ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONKURENCJA NA RYNKU OSZCZĘDNOŚCI W POLSCE


WÓJCIK E.

wydawnictwo: CEDEWU , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 75.90 Twoja cena  72,11 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Konkurencja na rynku oszczędności w Polsce


Książka stanowi studium przedstawiające sytuację podmiotów na rynku oszczędności indywidualnych w Polsce – zarówno gospodarstw domowych reprezentujących podaż środków finansowych, jak i instytucji finansowych zgłaszających popyt na te środki. 

Część analizy dotycząca gospodarstw domowych obejmuje podejmowane przez nie decyzje finansowe, cele i motywy działania na tle teorii dotyczących konsumpcji i oszczędzania. Przedstawione zmiany w sytuacji dochodowej gospodarstw domowych w Polsce oraz ich postawach i skłonności do oszczędzania znajdują odzwierciedlenie w zmieniającej się wielkości i strukturze oszczędzania. Interesujące wnioski płyną z porównania skłonności do oszczędzania gospodarstw domowych w różnych krajach. 

Książka zawiera również analizę sytuacji instytucji rywalizujących o oszczędności, tj. banków, towarzystw ubezpieczeniowych, towarzystw funduszy inwestycyjnych, podmiotów maklerskich i towarzystw emerytalnych oraz ocenę i porównanie ich siły i pozycji konkurencyjnej. Ponadto przeprowadzono rozważania dotyczące sposobu i zakresu, w jaki instytucje finansowe wykorzystują poszczególne narzędzia konkurowania, tj. dywersyfikację oferty, cenę, dystrybucję, promocję i czynniki niematerialne – personel i wizerunek. 

Ocenę skuteczności instrumentów stosowanych przez konkurujące na rynku oszczędności instytucje przeprowadzono na podstawie analizy wyników badania ankietowego, którego celem była m.in. identyfikacja czynników wpływających na decyzje i zachowania klientów dotyczące oszczędzania, w tym determinant wyboru poszczególnych form lokowania nadwyżek finansowych. 

Książka może stanowić wartościowe źródło informacji zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu konkurencji i rynku oszczędności, jak też dla pracowników naukowych wyższych uczelni. Powinna również zainteresować pracowników instytucji finansowych dążących do zwiększenia efektywności działań konkurencyjnych w zakresie przyciągania oszczędności.


Wstęp

Rozdział 1
Konkurencja na rynku usług finansowych i jej determinanty
1.1. Teoretyczne podstawy konkurencji na rynku usług finansowych
1.1.1. Specyfika konkurencji w sektorze usług finansowych i jej formy
1.1.2. Źródła przewagi konkurencyjnej na rynku usług finansowych
1.2. Konkurencja na rynku oszczędności indywidualnych
1.2.1. Oszczędności jako przedmiot konkurencji i dobro rynkowe
1.2.2. Rynek oszczędności indywidualnych jako obszar konkurencji
1.3. Czynniki wpływające na poziom konkurencji na rynku oszczędności indywidualnych
1.3.1. Identyfikacja determinant konkurencji na rynku oszczędności indywidualnych w Polsce
1.3.2. Wpływ czynników politycznođprawnych na konkurencję na rynku oszczędności indywidualnych
1.3.3. Czynniki ekonomiczne, technologiczne i społeczne oraz ich oddziaływanie na rynek oszczędności indywidualnych

Rozdział 2
Gospodarstwo domowe jako podstawowy podmiot reprezentujący podaż środków pieniężnych na rynku oszczędności
2.1. Gospodarstwo domowe i jego decyzje finansowe
2.2. Proces oszczędzania w teoriach dotyczących konsumpcji i oszczędzania
2.3. Cele i motywy oszczędzania gospodarstw domowych
2.4. Sytuacja gospodarstw domowych w Polsce a ich skłonność do oszczędzania
2.4.1. Gospodarstwa domowe w pierwszych latach transformacji
2.4.2. Sytuacja gospodarstw domowych w latach 2006-2011
2.5. Oszczędności indywidualne w Polsce na tle innych krajów europejskich
2.5.1. Ocena poziomu oszczędności indywidualnych oraz skłonności do oszczędzania w Polsce na tle innych krajów
2.5.2. Zmiany w wielkości i strukturze oszczędzania polskich gospodarstw domowych

