ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MOBILE WEB DEVELOPMENT SMASHING MAGAZINE


AVOLA G.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 50.00 Twoja cena  47,50 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Mobile Web Development

Smashing Magazine


„Smashing Magazine” to jeden z najpopularniejszych serwisów poświęconych zagadnieniom z dziedziny programowania, między innymi tworzenia profesjonalnych stron WWW. Jest to obowiązkowa pozycja wśród ulubionych serwisów każdego projektanta i dewelopera. Na łamach tego portalu najwybitniejsi eksperci dzielą się wiedzą z zakresu projektowania interfejsów użytkownika, aplikacji mobilnych i stron WWW.

Kolejna książka z tej serii poświęcona jest w całości aplikacjom mobilnym. W trakcie lektury poznasz podstawy HTML5, CSS3 i JavaScriptu oraz zaznajomisz się z możliwościami, jakie dają one deweloperom. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, jak skonfigurować platformę rozwojową i produkcyjną, jak stworzyć prototyp oraz jaką bazę danych warto wykorzystać. Ponadto nauczysz się w praktyce stosować mechanizmy geolokalizacji czy integracji z serwisami społecznościowymi oraz kontrolować wydajność Twojej aplikacji. Na sam koniec przekonasz się, że przygotowanie aplikacji do premiery wcale nie jest takie trudne. Nie martw się, z tą książką odniesiesz sukces!

Sprawdź:

  • jakie nowości kryją HTML5 i CSS3

  • jak przygotować platformę rozwojową i produkcyjną

  • jak przechowywać dane w aplikacji mobilnej

  • dlaczego warto tworzyć aplikacje na urządzenia przenośne

  • jak odnieść sukces


Rozdział 1. Wprowadzenie do programowania na platformy mobilne (17)

 

  • Przykłady mobilnych stron WWW (18)
  • Platformy natywne kontra WWW (20)
    • Wady i zalety platform natywnych oraz WWW (20)
    • Rozwiązania umożliwiające przejście z platformy WWW na natywną (22)
  • Urządzenia i systemy operacyjne (23)
  • Estetyka projektu (25)
    • Informacje o postępie operacji (25)
    • Wzorce projektowe systemu iOS (25)
    • Wzorce projektowe Androida (25)
    • Wymiary okna (25)
    • Orientacja ekranu (27)
    • Czcionki (28)
  • Podsumowanie (29)

 

Rozdział 2. Przegląd technologii mobilnych (31)

 

  • CSS3 (40)
    • Kluczowe cechy CSS3 (40)
  • JavaScript (46)
    • jQuery (46)
    • XUI (46)
    • Zepto (47)
    • jQTouch (47)
  • Frameworki i narzędzia do tworzenia interfejsu użytkownika (47)
    • Sencha Touch (47)
    • jQuery Mobile (48)
    • Modernizr (48)
    • iScroll (48)
    • Mustache i inne mechanizmy szablonów dla JavaScriptu (49)
  • Podsumowanie (50)

 

CZĘŚĆ II. KONFIGURACJA APLIKACJI I INFRASTRUKTURY (51)

 

 

Rozdział 3. Konfiguracja platformy rozwojowej i produkcyjnej (53)

 

  • Konfiguracja środowiska rozwojowego (54)
    • Lokalny hosting (55)
    • Konfiguracja środowiska MAMP (na Mac OS X) (55)
    • XAMPP dla systemu Windows (57)
    • Środowiska programistyczne (60)
    • Testowanie kodu (63)
  • Konfiguracja środowiska produkcyjnego (69)
    • Hosting (69)
    • Konfiguracja infrastruktury (70)
    • Zarządzanie pasmem (70)
  • Podsumowanie (71)

 

Rozdział 4. Tworzenie prototypu (73)

 

    • Wykorzystanie szablonów stron HTML5 (74)
    • Projekt aplikacji (75)
  • Prototypy stron (76)
    • Strona ustawień (77)
    • Nawigacja wewnętrzna (83)
    • Nawigacja typu pushState (86)
  • Podsumowanie (86)

 

Rozdział 5. Struktura mobilnej aplikacji WWW (87)

 

  • Elementy struktury (88)
    • Wyśrodkowanie zawartości dzięki mechanizmowi viewport (88)
    • Użycie trybu Full App (tylko iOS) (89)
    • Dodawanie nagłówka i elementów nawigacyjnych (96)
    • Obsługa zdarzeń zmiany adresu lokalnego (98)
    • Przejścia (100)
    • Przełączanie między stronami aplikacji (102)
    • Reagowanie na zmiany orientacji urządzenia (105)
  • Podsumowanie (108)

 

Rozdział 6. Mobilna baza danych (109)

 

  • Elementy aplikacji (110)
  • Podsumowanie (120)

 

CZĘŚĆ III. PROGRAMOWANIE (121)

 

 

Rozdział 7. Wykorzystanie Web SQL (123)

 

  • Elementy (124)
    • Tworzenie bazy i jej tabel (124)
    • Dodawanie wartości do tabeli color (126)
    • Tworzenie strony Zarządzaj (128)
  • Podsumowanie (141)

 

Rozdział 8. Geolokalizacja i AJAX (143)

 

  • Elementy (144)
    • Implementacja strony Znajdź (144)
    • Funkcja zwrotna wywołania geolokalizacyjnego (147)
    • Użycie lokalizacji z Google Maps (148)
    • Wykorzystanie API foursquare do wyszukiwania winiarni (151)
    • Okno informacyjne (154)
    • Przycisk odświeżania (157)
  • Podsumowanie (158)

 

Rozdział 9. Integracja z mediami społecznościowymi (159)

 

  • Elementy (160)
  • Strona Aktywności (160)
    • Zapytanie (160)
    • Praca z szablonami (162)
    • Wykorzystanie szablonów do budowania listy aktywności (164)
    • Uruchamianie skryptu i prawidłowe wyświetlanie wyników (166)
  • Tworzenie strony z informacjami o winie (168)
    • Struktura strony zawierającej informacje o winie (168)
    • Logika strony Szczegóły (169)
    • Wyświetlanie szczegółów na stronie (171)
  • Połączenie z zewnętrznymi serwisami (172)
    • Szablon (172)
    • Tworzenie widoku listy (174)
    • Budowanie szablonu na wpisy z Twittera (177)
    • Funkcja generująca opisową formę czasu (178)
    • Udoskonalanie znacznika czasu (180)
    • Zmiana widoku listy wpisów z Twittera (182)
    • Wysyłanie wpisów do Twittera i Facebooka (183)
  • Podsumowanie (184)

 

Rozdział 10. Lokalny magazyn danych i wyszukiwanie (185)

 

  • Elementy (186)
    • Funkcja myStorage() (186)
    • Lokalna kopia danych geolokalizacyjnych i lokali (188)
    • Lokalna kopia danych z Twittera (192)
    • Zapisywanie preferencji na stronie Ustawienia (193)
    • Przeszukiwanie historii aktywności (195)
  • Podsumowanie (199)

 

CZĘŚĆ IV. WYDAJNOŚĆ I PRODUKCJA (201)

 

 

Rozdział 11. Testowanie i organizowanie kodu (203)

 

  • Organizowanie plików JavaScript (204)
    • Moduł global.js (205)
    • Moduł database.js (206)
    • Moduł util.js (206)
    • Moduł social.js (207)
    • Moduł geo.js (207)
    • Moduł helper.js (207)
    • Składamy wszystko w całość (207)
  • Ładowanie plików JavaScript (208)
    • head.js (208)
    • Pamięć podręczna (209)
    • Zmniejszenie rozmiaru plików JavaScript (210)
  • Techniki testowania mobilnych aplikacji WWW (211)
    • Testowanie aplikacji Corks (212)
  • Podsumowanie (213)

 

Rozdział 12. Przygotowanie do premiery (215)

 

  • Wskazówki dotyczące debugowania (216)
    • Środowiska testowe (216)
    • Narzędzia deweloperskie (219)
    • Zdarzenia dotyku i myszy (225)
  • Wydajność (225)
    • Pasmo sieciowe (226)
    • Optymalizacje JavaScriptu (228)
    • Optymalizacja CSS (233)
  • Podsumowanie (237)

 

    • Elementy (240)
    • Geolokalizacja (243)
    • Lokalny magazyn danych (245)
    • Manifest pamięci podręcznej (246)
  • CSS3 (249)
    • Właściwość box-shadow (249)
    • Gradienty (253)
    • Animacje CSS (260)
  • JavaScript (268)
    • Podstawowe zdarzenia (268)
    • Zdarzenia dotyku (271)
    • jQuery (274)
  • Podsumowanie (280)

 

Skorowidz (281)


288 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022