by Step.


Pliki ćwiczeń i przykłady
dostępne pod adresem
http://aka.ms/VC2013SbS/files


Wstęp

Część I. Wprowadzenie do języka Microsoft Visual C# oraz programu Microsoft Visual Studio 2013

1. Wprowadzenie do języka C#
Rozpoczynamy programowanie przy użyciu środowiska Visual Studio 2013
Piszemy pierwszy program
Przestrzenie nazw
Tworzenie aplikacji graficznej
Analiza aplikacji Sklepu Windows
Analiza aplikacji WPF
Dodawanie kodu do aplikacji graficznej
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 1

2. Zmienne, operatory i wyrażenia
Instrukcje
Identyfikatory
Słowa kluczowe
Zmienne
Nazywanie zmiennych
Deklarowanie zmiennych
Podstawowe typy danych
Zmienne lokalne bez przypisanej wartości
Wyświetlanie wartości podstawowych typów danych
Posługiwanie się operatorami arytmetycznymi
Operatory i typy danych
Poznajemy operatory arytmetyczne
Kontrolowanie pierwszeństwa
Stosowanie zasad łączności przy wyznaczaniu wartości wyrażeń
Zasady łączności a operator przypisania
Inkrementacja i dekrementacja wartości zmiennych
Formy przyrostkowe i przedrostkowe
Deklarowanie zmiennych lokalnych o niejawnie określonym typie danych
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 2

3. Tworzenie metod i stosowanie zasięgów zmiennych
Tworzenie metod
Deklarowanie metody
Zwracanie danych przez metodę
Wywoływanie metod
Stosowanie zasięgu
Definiowanie zasięgu lokalnego
Definiowanie zasięgu klasy
Przeciążanie metod
Tworzenie metod
Stosowanie parametrów opcjonalnych oraz nazwanych argumentów
Definiowanie parametrów opcjonalnych
Przekazywanie nazwanych argumentów
Rozwiązywanie niejednoznaczności związanych z parametrami opcjonalnymi i argumentami nazwanymi
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 3

4. Instrukcje wyboru
Deklarowanie zmiennych logicznych
Stosowanie operatorów logicznych
Operatory równościowe oraz operatory relacji
Warunkowe operatory logiczne
Skracanie działania
Podsumowanie informacji o pierwszeństwie oraz łączności operatorów
Podejmowanie decyzji przy użyciu instrukcji if
Składnia instrukcji if
Grupowanie instrukcji w bloki
Kaskadowe łączenie instrukcji if
Stosowanie instrukcji switch
Składnia instrukcji switch
Reguły stosowania instrukcji switch
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 4

5. Złożone instrukcje przypisania oraz instrukcje iteracji
Złożone operatory przypisania
Instrukcja while
Instrukcja for
Zasięg instrukcji for
Instrukcja do
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 5

6. Obsługa błędów i wyjątków
Zmaganie się z błędami
Wypróbowywanie kodu i przechwytywanie wyjątków
Nieobsłużone wyjątki
Stosowanie kilku bloków obsługi pułapki
Przechwytywanie wielu wyjątków
Propagowanie wyjątków
Wykonywanie operacji arytmetycznych z kontrolą lub bez kontroli przepełnienia
Pisanie instrukcji objętych kontrolą przepełniania
Pisanie wyrażeń objętych kontrolą przepełniania
Zgłaszanie wyjątków
Stosowanie bloku finally
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 6

Część II: Omówienie modelu obiektowego języka C#

7. Tworzenie i zarządzanie klasami oraz obiektami
Omówienie klasyfikacji
Cele hermetyzacji
Definiowanie i używanie klas
Kontrolowanie dostępności
Konstruktory
Przeciążanie konstruktorów
Metody i dane statyczne
Tworzenie pól współdzielonych
Tworzenie pól statycznych przy użyciu słowa kluczowego const
Klasy statyczne
Klasy anonimowe
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 7

8. Wartości i referencje
Kopiowanie klas oraz zmiennych typu wartościowego
Wartości null oraz typy danych dopuszczające stosowanie wartości null
Typy danych dopuszczające stosowanie wartości Null
Właściwości typów danych dopuszczających stosowanie wartości Null
Używanie parametrów typu ref i out
Tworzenie parametrów typu ref
Tworzenie parametrów typu out
Sposób organizacji pamięci komputera
Korzystanie ze stosu oraz ze sterty
Klasa System.Object
Opakowywanie typów danych wewnątrz obiektów
Rozpakowywanie typów danych, opakowanych wewnątrz obiektów
Bezpieczne rzutowanie danych
Operator is
Operator as
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 8