Rozdział 3
Struktura podmiotowa konkurencji po stronie popytu na rynku oszczędności w Polsce
3.1. Analiza siły i pozycji rynkowej instytucji finansowych obecnych na rynku oszczędności
3.1.1. Analiza siły i pozycji rynkowej banków
3.1.2. Analiza siły i pozycji rynkowej towarzystw ubezpieczeniowych
3.1.3. Analiza siły i pozycji rynkowej Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych
3.1.4. Analiza siły i pozycji rynkowej podmiotów maklerskich
3.1.5. Analiza siły i pozycji rynkowej Powszechnych Towarzystw Emerytalnych
3.2. Porównanie siły i pozycji rynkowej instytucji rywalizujących o oszczędności ludności

Rozdział 4
Narzędzia wykorzystywane w konkurencji o oszczędności ludności
4.1. Dywersyfikacja oferty jako narzędzie rywalizacji
4.2. Konkurencja cenowa w zakresie pozyskiwania oszczędności ludności
4.2.1. Formy konkurencji cenowej oraz czynniki wpływające na jej skuteczność
4.2.2. Konkurencja cenowa bankowych produktów oszczędnościowych
4.2.3. Konkurencja cenowa funduszy inwestycyjnych
4.2.4. Konkurencja cenowa produktów strukturyzowanych
4.2.5. Konkurencja cenowa w grupie pozostałych produktów oszczędnościowođinwestycyjnych
4.2.6. Porównanie konkurencji cenowej produktów poszczególnych instytucji finansowych
4.3. Rola dystrybucji w dostępie do produktów oszczędnościowođinwestycyjnych
4.3.1. Zmiany zachodzące w dystrybucji produktów finansowych
4.3.2. Rola tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dostępu do produktów oszczędnościowođinwestycyjnych oferowanych przez banki
4.3.3. Ewolucja dostępu do produktów oszczędnościowođinwestycyjnych oferowanych przez pozostałe instytucje finansowe
4.3.4. Porównanie konkurencji w zakresie dystrybucji produktów oszczędnościowođinwestycyjnych oraz wskazanie tendencji dalszego jej rozwoju
4.4. Promocja jako instrument rywalizacji o oszczędności między instytucjami finansowymi
4.4.1. Znaczenie promocji w pozyskiwaniu oszczędności
4.4.2. Wykorzystanie promocji przez instytucje finansowe w Polsce
4.5. Czynniki niematerialne jako narzędzie konkurencji o oszczędności ludności 4.5.1. Znaczenie zasobów niematerialnych w konkurencji między instytucjami finansowymi
4.5.2. Rola personelu i jakości obsługi klienta w pozyskiwaniu nadwyżek finansowych ludności
4.5.3. Wizerunek a konkurowanie o oszczędności ludności

Rozdział 5
Ocena skuteczności wybranych narzędzi konkurencji w świetle badania ankietowego
5.1. Opis badania i charakterystyka próby badawczej
5.2. Wielkość posiadanych oszczędności i sposoby ich lokowania
5.3. Znajomość produktów oszczędnościowođinwestycyjnych oraz źródła informacji o nich
5.4. Ogólne determinanty wyboru produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych
5.5. Sposoby komunikacji z instytucją finansową i ocena ich bezpieczeństwa
5.6. Znaczenie jakości obsługi w instytucjach finansowych oraz innych czynników niematerialnych
5.7. Czynniki wpływające na decyzje o nabyciu poszczególnych produktów oszczędnościowođinwestycyjnych

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel

Spis rysunków


284 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022