ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONKURENCYJNOŚĆ MIĘKKA PRZEDSIĘBIORSTW


LEŚNIEWSKI M.A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 60.50 Twoja cena  57,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw


Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany.

Budowanie i kształtowanie konkurencyjności nie należy do prostych zadań przedsiębiorstwa. Świat nauki i praktyki gospodarczej ulega ciągłym zmianom i zmianie też musi ulec spojrzenie na konkurencyjność przedsiębiorstw. Skuteczność i efektywność konkurencyjności miękkiej generuje rozwój oraz stoi na straży bezpieczeństwa przedsiębiorstwa na rynku.

W książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.

Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw


Wprowadzenie

Część I. Syntetyczne ujęcie konkurencyjności przedsiębiorstwa

Rozdział 1. Konkurencja procesem rozwoju przedsiębiorstw
1.1. Istota i pojęcie konkurencji w literaturze nauk ekonomicznych
1.2. Istota i definicje konkurencji
1.3. Rodzaje i kryteria klasyfikacji konkurencji

Rozdział 2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa
2.1. Istota i definicje konkurencyjności
2.2. Potencjał i źródła konkurencyjności
2.3. Źródła i sposoby budowy przewagi konkurencyjnej
2.4. Pozycja konkurencyjna jako miara skuteczności konkurowania

Część II. Czynniki konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw

Rozdział 3. Zasoby ludzkie w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa
3.1. Pojęcie i cele zarządzania zasobami ludzkimi
3.2. Znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
3.3. Miejsce czynnika ludzkiego w organizacji
3.4. Modele polityki personalnej
3.5. Metody zarządzania personelem
3.5.1. Planowanie zatrudnienia
3.5.2. Rekrutacja i selekcja personelu
3.5.3. Szkolenie i doskonalenie personelu
3.6. Kompetencje
3.7. Kreatywność

Rozdział 4. Menedżer kadrą zarządzającą przedsiębiorstwem
4.1. Menedżer i jego rola w organizacji
4.2. Funkcje realizowane przez menedżera w organizacji
4.3. Cechy i umiejętności menedżera
4.4. Współczesny menedżer

Rozdział 5. Motywacja funkcją zarządzania przedsiębiorstwem
5.1. Motywacja elementem zarządzania
5.2. Teorie potrzeb
5.3. Teoria procesu motywacji
5.4. Teoria wzmocnienia motywacji
5.5. Znaczenie motywowania pracowników
5.6. Instrumenty pobudzania motywacji
5.6.1. Płaca jako środek motywacji
5.6.2. Formy płac
5.6.3. Wewnętrzna struktura płac
5.6.4. Zasady kształtowania składników wynagrodzenia
5.6.5. Premia instrumentem motywowania
5.7. Pozapłacowe środki pobudzania motywacji
5.7.1. Polityka awansowania
5.7.2. Ocenianie - kształtowanie stosunków międzyludzkich
5.7.3. Korzystne i niekorzystne czynniki w systemie motywacyjnym. Płaca czy pozapłacowe motywatory?

Rozdział 6. Kultura organizacyjna w procesie miękkiego zarządzania przedsiębiorstwem
6.1. Kultura organizacyjna w ujęciu definicyjnym
6.2. Model kultury organizacyjnej według E. Scheina
6.3. Typy i rodzaje kultur organizacyjnych stosowanych w przedsiębiorstwach
6.4. Kultura instrumentem zarządzania przedsiębiorstwem
6.5. Zmiana a kultura organizacyjna
6.5.1. Zmiana elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa
6.6. Model zmian organizacyjnych wpływających na kulturę przedsiębiorstwa

Rozdział 7. Wiedza zasobem przedsiębiorstwa
7.1. Pojęcie wiedzy
7.2. Wiedza jako strategiczny zasób
7.3. System zarządzania wiedzą
7.4. Zarządzanie wiedzą zadaniem kadry zarządzającej
7.5. Rola wiedzy w procesach zarządzania organizacją
7.6. Wartość przedsiębiorstwa
7.7. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie wartością przedsiębiorstwa

Rozdział 8. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
8.1. Kapitał ludzki
8.2. Kapitał strukturalny
8.3. Kapitał relacyjny
8.4. Mierniki kapitału intelektualnego

Rozdział 9. Zaufanie w rozwoju przedsiębiorstwa
9.1. Kształtowanie się pojęcia zaufanie
9.2. Zaufanie w ujęciu teorii racjonalnego wyboru
9.3. Zaufanie w teorii kapitału społecznego R. Putnama
9.4. Zaufanie a kapitał społeczny w koncepcji F. Fukuyamy
9.5. Definicja i rodzaje zaufania w koncepcji P. Sztompki
9.6. Pojęcie zaufania w teorii nauk o zarządzaniu
9.7. Kultura organizacyjna oparta na zaufaniu

Rozdział 10. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw
10.1. Cztery podstawowe układy konkurencyjności przedsiębiorstw
10.2. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw

Podsumowanie
Bibliografia
Wykaz rysunków i tabel


258 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022