|
HORYZONTY ROZWOJU EDUKACJI W DIALOGU I PERSPEKTYWIE
KARPIŃSKA A. BORAWSKA-KALBARCZYK K. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 66.00 Twoja cena 62,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Horyzonty rozwoju edukacji w dialogu i perspektywie
Z recenzji wydawniczej ks. prof. dr hab. Janusza Mastalskiego:
Publikacja (...) jest rzetelnym kompendium wiedzy dotyczącej różnego rodzaju
aspektów związanych z edukacją.
Redaktorkom udało się bardzo zróżnicowane pod względem poziomu merytorycznego i
tematycznego artykuły uporządkować, oddając czytelnikowi do dyspozycji spójną,
logiczną całość. W ten sposób powstała niezwykle interesująca publikacja, po
którą powinni sięgnąć zarówno naukowcy zajmujący się w swej pracy edukacją, jak i
wychowawcy.
Autorzy zamieszczonych artykułów dają bowiem wiele odpowiedzi na trudne pytania
związane z teraźniejszością i przyszłością edukacji.
Odkrywają przed czytelnikiem całe spektrum nadziei, ale i wątpliwości dotyczących
różnego rodzaju zjawisk dotykających nie tylko polską edukację, a będących
konsekwencją przemian cywilizacyjnych. Nie ma żadnych wątpliwości, że recenzowana
książka stanowi ważne wydarzenie wydawnicze i naukowe.
Dzięki pracy Redaktorek, książka ma swoją duszę, a logika, trafność doboru
kolejności artykułów, jak i merytoryczna zawartość zapewnia wysoki status poznawczy
publikacji.
Wprowadzenie
Edukacja w perspektywie przemian doby współczesności - dylematy,
oczekiwania, propozycje
CZĘŚĆ PIERWSZA
Edukacyjne konteksty przemian współczesnego świata w perspektywie czasu
Edukacja w prognozie
Konteksty rozwoju edukacji
Neoliberalizm a aksjologiczny wymiar edukacji
Edukacja wobec wyzwań demokratycznego państwa
Aksjologiczne wymiary pracy i edukacji zawodowej
Problem aktywności uczniów szkót zawodowych w kontekście wymagań rynku pracy
Ogólnokształcąca szkoła białoruska - wczoraj i dziś
CipaTerifl po3BHTKy ocBiTHix nporpan/i b yM0Bax be3nepepBHof ocbitu
Edukacja dla bezpieczeństwa - za i przeciw
Innowacje a system szkolenia Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej .
Przygotowanie do walki podchorążych dęblińskiej "Szkoły Orląt" w latach
1936-1939
Nauczyciel zawodu, w którym dominują sytuacje trudne i ekstremalne
Działalność Wolontariatu Europejskiego wśród podlaskiej młodzieży na rzecz
kształtowania tolerancji wobec Innych
Edukacja równoległa potrzebą współczesnej szkoły
Świadomość możliwości wpływu rodziców na edukacje, dzieci i środowisko szkolne
jako impuls nowej strategii pracy szkoły
Rola wychowania muzycznego w procesie edukacji: tradycja w dialogu i perspektywie
CZĘŚĆ DRUGA
Niepowodzenia szkolne i dylematy edukacyjne w perspektywie dialogu
Kierunki badań w obszarze niepowodzeń szkolnych
Niepowodzenia szkolne mtodzieży społecznie niedostosowanej
Zainteresowania uczniów jako antidotum na niepowodzenia szkolne
Tutoring - szansą na minimalizację niepowodzeń szkolnych?
Krótka refleksja teoretyczna
Niskie oceny gimnazjalistów jako jeden z przejawów ich niepowodzeń szkolnych
Dlaczego tak słabo? Przyczyny porażek egzaminacyjnych w gimnazjum
Zaburzenia zachowania i zaburzenie typu borderline - diagnoza zjawiska a efektywność
systemu edukacji
Wybrane zaburzenia behawioralno-emocjonalne u dzieci i młodzieży
(ADHD, zespół Aspergera) a niepowodzenia szkolne
Opieka zastępcza nad dzieckiem osieroconym
Uczeń jako ofiara przemocy w szkole
Czy uczeń trudny rzeczywiście nim jest?
Dziecko jąkające się w szkole - jak pomóc?
Noty o autorach
332 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|