|
NAPRAWA FINANSÓW JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
GONET W. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 57.75 Twoja cena 54,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Naprawa finansów jednostki samorządu terytorialnego
W pracy podjęto analizę historycznych rozwiązań naprawy i pomocy finansowej dla
związków samorządowych oraz współczesnych rozwiązań naprawy finansów
przedsiębiorcy.
Publikacja ma charakter praktyczny przez wskazanie, co na podstawie obowiązujących
przepisów prawa jednostka samorządu terytorialnego może uczynić, żeby poprawić stan
swoich finansów oraz wskazywać kierunki zmian w prawie, aby w przyszłości można było
ten proces łatwiej przeprowadzić.
W książce zaprezentowane zostały również historyczne rozwiązania prawne jakie
były stosowne w okresie międzywojennym, celem sprawdzenia, czy tamte rozwiązania można
zastosować do aktualnej sytuacji.
Wykaz skrótów
Wstęp
Rozdział 1. Istota naprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego oraz
pomocy finansowej dla jednostki samorządu terytorialnego
1.1. Pojęcie naprawy finansów
1.2. Pojęcia naprawy i poprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego
1.3. Pojęcie pomocy finansowej dla jednostek samorządu terytorialnego
Rozdział 2. Prawne regulacje pomocy finansowej i naprawy finansów związków
samorządowych w latach 1927-1950
2.1. Lata 1927-1939
2.2. Egzekucja należności pieniężnych od związków komunalnych
2.3. Lata 1945-1950
2.4. Wnioski
Rozdział 3. Współczesne regulacje prawne dotyczące naprawy finansów
samorządu terytorialnego
3.1. Naprawa finansów samorządu terytorialnego na podstawie ustawy o finansach
publicznych z 2005 r.
3.2. Naprawa finansów samorządu terytorialnego na podstawie ustawy o finansach
publicznych z 2009 r.
3.3. Współczesne regulacje prawne dotyczące programu naprawczego samorządu
terytorialnego na tle rozwiązań historycznych
3.4. Sytuacja wierzycieli jednostki samorządu terytorialnego niespełniającej
zobowiązań, w porównaniu do wierzycieli przedsiębiorcy zagrożonego
niewypłacalnością
3.5. Ryzyko wierzycieli jednostki samorządu terytorialnego w procesie naprawy finansów
samorządowych
3.6. Sytuacja jednostki samorządu terytorialnego, jako dłużnika przystępującego do
realizacji programu naprawczego, na tle przedsiębiorcy wszczynającego postępowanie
naprawcze
3.7. Wnioski
Rozdział 4. Przyczyny trudności finansowych jednostek samorządu terytorialnego
jako determinanty sposobu naprawy ich finansów lub udzielenia pomocy finansowej
4.1. Przyczyny trudności finansowych w jednostkach samorządu terytorialnego
4.2. Klasyfikacja trudności finansowych jednostek samorządu terytorialnego
4.3. Wnioski
Rozdział 5. Poprawa finansów jednostki samorządu terytorialnego
5.1. Kierunki dobrowolnej poprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego
5.2. Poprawa finansów gminy poprzez rozwój gospodarczy na jej terytorium
5.3. Możliwości samorządu terytorialnego w zakresie tworzenia i przystępowania do
podmiotów gospodarczych
5.4. Prowadzenie komercyjnej działalność gospodarczej przez spółki kapitałowe z
udziałem gmin i województw samorządowych
5.5. Komercyjna działalność gospodarcza samorządu terytorialnego jako sposób poprawy
finansów
5.6. Działalność gospodarcza w sferze użyteczności publicznej samorządu
terytorialnego jako sposób poprawy finansów
5.7. Wady i zalety poszczególnych sposobów angażowania się samorządu terytorialnego w
prowadzenie działalności gospodarczej w celu poprawy jego finansów
5.8. Zmniejszenie wydatków bieżących jako sposób poprawy finansów lokalnych
5.9. Wnioski
Rozdział 6. Realizacja programu naprawczego przez jednostkę samorządu
terytorialnego
6.1. Umiejscowienie procedury naprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego oraz
nadzór nad tym procesem w regulacjach prawnych
6.2. Przesłanki realizacji przez samorząd terytorialny programu naprawczego
6.3. Przystąpienie przez jednostkę samorządu terytorialnego do realizacji programu
naprawczego 6.4. Skutki rozpoczęcia realizacji przez jednostkę samorządu terytorialnego
programu naprawczego
6.5. Program naprawczy jednostki samorządu terytorialnego
6.5.1. Elementy programu naprawczego
6.5.2. Restrukturyzacja łącznego zadłużenia jednostki samorządu terytorialnego
6.5.3. Inne działania naprawcze
6.6. Nadzór nad realizacją programu naprawczego
6.7. Skutki niepowodzenia realizacji programu naprawczego
6.8. Odpowiedzialność za doprowadzenie do trudności finansowych jednostki samorządu
terytorialnego i niewykonanie programu naprawczego
6.9. Wnioski
Rozdział 7. Pomoc finansowa jednostkom samorządu terytorialnego dotkniętych
kataklizmem
7.1. Skutki kataklizmów w sferze majątkowej i finansowej dla jednostki samorządu
terytorialnego
7.2. Prawne regulacje łagodzące skutki katastrofalnych zdarzeń nadzwyczajnych
7.3. Dotacje i subwencje jako pomoc finansowa dla jednostek samorządu terytorialnego
dotkniętych kataklizmem
7.4. Udzielanie wzajemnej pomocy przez jednostki samorządu terytorialnego
7.4.1. Prawne regulacje dotyczące udzielania pomocy finansowej przez samorząd
terytorialny
7.4.2. Podmioty, jakim może być udzielona pomoc przez poszczególne szczeble samorządu
terytorialnego
7.4.3. Przeznaczenie pomocy udzielanej przez samorząd terytorialny
7.4.4. Przesłanki udzielenia pomocy finansowej przez j.s.t.
7.4.5. Możliwości udzielenia pomocy przez samorząd terytorialny na usuwanie skutków
kataklizmów
7.4.6. Wykorzystanie stowarzyszeń i związków samorządu terytorialnego do udzielenia
pomocy na usuwanie skutków kataklizmów
7.5. Granice pomocy jednostkom samorządu terytorialnego dotkniętych kataklizmem
7.6. Wnioski
Zakończenie
Bibliografia
224 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|