|
DZIENNIKARSTWO A PUBLIC RELATIONS
GAJLEWICZ M. GAJLEWICZ-KORAB K. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie I cena netto: 44.00 Twoja cena 41,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dziennikarstwo a public relations
Między dziennikarstwem a public relations istnieją wielorakie związki. Na przykład
część materiałów w kampaniach public relations jest umieszczana w mediach.
Dla specjalistów z dziedziny PR bardzo ważne są wiedza i umiejętności
dziennikarskie. Poza tym znajomość środowiska dziennikarskiego w public relations ma
kluczowe znaczenie w media relations. Punktów stycznych obu dziedzin jest znacznie
więcej, o czym świadczy również to, że w uczelniach kształcących dziennikarzy są
wykładane przedmioty związane z public relations.
W XXI wieku obserwujemy rozwój mediów masowych: rosnącą liczbę kanałów i
różnicowanie się form przekazu, przekształcenia instytucjonalne, zmiany rynkowe i
dotyczące odbioru. Jeżeli chodzi o skutki społeczne, to jedne zmiany mogą oznaczać
korzyści, inne zaś wzbudzają uzasadniony niepokój. Nie jest to obojętne ani dla
dziennikarzy ani dla PR-owców jako dla grup zawodowych.
Książka zawiera artykuły specjalistów mających doświadczenie w jednej, jak i w
drugiej dziedzinie, zarówno praktyków, jak i teoretyków. Zamiarem autorów jest
ukazanie z jednej strony związków między dziennikarstwem a PR, a z drugiej strony
różnorodnych form działalności w tych dziedzinach.
Dlatego tematyka jest bardzo zróżnicowana: od etycznych aspektów pracy w obydwu
zawodach, poprzez możliwości dywersji w mediach przy użyciu środków z pogranicza
propagandy i PR, oddziaływania public relations w warunkach kryzysowych oraz w pracy
urzędników samorządowych, aż po prasę młodzieżową i ezoteryczną. Jest to zatem
rodzaj panoramicznego ujęcia tej problematyki.
Autorzy są pracownikami kilku uczelni: Społecznej Akademii Nauk (filii w Warszawie),
Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Pracują
ponadto w rozmaitych instytucjach jako praktycy.
Wstęp
Między dziennikarstwem a PR. Prawne i etyczne aspekty zawodu dziennikarskiego w
czasie kampanii wyborczych
Jacek A. Żurawski
Komentarze na portalach internetowych w czasie napięć jako narzędzie propagandy
lub czarnego PR
Michał Gajlewicz
Zarządzanie komunikacją w sytuacjach kryzysowych na rynkach finansowych
Wiesław Ł. Macierzyński
Relacje: media - urzędnicy samorządowi w roli PR-owców (warsztat badacza)
Izabela Bogdanowicz
Segment prasy młodzieżowej w Polsce - próba diagnozy rynku
Olga Dąbrowska-Cendrowska
Prasa ezoteryczna: niedostrzegane bogactwo. Próba charakterystyki na przykładzie
miesięcznika "Wróżka"
Judyta Ewa Perczak
Dziennikarstwo i public relations jako zawody otwarte
Michał Gajlewicz
Dziennikarstwo i public relations w portalu. Refleksje praktyka
Izabela Bogdanowicz
154 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|