ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FUNKCJONALNOŚĆ INFORMATYCZNYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA TOM I


JANUSZEWSKI A.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 62.00 Twoja cena  58,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Publikacja w sposób wyczerpujący podejmuje tematykę funkcjonalności systemów informatycznych wspomagających zarządzanie (SIZ).

W książce zostały szczegółowo opisane funkcje informatycznych systemów rachunkowości finansowej przeznaczonych dla małych i średnich firm, funkcje kompleksowych zintegrowanych systemów transakcyjnych stosowanych przez duże przedsiębiorstwa oraz funkcje i zastosowania uzupełniających je systemów informacyjno-analitycznych klasy Business Intelligence.

Zagadnienia zawarte w tomie 1 dotyczą systemów, których głównym zadaniem jest prowadzenie ewidencji zdarzeń gospodarczych oraz wspomaganie obsługi bieżącej działalności przedsiębiorstwa, tj. systemów transakcyjnych, nazywanych też systemami ewidencyjno-operacyjnymi.

W kolejnych rozdziałach opisano m.in.:

  • zintegrowane informatyczne systemy rachunkowości finansowej,
  • systemy planowania zasobów produkcyjnych MRP II (Manufacturing Resources Planning),
  • systemy planowania zasobów przedsiębiorstwa ERP/ERP II (Enterprise Resources Planning),
  • systemy komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM (Computer Integrated Manufacturing),
  • systemy zarządzania relacjami z klientem CRM (Customer Relationship Management),
  • systemy zarządzania magazynem (Warehouse Management),
  • systemy zarządzania łańcuchem dostaw SCM (Supply Chain Management),
  • systemy elektronicznych rynków.

Publikacja skierowana jest do:

  • studentów kierunków zarządzania, którzy poszukują wiedzy na temat zastosowań informatyki w biznesie;
  • studentów kierunków informatyki zainteresowanych poznaniem funkcjonalności systemów informatycznych i możliwościami ich wykorzystania w zarządzaniu;
  • wykładowców akademickich prowadzących przedmioty obejmujące zagadnienia informatycznych systemów rachunkowości, systemów informatycznych zarządzania klasy MRP II, ERP, CRM, WMS, SCM i rynków elektronicznych oraz hurtowni danych i systemów Business Intelligence;
  • kadry zarządzającej przedsiębiorstw poszukującej wiedzy na temat możliwości usprawnienia wspomagania informatycznego bieżącej działalności oraz zastosowania systemów analitycznych klasy Business Intelligence.

 


FUNKCJONALNOŚĆ INFORMATYCZNYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA CZ. 2.


Spis treści:

Wstęp

Część I. Pojęcie i rozwój systemów informatycznych
Wprowadzenie do części pierwszej

1. Przetwarzanie danych w informacje
1.1. Pojęcie danych i informacji
1.2. Proces przetwarzania danych i proces informacyjny

2. System informatyczny wspomagający zarządzanie
2.1. Pojęcie systemu informacyjnego i informatycznego.
2.2. Struktury systemu informatycznego
2.3. System informatyczny jako system wspomagający zarządzanie

3. Rozwój i charakterystyka systemów informatycznych wspomagających zarządzanie
3.1. Systemy transakcyjne i informacyjno-raportujące
3.2. Systemy wspomagania decyzji i systemy wspomagania kierownictwa
3.3. Systemy eksperckie
3.4. Systemy sztucznej inteligencji
3.5. W kierunku systemów analitycznych opartych na hurtowni danych

Część II. Zintegrowane informatyczne systemy rachunkowości finansowej
Wprowadzenie do części drugiej

1. Rachunkowość finansowa i cykl operacyjny przedsiębiorstwa
1.1. Struktura informacyjnego systemu rachunkowości finansowej
1.2. Cykl operacyjny jednostki handlowej
1.3. Cykl operacyjny jednostki wytwórczej

2. System informatyczny wspomagający działalność podstawową w przedsiębiorstwie handlowym
2.1. Podsystemy informatyczne w przedsiębiorstwie handlowym
2.2. Zakup i sprzedaż towarów
2.3. Rozrachunki z wierzycielami i dłużnikami
2.4. Zarządzanie towarami
2.5. Raportowanie i administracja

