ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE WŁASNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W TRANSFERZE TECHNOLOGII


DEREŃ A.M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 64.90 Twoja cena  61,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie własnością intelektualną w transferze technologii


Prawa własności intelektualnej posiadają ogromny potencjał gospodarczy, którego wykorzystanie w coraz większym stopniu zależy od zdolności różnych podmiotów tych praw do współpracy i licencjonowania technologii, produktów i treści kreatywnych oraz do udostępniania nowych produktów i usług konsumentom.

W publikacji ukazana została problematyka transferu własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem umów licencyjnych, jako najbardziej skutecznego instrumentu pozwalającego na korzystanie z dóbr intelektualnych i rozwój działalności innowacyjnej przedsiębiorstw.


Wstęp

Rozdział 1. GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY. WIEDZA JAKO WYZNACZNIK NOWEGO PORZĄDKU EKONOMICZNEGO
1.1. Wprowadzenie
1.2. Istota gospodarki opartej na wiedzy
1.3. Pojęcie i znaczenie wiedzy jako zasobu niematerialnego

Rozdział 2. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA - OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA
2.1. Własność w ujęciu ekonomicznym, prawnym i ekonomiczno-socjologicznym
2.2. Zasoby niematerialne
2.3. Pojęcie własności intelektualnej
2.4. Przegląd kategorii własności intelektualnej
2.4.1. Prawo autorskie - pojęcie utworu
2.4.2. Prawa autorskie i ich zakres
2.5. Bazy danych
2.6. Własność przemysłowa
2.6.1. Wynalazek
2.6.2. Wzór użytkowy
2.6.3. Wzór przemysłowy
2.6.4. Topografia układu scalonego
2.6.5. Projekty racjonalizatorskie
2.6.6. Znak towarowy
2.6.7. Oznaczenia geograficzne
2.6.8. Know-how
2.7. Instytucjonalne źródła ochrony własności intelektualnej

Rozdział 3. ZARZĄDZANIE I KOMERCJALIZACJA WIEDZY I WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
3.1. Wprowadzenie
3.2. Zarządzanie wiedzą jako podstawa zarządzania własnością intelektualną w przedsiębiorstwie
3.3. Znaczenie zarządzania wiedzą w procesie komercjalizacji

Rozdział 4. OGÓLNE ZASADY ZAWIERANIA UMÓW - ISTOTA ZOBOWIĄZAŃ UMOWNYCH
4.1. Umowy i zobowiązania umowne
4.1.1. Swoboda zawierania umów
4.1.2. Sposoby zawarcia umowy
4.1.3. Oferta i jej przyjęcie
4.1.4. Zawarcie umowy w drodze negocjacji
4.1.5. Aukcja i przetarg
4.1.6. Umowa przedwstępna
4.1.7. Forma umowy
4.1.8. Funkcje umów
4.1.9. Istota zobowiązań umownych
4.1.10. Wykonanie zobowiązania umownego
4.1.11. Konsekwencje niewykonania lub nienależytego wykonania umów
4.1.12. Odstąpienie od umowy
4.1.13. Kara umowna
4.1.14. Klauzule regulujące odpowiedzialność za niewykonanie umowy
4.1.15. Ustanie zobowiązania umownego
4.1.16. Przedawnienie roszczeń

Rozdział 5. UMOWA LICENCYJNA JAKO INSTRUMENT ZARZĄDZANIA I KOMERCJALIZACJI WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
5.1. Ogólna charakterystyka umowy licencyjnej
5.2. Charakter prawny umowy licencyjnej
5.3. Funkcje umowy licencyjnej
5.4. Ustawowy model umowy licencyjnej
5.5. Rodzaje licencji
5.6. Prawa i obowiązki stron umowy licencyjnej
5.7. Struktura umowy licencyjnej
5.8. Umowa licencyjna a prawo konkurencji

Zakończenie

Wykaz literatury

Wykaz tabel i rysunków

Wykaz załączników


312 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022