9. Tworzenie typów wartości przy użyciu wyliczeń oraz struktur
Wyliczeniowe typy danych
Deklarowanie wyliczeniowego typu danych
Stosowanie wyliczeniowych typów danych
Wybór wartości literałów wyliczeniowych
Wybór typu danych używanego do wewnętrznego reprezentowania wartości wyliczeniowych
Struktury
Deklarowanie struktury
Omówienie różnic pomiędzy strukturami i klasami
Deklarowanie zmiennych strukturalnych
Omówienie inicjalizacji struktur
Kopiowanie zmiennych strukturalnych
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 9

10. Tablice
Deklarowanie i tworzenie tablicy
Deklarowanie zmiennych tablicowych
Tworzenie instancji tablicy
Wypełnianie tablic danymi i ich używanie
Tworzenie tablic o niejawnie określonym typie elementów
Korzystanie z indywidualnych elementów tablicy
Wykonywanie iteracji poprzez elementy tablicy
Przekazywanie tablic jako parametrów i zwracanie ich jako wartości metod
Kopiowanie tablic
Tablice wielowymiarowe
Tworzenie tablic nieregularnych
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 10

11. Tablice parametrów
Przeciążanie: krótkie przypomnienie faktów
Używanie argumentów będących tablicami
Deklarowanie tablicy parametrów typu params
Używanie parametru typu params object[ ]
Stosowanie tablicy parametrów typu params
Porównanie tablic parametrów z parametrami opcjonalnymi
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 11

12. Dziedziczenie
Czym jest dziedziczenie?
Korzystanie z mechanizmów dziedziczenia
Powtórka informacji na temat klasy System.Object
Wywoływanie konstruktora klasy bazowej
Przypisywanie klas
Deklarowanie metod z użyciem słowa kluczowego new
Deklarowanie metod wirtualnych
Deklarowanie metod z użyciem słowa kluczowego override
Omówienie dostępu chronionego
Metody rozszerzające
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 12

13. Tworzenie interfejsów oraz definiowanie klas abstrakcyjnych
Interfejsy
Definiowanie interfejsu
Implementowanie interfejsu
Odwoływanie się do klasy za pomocą jej interfejsu
Praca z wieloma interfejsami
Jawne implementowanie interfejsu
Ograniczenia interfejsów
Definiowanie i używanie interfejsów
Klasy abstrakcyjne
Metody abstrakcyjne
Klasy zamknięte
Metody zamknięte
Implementowanie i używanie klas abstrakcyjnych
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 13

14. Proces oczyszczania pamięci i zarządzanie zasobami
Żywot obiektów
Tworzenie destruktorów
Dlaczego istnieje proces oczyszczania pamięci?
Działanie procesu oczyszczania pamięci
Zalecenia
Zarządzanie zasobami
Metody sprzątające
Sprzątanie w sposób odporny na występowanie wyjątków
Instrukcja using oraz interfejs IDisposable
Wywoływanie metody Dispose z poziomu destruktora
Implementacja metody sprzątającej w sposób odporny na występowanie wyjątków
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 14

Część III: Tworzenie rozszerzalnych typów danych w języku C#

15. Implementacja właściwości zapewniających dostęp do pól
Implementacja kapsułkowania przy użyciu metod
Co to są właściwości?
Używanie właściwości
Właściwości tylko do odczytu
Właściwości tylko do zapisu
Dostępność właściwości
Ograniczenia właściwości
Deklarowanie właściwości interfejsu
Zastępowanie metod właściwościami
Generowanie automatycznych właściwości
Inicjalizowanie obiektów przy użyciu właściwości
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 15

16. Indeksatory
Co to jest indeksator?
Przykład bez użycia indeksatorów
Ten sam przykład z wykorzystaniem indeksatorów
Akcesory indeksatora
Porównanie indeksatorów i tablic
Indeksatory w interfejsach
Stosowanie indeksatorów w aplikacjach Windows
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 16

17. Typy ogólne
Problem z typem Object
Rozwiązanie z użyciem typów ogólnych
Typy ogólne a klasy uogólnione
Typy ogólne i nakładanie ograniczeń
Tworzenie klasy ogólnej
Teoria drzew binarnych
Budowanie klasy drzewa binarnego przy użyciu typu ogólnego
Tworzenie metody ogólnej
Definiowanie metody ogólnej do budowy drzewa binarnego
Interfejsy ogólne i niezgodność typów
Interfejsy kowariantne
Interfejsy kontrawariantne
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 17

18. Kolekcje
Co to są klasy kolekcji?
Klasa kolekcji List
Klasa kolekcji LinkedList
Klasa kolekcji Queue
Klasa kolejki Stack
Klasa kolekcji Dictionary
Klasa kolekcji SortedList
Klasa kolekcji HashSet
Inicjalizowanie kolekcji
Metody Find, predykaty i wyrażenia lambda
Porównanie tablic i kolekcji
Wykorzystanie klas kolekcji do gry w karty
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 18

19. Wyliczanie kolekcji
Wyliczanie elementów kolekcji
Ręczna implementacja modułu wyliczającego
Implementowanie interfejsu IEnumerable
Implementowanie modułu wyliczającego przy użyciu iteratora
Prosty iterator
Definiowanie modułu wyliczającego dla klasy Tree przy
użyciu iteratora
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 19

20. Wydzielanie logiki aplikacji i obsługa zdarzeń
Co to są delegaty
Przykłady delegatów w bibliotece klas .NET Framework
Przykład zautomatyzowanej fabryki
Implementowanie systemu sterowania fabryką bez użycia delegatów
Implementowanie sterowania fabryką przy użyciu delegata
Deklarowanie i używanie delegatów
Delegaty i wyrażenia lambda
Tworzenie adaptera metody
Różne formy wyrażeń lambda
Włączanie powiadomień za pomocą zdarzeń
Deklarowanie zdarzenia
Subskrypcja zdarzenia
Anulowanie subskrypcji zdarzenia
Zgłaszanie zdarzenia
Zdarzenia interfejsu użytkownika
Używanie zdarzeń
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 20

21. Odpytywanie danych w pamięci przy użyciu wyrażeń w języku zapytań
Co to jest LINQ (Language-Integrated Query)?
Używanie LINQ w aplikacjach C#
Wybieranie danych
Filtrowanie danych
Porządkowanie, grupowanie i agregowanie danych
Łączenie danych
Operatory zapytań
Odpytywanie danych w obiektach Tree
LINQ i opóźnione przetwarzanie
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 21

22. Przeciążanie operatorów
Czym są operatory
Ograniczenia operatorów
Operatory przeciążone
Tworzenie operatorów symetrycznych
Przetwarzanie złożonej instrukcji przypisania
Deklarowanie operatorów zwiększających i zmniejszających
Operatory porównań w strukturach i klasach
Definiowanie par operatorów
Implementowanie operatorów
Operatory konwersji
Wbudowane metody konwersji
Implementowanie własnych operatorów konwersji
Tworzenie operatorów symetrycznych - uzupełnienie
Zapisywanie operatorów konwersji
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 22

Część IV: Tworzenie profesjonalnych aplikacji dla Windows 8.1

23. Przyśpieszanie działania za pomocą zadań
Po co stosować wielozadaniowość przy użyciu przetwarzania równoległego?
Narodziny procesora wielordzeniowego
Implementowanie wielozadaniowości w .NET Framework
Zadania, wątki i pula wątków
Tworzenie, uruchamianie i kontrolowanie zadań
Używanie klasy Task do implementacji równoległości
Tworzenie abstrakcji zadań za pomocą klasy Parallel
Kiedy nie używać klasy Parallel
Anulowanie zadań i obsługa wyjątków
Mechanizm anulowania kooperatywnego
Kontynuowanie w przypadku zadań anulowanych lub przerwanych z powodu wyjątku
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 23

24. Skracanie czasu reakcji za pomocą działań asynchronicznych
Implementowanie metod asynchronicznych
Definiowanie metod asynchronicznych: postawienie problemu
Definiowanie metod asynchronicznych: rozwiązanie
Definiowanie metod asynchronicznych zwracających wartości
Metody asynchroniczne i interfejsy API środowiska Windows Runtime
Zrównoleglanie deklaratywnego dostępu do danych za pomocą PLINQ
Wykorzystanie PLINQ do poprawy wydajności podczas
wykonywania iteracji po elementach kolekcji
Anulowanie zapytania PLINQ
Synchronizowanie współbieżnych operacji dostępu do danych
Blokowanie danych
Elementarne narzędzia synchronizacji umożliwiające koordynowanie zadań
Anulowanie synchronizacji
Współbieżne klasy kolekcji
Wykorzystanie kolekcji współbieżnej i blokady do implementacji dostępu do danych przystosowanego do trybu wielowątkowego
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 24

25. Implementowanie interfejsu użytkownika aplikacji Sklepu Windows
Co to jest aplikacja Sklepu Windows?
Budowa aplikacji Sklepu Windows przy użyciu szablonu Blank App
Implementowanie skalowalnego interfejsu użytkownika
Stosowanie stylów do interfejsu użytkownika
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 25

26. Wyświetlanie i wyszukiwanie danych w aplikacjach Sklepu Windows
Implementowanie wzorca projektowego Model-View-ViewModel
Wyświetlanie danych przy użyciu mechanizmu wiązania danych
Modyfikowanie danych przy użyciu wiązania danych
Stosowanie wiązania danych do kontrolki ComboBox
Tworzenie składnika ViewModel
Dodawanie poleceń do składnika ViewModel
Kontrakty systemu Windows 8.1
Implementowanie kontraktu Search
Nawigowanie do wybranego elementu
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 26

27. Dostęp do zdalnej bazy danych z poziomu aplikacji Sklepu Windows
Pobieranie informacji z bazy danych
Wstawianie, aktualizacja i usuwanie danych za pośrednictwem usługi web typu REST
Podsumowanie
Krótki przegląd rozdziału 27


896 stron, Format: 17.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022