3. System informatyczny wspomagający działalność podstawową w przedsiębiorstwie wytwórczym
3.1. Podsystemy informatyczne w przedsiębiorstwie wytwórczym
3.2. Techniczne przygotowanie produkcji.
3.3. Planowanie sprzedaży, produkcji i zaopatrzenia
3.4. Ewidencja i rozliczanie produkcji (podsystem PRP).
3.5. Ewidencja stanów i obrotów materiałowych (podsystem GM )
3.6. Ewidencja stanów i obrotów wyrobami gotowymi (podsystem GWG)

4. Podsystemy księgowe wspomagające cykl administracyjny
4.1. Podsystem gospodarki środkami trwałymi
4.2. Podsystem kadrowo-płacowy
4.3. Podsystem finansowo-księgowy

5. Integracja w informatycznym systemie rachunkowości finansowej
5.1. Plan kont jako podstawowy instrument integracji w rachunkowości finansowej
5.2. Automatyczne księgowanie operacji zarejestrowanych w podsystemach dziedzinowych
5.3. Wspólne zbiory danych


Część III. Kompleksowe zintegrowane systemy ewidencyjno-operacyjne
Wprowadzenie do części trzeciej

1. Systemy wspomagania zarządzania produkcją klasy MRP II
1.1. Ewolucja systemów planowania i sterowania produkcją
1.2. Popyt zależny i uniwersalne równanie produkcyjne jako podstawa działania systemu MRP II
1.3. Fazy działania i poziomy planowania w systemie MRP II
1.4. Charakterystyka funkcjonalności systemu MRP II
1.5. Zarządzanie w zamkniętej pętli MRP II
1.6. Trudności w doborze systemu MRP II
1.7. Ocena i korzyści z wdrożenia systemu MRP II

2. Systemy wspomagania zarządzania klasy ERP/ERP II
2.1. Funkcjonalność systemów ERP
2.2. Tendencje rozwojowe systemów ERP – systemy ERP II
2.3. Funkcjonalność systemu ERP II na przykładzie mySAP ERP
2.4. Cechy techniczne systemów wspomagających zarządzanie klasy ERP/ERP II

3. Systemy komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM
3.1. Geneza i pojęcie CIM
3.2. Charakterystyka podstawowych elementów CIM
3.3. Główne koncepcje realizacji środowiska CIM
3.4. CIM jako realizacja koncepcji fabryki przyszłości

4. Systemy wspomagania zarządzania relacjami z klientem
4.1. CRM jako realizacja strategii działania skoncentrowanej na kliencie
4.2. Geneza i przyczyny powstania informatycznych systemów CRM
4.3. Pojęcie i typy systemów CRM
4.4. Rodzaje, funkcjonalność i działanie systemu CRM typu interakcyjnego
4.5. Rodzaje, funkcjonalność i działanie systemu CRM typu operacyjnego
4.6. Integracja w systemie CRM
4.7. Funkcje CRM na przykładzie mySAP CRM

5. Systemy komputerowo wspomaganej logistyki
5.1. Podstawowe pojęcia związane z logistyką
5.2. Zarządzanie zintegrowanym łańcuchem dostaw
5.3. Zarządzanie łańcuchem dostaw na podstawie modelu SCOR
5.4. Funkcjonalność systemów obsługi magazynu klasy WMS
5.5. Funkcjonalność systemów zarządzania łańcuchem dostaw SCM
5.6. System zarządzania relacjami z dostawcami jako uzupełnienie SCM
5.7. Użytkownicy i wdrażanie systemów SCM
5.8. Kierunki rozwoju systemów SCM
5.9. Rynki elektroniczne w kształtowaniu łańcuchów dostaw

6. Standardy i technologie w łańcuchach dostaw elektronicznej gospodarki
6.1. Kody kreskowe i czytniki kodów kreskowych
6.2. Globalne numery identyfikacyjne
6.3. Etykieta logistyczna
6.4. Elektroniczna Wymiana Danych
6.5. Standard UN/EDIFACT i komunikaty EANCOM®
6.6. Sieć globalnej synchronizacji danych i elektroniczne katalogi
6.7. Technologia RFID
6.8. Koncepcja systemu Elektronicznego Kodu Produktu

Zakończenie
Literatura
Wykaz rysunków
Wykaz tabel
Indeks


384 strony, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022