"Espańol óptimo"
jest kursem języka hiszpańskiego dla początkujących. Składa się z dwunastu lekcji
półgodzinnych, nagranych na sześciu kasetach magnetofonowych, i zeszytu, w którym
znajdą Państwo nagrany materiał oraz rozwiązania części ćwiczeń.
Z uwagi na sposób
przedstawienia materiału, kurs ten jest adresowany do starszej młodzieży i osób
dorosłych. Może być również wykorzystywany przez nauczycieli jako materiał
uzupełniający w szkołach średnich, na lektoratach w szkołach wyższych i na kursach.
"Espańol óptimo"
to historia Ewy, Polki, która doskonali swoją znajomość języka hiszpańskiego na
jednym z wielu kursów dla obcokrajowców w Madrycie. Dialogi przedstawiają Ewę i jej
znajomych w różnych sytuacjach na kursie i nie tylko. Towarzyszymy jej u lekarza, w
sklepie, w biurze podróży, na stacji, w informacji turystycznej, w restauracji, w barze,
w czasie zwiedzania zabytków, a więc w sytuacjach, w których każdy z nas może się
znaleźć w czasie podróży po Hiszpanii.
Jak się uczyć z "
Espańol óptimo"?
Zaletą tego kursu jest to,
że to Państwo sami wybierają czas, miejsce (np. w czasie jazdy autobusem, w czasie
spaceru, niektórych prac domowych) i intensywność nauki. Słuchanie kaset daje
możliwość osłuchania się z językiem, zeszyt zaś usystematyzuje Państwa wiedzę.
Proponuję wykorzystać obydwa źródła informacji.
Najlepsze efekty osiągną
Państwo dzięki systematyczności, wytrwałości i cierpliwości. Proszę się nie
spieszyć. Każda półgodzinna lekcja zapewni Państwu atrakcje na wiele godzin. Proszę
wielokrotnie słuchać dialogów, słownictwa, wyjaśnień gramatycznych. Umiejętność
wykonania wszystkich ćwiczeń jest sygnałem do przejścia do następnej lekcji.
Schemat lekcji.
1. Wprowadzenie do dialogu
- Jest to krótkie streszczenie w języku polskim, które przygotowuje do słuchania
dialogu.
2. Dialog - Słuchamy go
skupiając się na brzmieniu i melodii języka. Wracamy do dialogu już po wysłuchaniu
słownictwa tyle razy ile jest to konieczne do jego zrozumienia. Możemy jednocześnie
przyglądać się tekstowi w zeszycie. Zależy to od Państwo preferencji.
3. Słownictwo -
Wszystkie słowa i zwroty występujące w dialogu są tutaj wyjaśnione. Jest również
przewidziany czas na ich powtórzenie, w sposób następujący:
a) Słowo wypowiedziane przez
lektora.
b) Czas na powtórzenie.
c) Słowo wypowiedziane przez
lektora (dla sprawdzenia się).
d) Wyjaśnienie słowa w
języku polskim.
np. mądre, ______, mądre,
matka
4. Poszerz swoje słownictwo
- W tej części podajemy słowa i zwroty, które nie wystąpiły w dialogu ale są
związane z tematem w nim poruszonym. Pozwoli to Państwu zwiększyć zasób słownictwa i
da większe możliwości budowania zdań i porozumiewania się. Ten fragment stanowi
integralną część każdej lekcji, wzbogaca ją. Opanowanie tej partii materiału jest
niezbędne przy wykonywaniu ćwiczeń.
5. Gramatyka - To
wyjaśnienie w języku polskim wszystkich ważnych kwestii gramatycznych pojawiających
się w dialogu.
6. Fonetyka - Dotyczy
tylko kilku lekcji, w których podaje się zasady akcentowania oraz wymowy
najtrudniejszych głosek.
7. Ćwiczenia - Mają za zadanie utrwalenie struktur i słownictwa występującego w
danej lekcji, tak abyście Państwo
mogli je
zastosować w rozmowie. Proponuję przechodzić do ćwiczeń po dobrym przyswojeniu
poprzedniego materiału.
110 stron + 6 kaset