|
ATRAKCYJNOŚĆ ŁÓDZKICH CENTRÓW HANDLOWYCH ORAZ ZACHOWANIA NABYWCZE
ROCHMIŃSKA A. / I PRZESTRZENNE ICH KLIENTÓW wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 46.20 Twoja cena 43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Atrakcyjnośc łódzkich centrów handlowych oraz zachowania nabywcze i przestrzenne
ich klientów
Struktura polskiego handlu podlegała dynamicznym przemianom od końca lat 80. XX
wieku, kiedy to handel był jeszcze dziedziną silnie znacjonalizowaną. Początkowo
zmiany te dotyczyły głownie własności (prywatyzacja) oraz dynamicznego rozwoju
liczbowego.
Od początku lat 90. XX wieku na polski rynek zaczęły wkraczać zagraniczne sieci
handlowe sklepów wielkopowierzchniowych, w tym obiektów handlowych z artykułami
codziennego zakupu (FMCG): supermarketów (na przykład Billa, Champion, Rema 1000),
dyskontów (między innymi Plus, Biedronka), oraz hipermarketów (choćby Geant, Tesco,
Carrefour, E. Leclerc), a także hipermarketów specjalistycznych z artykułami
nieżywnościowymi (IKEA, Praktiker, Nomi, Obi).
W związku z powyższymi procesami w strukturze polskich miast od lat 90. XX
wieku zaczęły pojawiać się nowe obiekty oraz kompleksy handlowe związane głownie z
napływem obcego kapitału.
Zmiany w zagospodarowaniu spowodowały utworzenie w przestrzeni miast trwałych
elementów strukturalnych, które odcisnęły piętno na współczesnym ich wizerunku.
Kompleksy te wpływały, i nadal wpływają, na wartość niektórych terenów miejskich,
doprowadzając do wykreowania nowych biegunów handlowo-usługowych, czy wręcz
handlowo-usługowo-rozrywkowych. Nowo powstałe centra handlowe często wpływają też na
zmianę roli historycznego centrum miasta, oraz przyczyniają się do rewitalizacji
terenów, w tym głownie poprzemysłowych. Te nowe przestrzenie handlowe zmieniły
również kierunki przepływu potoków „ludzkich”, wręcz można powiedzieć, że
determinują obecnie zachowania nabywcze i przestrzenne osób będących klientami tych
kompleksów.
Wstęp
Część I. Centra handlowe oraz zachowania nabywcze i przestrzenne w badaniach
naukowych
1.1. Centra handlowe w badaniach naukowych
1.2. Centra handlowe – problemy definicyjne i klasyfikacyjne
1.3. Lokalizacje centrów handlowych i ich konsekwencje
1.4. Atrakcyjność centrum handlowego jako produktu
1.5. Konsument, nabywca, klient, użytkownik – trudności definicyjne
1.6. Badania nad zachowaniami nabywczymi i przestrzennymi
Część II. Atrakcyjność łódzkich centrów handlowych i ich otoczenia
2.1. Geneza i etapy rozwoju centrów handlowych
2.2. Lokalizacja oraz dostępność przestrzenna centrów handlowych w Łodzi
2.3. Oferta łódzkich centrów handlowych
2.3.1. Atrakcyjność oferty centrum handlowego – wymiar materialny i niematerialny
2.3.2. Struktura oferty handlowej
2.3.3. Pozostała działalność usługowa oraz kulturalno-rozrywkowa
2.4. Zagospodarowanie otoczenia łódzkich centrów handlowych
2.4.1. Podstawowy obszar handlowy
2.4.2. Struktura funkcjonalno-przestrzenna
2.4.3. Typy zabudowy
2.4.4. Potencjał ludnościowy
2.4.5. Oferta usługowa terenów przyległych.
2.5. Typy centrów handlowych oraz ich otoczenia
Część III. Profile nabywcze oraz zachowania nabywcze i przestrzenne klientów
łódzkich centrów handlowych
3.1. Technika badań
3.2. Łódzkie centra handlowe w oczach ich klientów
3.2.1. Charakterystyka demograficzno-społeczna i ekonomiczna klientów
3.2.2. Postrzeganie czynności zakupów w zależności od miejsca ich dokonywania
3.2.3. Tygodniowy i dobowy cykl życia centrum handlowego
3.2.4. Korzystanie z oferty centrów handlowych
3.2.5. Postrzeganie łódzkich centrów handlowych i ich lokalizacji
3.3. Profile klientów i ich zachowania nabywcze w zależności od typu centrum handlowego
3.3.1. Profile klientów
3.3.2. Zachowania nabywcze
3.4. Zasięg oddziaływania centrów handlowych oraz zachowania przestrzenne ich klientów
3.4.1. Zasięg oddziaływania
3.4.2. Zachowania przestrzenne klientów
Zakończenie
Bibliografia
Alfabetyczny spis rysunków
Alfabetyczny spis tabel
314 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|