|
INSTRUMENTARIUM ZARZĄDZANIA PUBLICZNEGO
KOŻUCH B. SUŁKOWSKI Ł. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie I cena netto: 51.70 Twoja cena 49,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Instrumentarium zarządzania publicznego
W publikacji opisane zostało miejsce zarządzania publicznego w rodzinie nauk o
zarządzaniu, metody zarządzania służbami publicznymi oraz ich zastosowania w wybranych
typach działalności.
Tytułowe „instrumentarium” rozumiane jest metaforycznie i szeroko, jako istota
zarządzania publicznego, ale także metody organizacyjne oraz ich aplikacje w odniesieniu
do sfery publicznej.
Autorzy publikacji najwięcej uwagi poświęcili metodom zarządzania jakością,
zarządzania projektami oraz strategii i kulturze organizacyjnej. Analizy zostały
zilustrowane przykładami zaczerpniętymi z sektorów opieki zdrowotnej i szkolnictwa
wyższego.
Książka przeznaczona jest dla menedżerów sektora publicznego, badaczy i studentów
zainteresowanych zarządzaniem oraz pracowników administracji i służb publicznych.
Wstęp
Część I. Podstawy teoretyczne zarządzania publicznego
Rozdział 1. Współczesne tendencje rozwoju nauk o zarządzaniu
Łukasz Sułkowski
1.1. Megatrendy we współczesnych naukach o zarządzaniu
1.1.1. Specjalizacja w naukach o zarządzaniu
1.1.2. Wyłanianie się zupełnie nowych problemów i pól badawczych
1.1.3. Wzrastająca interdyscyplinarność nauk o zarządzaniu
1.1.4. Rozmycie tożsamości nauk o zarządzaniu i dyskursu organizacyjnego
1.1.5. Polimetodyczność zarządzania
1.1.6. Wieloparadygmatyczność organizacji i zarządzania
1.1.7. Pragmatyzacja nauk o zarządzaniu
1.1.8. Aksjologizacja nauk o zarządzaniu
1.1.9. Ekspansja przyrodoznawstwa
1.2. Megatrendy w zarządzaniu publicznym
Bibliografia
Rozdział 2. Zarządzanie publiczne jako teoria i praktyka
Barbara Kożuch
2.1. Źródła i podstawy teoretyczne zarządzania publicznego
2.2. Zarządzanie publiczne jako szczegółowa dyscyplina nauk o zarządzaniu
2.3. Empiryczne modele zarządzania publicznego
Bibliografia
Część II. Metody i techniki zarządzania publicznego
Rozdział 3. Publiczne zarządzanie strategiczne
Paweł Mickiewicz
3.1. Źródła i podstawy teoretyczne publicznego zarządzania strategicznego
3.2. Zarządzanie strategiczne w samorządzie
3.3. Strategiczne zarządzanie przestrzenią i środowiskiem
Bibliografia
Rozdział 4. Zarządzanie jakością w organizacjach publicznych
Roman Batko
4.1. Pojęcie jakości
4.2. Współczesna organizacja publiczna
4.3. Standaryzacja zarządzania organizacją publiczną dzięki systemowi zarządzania
jakością
4.4. Jakość jako zobowiązanie etyczne
Bibliografia
Rozdział 5. Zarządzanie programami i projektami publicznymi
Barbara Kożuch
5.1. Ogólna charakterystyka zarządzania programami i projektami publicznymi
5.2. Specyfika zarządzania publicznymi programami i projektami
5.3. Czynniki sukcesu w zarządzaniu programami i projektami
Bibliografia
Rozdział 6. Kultura organizacji publicznej
Łukasz Sułkowski
6.1. Badania kultur organizacji publicznych
6.1.1. Analizy kultur organizacji publicznych
6.1.2. Analizy porównawcze kultur organizacji sektora publicznego
oraz prywatnego, szczególnie w kontekście nurtu nowego zarządzania publicznego
6.1.3. Pragmatyczne analizy studiów przypadku wskazujące na możliwości wprowadzania
zmian kulturowych oraz reform
6.1.4. Koncepcje biurokratyzacji i postbiurokratyzacji oraz krytyczne studia zarządzania
publicznego
6.1.5. Opisy wpływu kontekstu kulturowego na zarządzanie organizacjami sektora
publicznego
6.1.6. Problemy efektywności, jakości i skuteczności działania oraz konkurencyjności
sektora publicznego
6.1.7. Swoiste tematy łączące kulturę z innymi problemami zarządzania organizacjami
publicznymi
6.2. Charakterystyka kultur organizacji publicznych
6.3. Kultura biurokratyczna versus kultura pragmatyczna w organizacjach publicznych
6.4. Kultura konserwatywna versus kultura innowacyjna w organizacjach publicznych
6.5. Kultura hierarchiczna versus kultura równościowa w organizacjach publicznych
6.6. Kultura kolektywistyczna versus kultura indywidualistyczna w organizacjach
publicznych
6.7. Kultura słaba versus kultura silna w organizacjach publicznych
6.8. Kultura negatywna versus kultura pozytywna w organizacjach publicznych
Bibliografia
Rozdział 7. Nowoczesne przywództwo w organizacjach publicznych
Aldona Frączkiewicz-Wronka
7.1. Przywództwo - charakterystyka głównych koncepcji
7.2. Organizacja publiczna jako środowisko pracy przywódcy
7.3. Organizacyjne i indywidualne uwarunkowania rozwoju przywództwa
w organizacjach publicznych
Bibliografia
Rozdział 8. Zarządzanie partycypacyjne
Barbara Kożuch, Antoni Kożuch
8.1. Partycypacja w organizacjach publicznych
8.2. Istota zarządzania partycypacyjnego
8.3. Zarządzanie partycypacyjne a budowanie zaufania publicznego
Bibliografia
Część III. Dobre praktyki zarządzania publicznego
Rozdział 9. Transformacja uczelni publicznych na przykładzie wybranych metod
zarządzania jakością kształcenia
Łukasz Sułkowski
9.1. Transformacje uniwersytetów
9.2. Uczelnie wyższe w Polsce
9.3. Wybrane metody zarządzania jakością kształcenia w uczelni wyższej
9.4. Przykłady zastosowania metod zarządzania jakością w uczelniach wyższych
9.5. Przykłady dobrych praktyk uczelni publicznych w Polsce
Bibliografia
Rozdział 10. Diagnozowanie kultury organizacyjnej w podmiocie leczniczym -
studium szpitala publicznego
Aldona Frączkiewicz-Wronka
10.1. Szpital publiczny - analiza skłonności personelu zarządzającego do doskonalenia
procesu kierowania
10.2. Diagnoza kultury organizacyjnej w szpitalu publicznym - studium przypadku
10.2.1. Zaprojektowana procedura i metodyka badawcza
10.2.2. Charakterystyka instrumentu pomiarowego OCAI
10.2.3. Omówienie wyników prowadzonego studium przypadku
Bibliografia
Notki o autorach
200 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|