ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 70.30 66,79   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZNORMALIZOWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA


ŁAŃCUCKI J. RED.

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 70.30 Twoja cena  66,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podręcznik przedstawia międzynarodowe rozwiązania normalizacyjne i sposoby ich wykorzystania w technicznych regulacjach dotyczących produktów, metod produkcyjnych i usług odgrywających kluczową rolę w zrównoważonym rozwoju i ułatwianiu handlu poprzez promowanie bezpieczeństwa jakości i zgodności.

Publikacja powinna zainteresować kadrę kierowniczą tych organizacji, w których wdraża się lub doskonali znormalizowane systemy zarządzania, a także wykładowców i studentów uczelni wyższych, gdzie w ramach coraz to  szerszej palety przedmiotów problematyka dotycząca tych systemów zarządzania, bezpośrednio czy też pośrednio, jest szeroko omawiana.


Spis treści:

Wstęp

I.Trzy filary zrównoważonego rozwoju. Metrologia, ocena zgodności, normalizacja
1. Metrologia
2. Ocena zgodności
3. Normalizacja
4. Miejsce znormalizowanych systemów zarządzania w zarządzaniu organizacją

II. Zarządzanie jakością
1. Jakość życia
2. Pojęcie jakości
3. Jakość w usługach
4. Systemy zarządzania jakością
4.1. ISO 9000 Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia
4.2. ISO 9001 Systemy zarządzania jakością. Wymagania
4.3. ISO 9004 Zarządzanie mające na celu osiąganie trwałego sukcesu organizacji. Podejście poprzez zarządzanie jakością
5. Relacje pomiędzy systemami zarządzania jakością a modelami doskonałości
6. Branżowe systemy zarządzania
6.1. ISO 20000 System zarządzania usługami IT
6.2. Systemy zarządzania jakością w branży medycznej
6.3. Zapewnienie jakości dostaw w przemyśle lotniczym zgodnie ze standardami AS 9000
6.4. Systemowe zarządzanie jakością na rynku dostawców dla telekomunikacji zgodnie z TL 9000
6.5. Podstawy normatywne zarządzania jakością w branży motoryzacyjnej
6.6. Wymagania NATO w zakresie zarządzania jakością

III. System zarządzania środowiskowego w organizacji
1. Geneza zarządzania środowiskowego w organizacji
2. Rodzina norm ISO serii 14000
3. Przesłanki wdrażania systemu zarządzania środowiskowego
4. System zarządzania środowiskowego według normy ISO 14001
4.1. Wymagania ogólne systemu zarządzania środowiskowego
4.2. Etapy wdrażania systemu zarządzania środowiskowego
4.3. Wstępny przegląd środowiskowy
4.4. Polityka środowiskowa
4.5. Aspekty środowiskowe
4.6. Wymagania prawne i inne
4.7. Cele, zadania oraz programy środowiskowe
4.8. Wdrażanie systemu zarządzania środowiskowego
4.9. Ocena funkcjonowania systemu zarządzania środowiskowego
4.10. Przegląd zarządzania
5. Założenia normy ISO 14004
6. Narzędzia zarządzania środowiskowego
6.1. Audyty systemu zarządzania środowiskowego
6.2. Ocena efektów działalności środowiskowej
6.3. Ocena cyklu życia
6.4. Etykiety i deklaracje środowiskowe
6.5. Projektowanie wyrobu pod kątem środowiska
7. System ekozarządzania i audytu EMAS
8. Podobieństwa i różnice pomiędzy wymaganiami normy ISO 14001 a EMAS

IV. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
1. Podstawy prawne bezpieczeństwa i higieny pracy
2. Rozwój systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
3. Systemy zarządzania i bezpieczeństwem i higieną pracy
4. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według normy PN-N 18001
5. Podobieństwa i różnice pomiędzy PN-N 18001 a OHSAS 18001

V. Normalizacja w obszarze bezpieczeństwa zdrowotnego żywności
1. Istota systemowego zapewnienia bezpieczeństwa żywności
2. Wymagania w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa żywności
3. System zarządzania bezpieczeństwem żywności według normy ISO 22000
4. Wdrażanie SZBŻ w organizacji
5. Analiza zagrożeń i krytyczne punkty kontrolne
6. Korzyści z wdrażania SZBŻ

VI. Integracja systemów zarządzania
1. Istota integracji systemów zarządzania
2. Przesłanki integracji systemów zarządzania
3. Zakres integracji systemów zarządzania
4. Powiązania wymagań pomiędzy różnymi systemami zarządzania
5. Metody integracji systemów zarządzania
5.1. Budowa od podstaw zintegrowanego systemu zarządzania
5.2. Budowa systemu zarządzania na podstawie jednego elementu systemu zarządzania i stopniowa integracja następnych systemów zarządzania z systemem już istniejącym
5.3. Budowa częściowo zintegrowanych systemów zarządzania
6. Poziomy integracji systemów zarządzania
7. Dokumentacja i zapisy w zintegrowanym systemie zarządzania
7.1. Nadzorowanie dokumentacji systemowej
7.2. Model dokumentacji zintegrowanego systemu zarządzania
7.3. Księga zarządzania
7.4. Procedury zintegrowanego systemu zarządzania
8. Korzyści wynikające z integracji systemów zarządzania
9. Problemy związane z integracją systemów zarządzania

VII. Audyt w znormalizowanych systemach zarządzania
1. Istota audytu jakości
2. Cele audytu i zakresy odpowiedzialności
3. Etapy działań audytowych
4. Audyt wyrobu
5. Audyt procesu produkcyjnego

VIII. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji (ISO/IEC 27001)
1. Kluczowe czynniki bezpieczeństwa informacji
1.1. Zasoby w SZBI
1.2. Zagrożenia związane z bezpieczeństwem informacji
1.3. Podatności informacji
1.4. Incydenty
1.5. Ryzyko
1.6. Zabezpieczenia w SZBI
2. Podstawy normatywne w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji
3. Koncepcja systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (ISO/IEC 27001
3.1. Ustanowienie i zarządzanie SZBI
3.2. Wdrożenie i stosowanie SZBI
3.3. Monitorowanie i przegląd SZBI
3.4. Utrzymanie i doskonalenie SZBI
4. Zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji
5. Etapy wdrażania SZBI

IX. Systemowe zarządzanie ryzykiem i ciągłością biznesową
1. Ryzyko i ciągłość działania w procesie gospodarowania
1.1. Wprowadzenie do zagadnień ciągłości biznesu
1.2. Zarządzanie ciągłością biznesową a zarządzanie ryzykiem organizacyjnym
1.3. Normalizacja w obszarze zarządzania ryzykiem i ciągłością działania
1.4. Rdzeń systemowego zarządzania ciągłością funkcjonowania organizacji
2. Systemowe podejście do zarządzania ciągłością biznesową
2.1. Przesłanki wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania ciągłością biznesu
2.2. Projektowanie, budowa i wdrożenie systemu zarządzania ciągłością biznesu
2.3. Uwarunkowania rozwoju systemu zarządzania ciągłością biznesu

X. Działania normalizacyjne w zarządzaniu społeczną odpowiedzialnością
1. