ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.58 39,50   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING PRODUKTÓW REGIONALNYCH NA EUROPEJSKIM RYNKU ŻYWNOŚCI


DOMAŃSKI T. BRYŁA P.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 41.58 Twoja cena  39,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności


Z marketingowego punktu widzenia produkty regionalne stwarzają szereg zupełnie nowych możliwości dla innowacyjnych działań marketingowych. Działania te wpisują się w szeroki nurt marketingu sensorycznego i nostalgicznego, gdyż w przypadku żywności zmysłowe walory produktu mają kluczowe znaczenie. Należy podkreślić także fakt, że większość produktów regionalnych jest wytwarzanych przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Innowacje marketingowe tej kategorii firm dotyczą głównie – obok samego unikatowego produktu – sfery komunikacji marketingowej oraz nowoczesnych kanałów dystrybucji.

W sferze komunikacji marketingowej działania te dotyczą strategii budowania marki oraz wykorzystania nowoczesnych kanałów komunikacji marketingowej, w tym w szczególności kanałów internetowych.

W sferze nowoczesnej dystrybucji głównym wyzwaniem pozostaje znalezienie najbardziej efektywnych kanałów dystrybucji, w tym także wykorzystanie rozwoju sprzedaży przez Internet.

W przypadku producentów o większej skali produkcji pojawia się również wyzwanie związane z wejściem z produktami regionalnymi do nowoczesnych kanałów masowej dystrybucji. W przypadku większości producentów produktów regionalnych – z uwagi na mniejszą skalę ich produkcji – pojawia się jednak pytanie o to, czy nie tworzyć alternatywnych,specjalistycznych kanałów dystrybucji – oferujących wyłącznie tę gamę produktów.Trend ten polega w wielu krajach na tworzeniu sieci małych sklepów, także na zasadach franchisingu, zajmujących się dystrybucją tej kategorii produktów według oryginalnej formuły koncepcji sklepu oraz unikatowego merchandisingu.


Wprowadzenie

1. Specyfika marketingu produktów regionalnych na rynku żywności (Paweł Bryła)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Marketingowe podstawy stosowania strategii oferowania produktów regionalnych
1.3. Wspólnotowy system ochrony produktów regionalnych
1.4. Strategie oferowania produktów regionalnych w wybranych krajach członkowskich "starej" Unii
1.5. Wybrane czynniki sukcesu strategii marketingowych francuskich producentów wina
1.6. Polskie doświadczenia w zakresie wspierania podmiotów oferujących produkty regionalne
1.7. Specyfika zarządzania markami kolektywnymi

2. Działania marketingowe wytwórców regionalnych produktów żywnościowych posiadających europejskie oznaczenie jakości - w świetle badań ankietowych (Paweł Bryła, Tomasz Domański)
2.1. Charakterystyka próby badanej
2.2. Charakterystyka osób zarządzających badanymi organizacjami
2.3. Wpływ europejskiego oznaczenia jakości na rozwój organizacji
2.4. Charakterystyka strategii oferowania produktów regionalnych
2.5. Charakterystyka działań marketingowych producentów żywności regionalnej
2.6. Charakterystyka strategii rozwoju badanych organizacji


3. Strategie organizacji wytwarzających wyroby wpisane na Listę Produktów Tradycyjnych - wyniki badania ankietowego (Paweł Bryła, Tomasz Domański)
3.1. Charakterystyka próby badanej
3.2. Charakterystyka osób zarządzających badanymi organizacjami
3.3. Wpływ wpisu na Listę Produktów Tradycyjnych na rozwój organizacji
3.4. Charakterystyka strategii oferowania produktów tradycyjnych
3.5. Charakterystyka działań marketingowych producentów żywności tradycyjnej
3.6. Charakterystyka strategii rozwoju badanych organizacji

4. Strategie polskich producentów żywności ekologicznej - w świetle badań ankietowych (Paweł Bryła)
4.1. Charakterystyka próby badanej
4.2. Charakterystyka osób zarządzających badanymi organizacjami
4.3. Wpływ uzyskania statusu producenta żywności ekologicznej na rozwój firmy
4.4. Charakterystyka strategii oferowania produktów ekologicznych
4.5. Charakterystyka działań marketingowych producentów żywności ekologicznej
4.6. Charakterystyka strategii rozwoju badanych organizacji

5. Studia przypadku włoskich producentów szynek (Tomasz Domański)
5.1. Konsorcjum producentów szynki parmeńskiej ("Prosciutto di Parma")
5.1.1. Istota konsorcjum producentów szynki parmeńskiej
5.1.2. Miejsce pochodzenia produktu
5.1.3. Materiał hodowlany - surowiec mięsny
5.2. Konsorcjum producentów szynki toskańskiej - "Prosciutto toscano"
5.2.1. Specyfika produktu (PDO)
5.2.2. Konsorcjum ochrony szynki toskańskiej ("Prosciutto Toscano Consortium")
5.2.3. Marketingowe działania konsorcjów produkujących szynki

6. Studia przypadku włoskich producentów sera "Pecorino" (Tomasz Domański)
6.1. Konsorcjum producentów toskańskiego sera "Pecorino"
6.2. Konsorcjum producentów sera "Pecorino Romano"
6.3. Nowa generacja konsorcjów producentów sera "Pecorino"

7. Studia przypadku włoskich producentów serów "Parmigiano" i "Gorgonzola" (Tomasz Domański)
7.1. Konsorcjum producentów sera "Parmigiano-Reggiano" (Consorzio del Formaggio Parmigiano-Reggiano)
7.2. Konsorcjum ochrony sera "Gorgonzola"

8. Studia przypadku włoskich producentów octu balsamicznego (Tomasz Domański)
8.1. Konsorcjum ochrony octu balsamicznego z Modeny
8.2. Studia przypadku wybranych producentów octu balsamicznego
8.2.1. Acetaia di Giorgio
8.3. Studia przypadku innych producentów octu balsamicznego z Modeny
8.3.1. Acetaia La Bonissima di Modena SRL
8.3.2. Acetaia Fini Modena SRL

9. Studia przypadku włoskich producentów oliwy (Tomasz Domański)
9.1. Konsorcja producentów oliwy
9.2. Studium przypadku marki "Santolivo" DOP

10. Studium przypadku regionu Toskanii jako dostawcy produktów tradycyjnych (Tomasz Domański)
10.1. Koncepcja budowania silnej marki regionu
10.2. Koncepcja promocji regionalnej turystyki
10.3. Koncepcja budowania gamy tradycyjnych produktów regionalnych

Zakończenie

Bibliografia

Spis tabel i wykresów


296 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022