Jak pokonywać problemy behawioralne i emocjonalne u dzieci i młodzieży
Dzieci z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi to jedno z największych wyzwań
dla każdego nauczyciela i rodzica.
W poradniku tym znajdziecie państwo praktyczne wskazówki, jak postępować z
dziećmi z problemami behawioralnymi i emocjonalnymi.
Książka okaże się nieocenioną pomocą w znajdowaniu odpowiedzi na kluczowe
pytania: jak panować nad klasą, jak angażować rodziców w proces wychowawczy oraz jak
radzić sobie ze skrajnymi przypadkami.
Wstęp
Rozdział 1: Zdefiniować PBE
Samoocena
Przyczyny PBE
Diagnoza
Terapia
Podsumowanie
Rozdział 2: Nauczyciel
Osobowość
Zdolność panowania nad stresem
Zdolności interpersonalne wobec uczniów
Zdolności interpersonalne wobec ciała pedagogicznego
Zdolności komunikacji werbalnej
Pisanie
Dobór ubioru
Zdolności administracyjne
Podsumowanie
Rozdział 3: Sala lekcyjna
Topografia sali lekcyjnej
Zasady pracy w klasie
Podsumowanie
Rozdział 4: Jak uczą się dzieci z PBE
Praca w grupach
Pochwały i nagrody
Elastyczność
Komputery
Angażowanie rodziców
Podsumowanie
Rozdział 5: Najważniejsze zdolności nauczyciela
Pozytywny język
Obserwacja
Interwencje
Język ciała, mimika i głos
Podsumowanie
Rozdział 6: Twoje miejsce w szkolnej strukturze
Dyrektor
Budynki
Meble, wyposażenie i dekoracje
Teren szkoły a mobilność w czasie wolnym
Ocena zachowania i panowanie nad nim - podejście globalne
Podsumowanie
Rozdział 7: Komunikacja z rodzicami
Dobra komunikacja
Zrozumienie, wsparcie i szacunek
Podsumowanie
Rozdział 8:Największe wyzwania
Etap 1: Faza początkowa
Etap 2: Eskalacja
Etap 3: Wybór negatywny i faza kryzysowa
Etap 4: Faza uspokojenia
Podsumowanie
Wnioski
Bibliografia
100 stron, Format: 14.0x20.0cm, oprawa miękka