ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE PRZEDSIĘBIORSTWEM NA PRZYKŁADACH
Wprowadzenie (E. Urbanowska-Sojkin)
1. STRATEGIA JAKO SPOSÓB DZIAŁANIA PRZEDSIĘBIORSTWA NA RYNKU
1.1. Wprowadzenie (E. Urbanowska-Sojkin)
1.2. Przykłady strategii rozwoju przedsiębiorstwa
1.3. Przykład strategii funkcjonalnej
Strategia personalna w InterMetal Sp. z o.o. (A. Sarkowicz)
2. DIAGNOZA MAKROOTOCZENIA PRZEDSIĘBIORSTWA
2.1. Wprowadzenie (E. Urbanowska-Sojkin)
2.2. Analiza makrootoczenia przedsiębiorstwa przy wykorzystaniu metody PEST
3. DIAGNOZA OTOCZENIA KONKURENCYJNEGO PRZEDSIĘBIORSTWA
3.1. Wprowadzenie (E. Urbanowska-Sojkn)
3.2. Sektor-podstawy wyodrębnienia sektora Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris (A.
Purgat)
3.3. Cechy atrakcyjności sektora
3.4. Profit ekonomiczny sektora Sektor papierniczy (J. Przeniczka)
4. DIAGNOZA PRZEDSIĘBIORSTWA
4.1. Wprowadzenie (E. Urbanowska-Sojkin)
4.2. Kondycja ekonomiczna przedsiębiorstwa
4.3. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa według metody portfelowej
5. PROJEKTOWANIE ZMIAN W OTOCZENIU
5.1. Wprowadzenie (E. Urbanowska-Sojkin)
5.2. Zastosowanie metody luki strategicznej do przewidywania zmian w otoczeniu i
określenia przyszłych działań przedsiębiorstwa
Perspektywy działania przedsiębiorstwa Jutrzenka S.A. (A. Milecki)
5.3. Projektowanie zmian w działalności przedsiębiorstwa na podstawie tendencji
rozwojowych. Tendencje rozwojowe w otoczeniu przedsiębiorstwa Interia.pl S.A. (A.
Milecki)
5.4. Metoda scenariuszy w projektowaniu zmian w otoczeniu
6. POZYCJA STRATEGICZNA PRZEDSIĘBIORSTWA W OTOCZENIU
6.1. Wprowadzenie (E. Urbanowska-Sojkin)
6.2. Określenie pozycji rozwojowej przedsiębiorstwa przy wykorzystaniu metody SPACE
Pozycja rozwojowa przedsiębiorstwa Jelfa S.A. (Sz. Cyfert)
6.3. Zastosowanie metody SWOT do określania pozycji rozwojowej przedsiębiorstwa
7. STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA
7.1. Wprowadzenie (E. Urbanowska-Sojkin)
7.2. Strategia rozwoju a uwarunkowania działania . Stacja telewizyjna TVN - strategia
rozwoju jednostki strategicznej a uwarunkowania działania (M. Malkowska)
7.3. Strategia rozwoju a strategie funkcjonalne - stopień dopasowania
8. WDRAŻANIE STRATEGII
8.1. Wprowadzenie (E. Urbanowska-Sojkin).
8.2. Strategia przedsiębiorstwa a system organizacji wewnętrznej przedsiębiorstwa i
powiązań z podmiotami otoczenia. Elastyczność funkcjonowania - „Doitbetter" (A.
Purgat)
8.3. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa a jego kultura organizacyjna. Proces dostosowania
kulturowego w przedsiębiorstwie MotorPol-Arens (A. Sarkowicz)
9. KONTROLA STRATEGICZNA
9.1. Wprowadzenie (E. Urbanowska-Sojkin)
9.2. Zrównoważona Karta Wyników jako narzędzie kontroli realizacji strategii
9.3. Elementy Systemu Wczesnego Ostrzegania dla potrzeb kontroli strategicznej
przedsiębiorstwa . Elementy Systemu Wczesnego Ostrzegania w przedsiębiorstwie Betonex
Sp. z o.o. (A .Milecki)
Literatura podstawowa
311 stron, B5, oprawa miękka