BADANIA RYNKOWE W ZARZĄDZANIU ŁAŃCUCHEM DOSTAW
KAUF S. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie I cena netto: 60.50 Twoja cena 57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Badania rynkowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw
W opracowaniu przedstawiono wybrane metody badań rynku, metody statystyczne oraz
inne metody ilościowe.
Analizę przypadków dobrano tak, by ukazać łatwość ich stosowania w zarządzaniu
łańcuchem dostaw oraz możliwość ich praktycznego zastosowania.
Dzięki zaprezentowaniu odpowiednich metod ilościowych czytelnik może w sposób
racjonalny podejmować decyzje dotyczące różnych aspektów działalności logistycznej.
Do najważniejszych zagadnień poruszanych w publikacji zaliczamy m.in. metody:
- prognozowania popytu, warunkujące prawidłowe funkcjonowanie sfery logistyki,
- badania potrzeb przewozowych,
- wyboru partnerów w łańcuchu dostaw,
- badania zachowań nabywców.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Informacja rynkowa i jej rola w zarządzaniu łańcuchem dostaw
1.1. Informacja i jej znaczenie w realizacji procesów logistycznych
1.2. Rola informacji rynkowej w procesie podejmowania decyzji logistycznych
1.3. Rola i znaczenie badań w zarządzaniu łańcuchem dostaw
1.4. Procedura badawcza jako warunek pozyskania właściwych informacji
Rozdział 2. Metody pomiaru i gromadzenia danych dla potrzeb łańcucha dostaw
2.1. Pomiar jako podstawa gromadzenia danych logistycznych
2.2. Określenie metody doboru i liczebności próby badawczej w badaniach logistycznych
2.3. Wybrane metody gromadzenia danych ze źródeł pierwotnych
Rozdział 3. Prognozowanie popytu jako podstawa prawidłowego funkcjonowania
łańcucha dostaw
3.1. Rola i znaczenie prognozowania w zarządzaniu łańcuchem dostaw
3.2. Podstawowe metody prognostyczne w zarządzaniu łańcuchem dostaw
3.3. Ekstrapolacja trendu i możliwości jej zastosowania w gospodarce zapasami
3.4. Prognozowanie zorientowane na osiągane efekty logistyczne
Rozdział 4. Rola usług transportowych w zarządzaniu łańcuchem dostaw i metody
badania potrzeb przewozowych
4.1. Znaczenie transportu w zarządzaniu łańcuchem dostaw
4.2. Istota i źródła potrzeb transportowych
4.3. Popyt na usługi transportowe i metody określania jego elastyczności
4.4. Wybrane metody określania wahań popytu na transport
Rozdział 5. Metody wyboru zleceniobiorców do realizacji zadań logistycznych
5.1. Partnerstwo w łańcuchu dostaw jako podstawa przewagi konkurencyjnej
5.2. Ilościowe podejście do oceny partnerów w łańcuchu dostaw
5.3. Zastosowanie metody AHP do wyboru dostawców
5.4. Metoda TOPSIS i jej wykorzystanie do oceny dostawcy w łańcuchu dostaw
5.5. Współpraca w łańcuchu dostaw i metody pomiaru jej efektów
Rozdział 6. Zadowolenie i lojalność jako przesłanki kształtowania
logistycznej obsługi klienta
6.1. Logistyczna obsługa klienta a jego zadowolenie
6.2. Metody jakościowe pomiaru zadowolenia nabywców
6.3. Analiza ABC jako podstawa określenia optymalnego poziomu obsługi
Rozdział 7. Zachowania nabywców jako podstawa kształtowania oferty logistycznej
7.1. Zachowania nabywców i podstawowe ich determinanty
7.2. Etapy procesu decyzyjnego i modele zachowań nabywców
7.3. Modele zachowań nabywców wykorzystywane w prognozowaniu wyboru marek produktów
7.4. Modele preferencji jako podstawa kształtowania oferty logistycznej
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia
264 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- PLANOWANIE LOGISTYCZNE ŚLIWCZYŃSKI B.
- 30 MINUT DLA INTELIGENTNEJ RIPOSTY ETRILLARD S.
- ĆWICZENIA I ZADANIA Z TRANSPORTU SPEDYCJI I LOGISTYKI Z ROZWIĄZANIAMI DĄBEK A.
- 33 TECHNIKI NEGOCJOWANIA I ARGUMENTACJI BELOHLAVKOVA V.
- STRATEGIE DYWERSYFIKACJI PRZEDSIĘBIORSTW RAJZER M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|