Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy
Uwarunkowania, procesy, pomiar
Tematyka rozprawy ma charakter innowacyjny, o istotnych walorach utylitarnych. (...)
Praca wypełnia lukę wiedzy w obszarze budowania marki pracodawcy w polskiej literaturze
z dziedziny zarządzania. Istotnym walorem monografii jest interdyscyplinarne podejście
do analizowanego zagadnienia, przejawiające się w twórczym połączeniu dorobku
marketingu oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
Z recenzji prof. dr hab. Marty Juchnowicz
Wstęp
Część I. Uwarunkowania employer branding
Rozdział 1. Zewnętrzne determinanty rozwoju koncepcji employer branding
1.1 Przemiany demograficzne
1.2 Pokolenie Y i jego oczekiwania wobec pracy
1.3 Wojna o talenty
Rozdział 2. Employer branding w kontekście ewolucji nauki o zarządzaniu i
przeobrażeń wewnątrz organizacji
2.1. Tożsamość organizacji podstawą budowy employer brand
2.2. Zmiany w podejściu do zarządzania zasobami ludzkimi
2.3. Marka i siła jej oddziaływania
Część II. Zarządzanie marką pracodawcy
Rozdział 3. Istota employer branding
3.1. Cele i pojęcie employer branding
3.2. Pracodawca z wyboru jako organizacja z silną marką
3.3. Skala wykorzystania employer branding w praktyce gospodarczej
Rozdział 4. Funkcje i narzędzia employer branding
4.1. Planowanie i organizowanie działań w obszarze employer branding
4.2. Angażowanie pracowników w budowanie marki - employee branding
4.3. Kontrola siły employer brand
4.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi instrumentem umacniania employer brand
Część III. Pomiar siły employer brand
Rozdział 5. Wizerunek marki pracodawcy działającego na polskim rynku i moc jego
oddziaływania
5.1. Koncepcja badań własnych i metodologia badawcza
5.2. Badani o swoich pracodawcach
5.3. Lojalnościowe postawy i zachowania pracowników jako pochodna wizerunku employer
brand
Rozdział 6. Praktyka employer branding
6.1. Propozycja wartości dla pracownika oraz stopień zaspokojenia oczekiwań wobec pracy
6.2. Employee branding w organizacjach zatrudniających respondentów
6.3. Wizerunek employer brand i wybrane narzędzia zarządzania marką a przywiązanie do
pracodawcy
6.4. Wnioski z badań
Zakończenie
Bibliografia
Netografia
Spis tabel
Spis rysunków
Aneks. Kwestionariusz ankiety zastosowanej w badaniach własnych
Od Redakcji
252 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka