|
KONCEPCJA GLOBAL SOURCING TEORIA I PRAKTYKA
GALIŃSKA B. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 46.20 Twoja cena 43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Koncepcja Global Sourcing
Teoria i praktyka
W dobie dzisiejszej silnej konkurencji przedsiębiorcy zmuszeni są do poszukiwania
innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym będą mogli walczyć o poprawę pozycji swoich
firm na tle konkurentów. Jednym z takich rozwiązań jest międzynarodowe zaopatrzenie w
niezbędne do produkcji części i elementy. W jego wyniku przedsiębiorstwa mają
możliwość zakupu znacznie tańszych, a jakościowo podobnych do dotychczas nabywanych
na rynku lokalnym/krajowym, towarów.
Zebrane informacje w sposób precyzyjny identyfikują czynniki skłaniające do wyboru
opisanej metody dokonywania zakupów i wskazują jednoznacznie wynikające z niej
korzyści. Może to przyczynić się do dalszego rozwoju Global Sourcing na tle innych
sposobów zaopatrzenia. Ponadto zgromadzone w publikacji materiały mogą doprowadzić do
usprawnienia działalności innych przedsiębiorstw i stać się przydatnymi dla
wszystkich firm zainteresowanych implementacją metody do swoich struktur.
Wstęp
Rozdział 1. Wpływ zaopatrzenia na przedsiębiorstwo
1.1. Znaczenie zagadnienia "logistyka"
1.2. Proces logistyczny przedsiębiorstwa
1.2.1. Znaczenie procesu logistycznego
1.2.2. Infrastruktura procesu logistycznego
1.2.3. Elementy procesu logistycznego
1.3. Koszty logistyczne
1.4. Wpływ zaopatrzenia na funkcjonowanie firmy i osiągnięcie przewagi konkurencyjnej
Rozdział 2. Outsourcing jako metoda zaopatrzenia
2.1. Definicja i cechy charakterystyczne outsourcingu
2.2. Historia outsourcingu
2.3. Cele, warunki i zasady outsourcingu
2.4. Obszary podlegające outsourcingowi
2.5. Outsourcing produkcji
2.6. Korzyści i zagrożenia wynikające z wprowadzenia outsourcingu produkcji
Rozdział 3. Global Sourcing - koncepcja światowych zakupów
3.1. Definicja i cechy charakterystyczne Global Sourcing
3.2. Proces Global Sourcing
3.3. Wdrażanie Global Sourcing
3.3.1. Wybór krajów
3.3.2. Wybór dostawców
3.3.3. Wybór produktów
Rozdział 4. Czynniki skłaniające do wyboru koncepcji Global Sourcing
4.1. Analiza czynników globalnych
4.2. Analiza czynników wewnętrznych
4.2.1. Czynniki związane z wyborem zagranicznych dostawców
4.2.2. Czynniki związane ze współpracą z zagranicznymi dostawcami
4.2.3. Czynniki związane ze specyfiką nabywanych dóbr, stosowanym rodzajem transportu
oraz wykorzystywanymi rodzajami opakowań
4.3. Identyfikacja i ocena czynników najważniejszych
Rozdział 5. Korzyści wynikające z zastosowania koncepcji Global Sourcing
5.1. Analiza oczekiwań i obaw związanych z globalnym zaopatrzeniem
5.2. Analiza osiąganych w ramach Global Sourcing korzyści
5.3. Identyfikacja i ocena korzyści najistotniejszych
Rozdział 6. Problemy w Global Sourcing
6.1. Identyfikacja i analiza obszarów problemowych
6.1.1. Transport
6.1.2. Opakowanie
6.1.3. Jakość
6.1.4. Komunikacja
6.2. Identyfikacja czynników negatywnych, występujących po wdrożeniu koncepcji
6.3. Analiza najważniejszych ryzyk
Podsumowanie
Podstawowe informacje dla polskich przedsiębiorców
Bibliografia
Spis ilustracji
Spis tabel
158 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|