Droga na Szczyt
Sekret szczê¶liwej firmy
Chip Conley podaje prosty, skuteczny i sprawdzony sposób:
• Co zrobiæ, aby pracownik by³ nie tylko zmotywowany do pracy ale tak¿e lojalny
wobec firmy i czerpi±cy rado¶æ z tego co robi
• Jak traktowaæ klienta, aby nie tylko by³ zadowolony ale tak¿e wierny marce i
entuzjastycznie polecaj±cy j± innym
• Jak stworzyæ firmê, która ma nie tylko dobre wyniki finansowe ale równie¿ jest
powodem do dumy i niesie now± jako¶æ ¿ycia zmieniaj±c± relacje w firmie
Droga kariery Chipa Conley’a jest najlepsz± reklam± i rekomendacj± jego ksi±¿ki.
I - co szczególnie wa¿ne - uda³o mu siê osi±gn±æ ten szczyt wraz z ca³± firm± i
to w czasach g³êbokiego kryzysu. Autor Chip Conley jest za³o¿ycielem i by³ym
dyrektorem generalnym Joie de Vivre, sieci hoteli butikowych, zarz±dzaj±cej ponad
czterdziestoma hotelami, restauracjami i o¶rodkami spa. Zosta³ uznany za najbardziej
innowacyjnego dyrektora generalnego San Francisco Bay Area. Jest tak¿e znanym mówc±
motywacyjnym i autorem kilku ksi±¿ek dla ludzi biznesu, w tym tytu³u wydanego tak¿e w
Polsce: „Emocje w równaniach”.
W ksi±¿ce „Droga na Szczyt” Conley analizuje, w jaki sposób Joie de Vivre –
druga na ¶wiecie pod wzglêdem wielko¶ci sieæ hoteli butikowych – przetrwa³a kryzys,
który przetoczy³ siê przez bran¿ê turystyczn± po 2011 roku. „Droga na Szczyt”
daje zakulisowy wgl±d w proces zadziwiaj±cej transformacji firmy prowadzonej przez
Autora.
Conley opisuje jak dziêki prze³o¿eniu teorii Maslowa na niezwykle skuteczne praktyki
biznesowe zbudowa³ lojalno¶æ swych pracowników, klientów i inwestorów, a tym samym
jak jego firma stanê³a na nogi prze¿ywaj±c odt±d czas niezmiennej prosperity.
Ksi±¿ka ma charakter po czê¶ci osobisty, po czê¶ci teoretyczny – a przy tym ani na
chwilê nie przestaj±c byæ ksi±¿k± na wskro¶ praktyczn±, przystêpnie napisan± i
zajmuj±c±.
Autor przytacza w ksi±¿ce mnóstwo przyk³adów z dzia³alno¶ci innych firm, takich
jak Apple, Google, Whole Foods Market, Harley-Davidson i Southwest Airlines, pokazuj±c, w
jaki sposób mo¿na dokonywaæ podobnych zmian we w³asnej firmie i we w³asnym ¿yciu.
Podstawowa – sprawdzona w codziennej praktyce biznesowej teza Conleya jest taka, ¿e
firmy, które troszcz± siê o zaspokajanie nie tylko podstawowych, ale te¿ wy¿szych
potrzeb pracowników i klientów, lepiej sobie radz± w biznesie. Bardziej zadowoleni
pracownicy - to bardziej zadowoleni klienci - to lepsze efekty finansowe. Conley
podkre¶la, ¿e oddanego, zmotywowanego pracownika i dobr± atmosferê w pracy tworz± nie
tylko warunki finansowe, lecz tak¿e uznanie, poczucie sensu wykonywanych zadañ oraz
mo¿liwo¶æ samorealizacji. Tezê tê potwierdzaj± przedstawione w ksi±¿ce badania.
„Jedna z najlepszych ksi±¿ek o biznesie, jakie
czyta³em. Wyj±tkowe po³±czenie inteligencji przedsiêbiorcy i twórczych wgl±dów w
naturê biznesu. Polecam!”
George Zimmer, dyrektor i prezes Men’s Wearhouse, Inc.
„Nigdy nie czyta³em ksi±¿ki, w której tak prosto i
nieodparcie argumentowano by na rzecz tezy, ¿e ka¿da firma powinna byæ firm±
spe³nion±. Jest to ca³kiem proste: firma stwarzaj±ca swym pracownikom szansê na
do¶wiadczenie szczytowe sama równie¿ osi±gnie szczytow± wydajno¶æ.”
John Mackey, za³o¿yciel i dyrektor Whole Foods Market
„ Jest to ¶wietny materia³ dla liderów, trenerów,
edukatorów, a nawet rodziców! Chip sam praktykuje w swoich hotelach wszystko to, czego
naucza – i to z powodzeniem.”
Stephen R. Covey, autor ksi±¿ek: Siedem nawyków skutecznego dzia³ania oraz
Ósmy nawyk. Od efektywno¶ci do wielko¶ci i odkrycia w³asnego g³osu.
„Gdybym przeczyta³ tê ksi±¿kê 25 lat temu, moje
¿ycie zawodowe wygl±da³oby inaczej. Czytaj±c ksi±¿kê Conleya, ci±gle powtarza³em
sobie: szkoda, ¿e o tym wtedy nie pomy¶la³em… Mnóstwo rzeczy mog³em zrobiæ lepiej,
du¿o lepiej”.
Grzegorz Lindenberg. Gazeta Wyborcza
Przedmowa do nowego wydania
Przedmowa
CZE¦Æ PIERWSZA Maslow i ja
Rozdzia³ pierwszy. W stronê psychologii biznesu
Rozdzia³ drugi. Karmiczny kapitalizm
Rozdzia³ trzeci. Prawdy dotycz±ce relacji
CZE¦Æ DRUGA Prawda dotycz±ca relacji typu L piramida pracownika
Rozdzia³ czwarty. Elementarne ¼ród³a motywacji
Rozdzia³ pi±ty. Wzbudzanie lojalno¶ci
Rozdzia³ szósty. ¬ród³a inspiracji
CZE¦Æ TRZECIA Prawda dotycz±ca relacji typu 1-. piramida klienta
Rozdzia³ siódmy. Budowanie poczucia satysfakcji
Rozdzia³ ósmy. Tworzenie relacji opartych na przywi±zaniu
Rozdzia³ dziewi±ty. Entuzja¶ci dzia³alno¶ci twojej firmy
CZE¦Æ CZWARTA Prawda dotycz±ca relacji typu 1-. piramida inwestora
Rozdzia³ dziesi±ty. Budowanie zaufania
Rozdzia³ jedenasty. Budowanie pewno¶ci
Rozdzia³ dwunasty. Budowanie dumy posiadacza
CZE¦Æ PI¡TA Urzeczywistniæ prawdê, w dzia³aniu
Rozdzia³ trzynasty Sedno sprawy - serce Joie de Vivre
Rozdzia³ czternasty. Spe³nione ¿ycie
Podziêkowania
Nota o autorze
Indeks osób
Indeks szczê¶liwej firmy
336 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miêkka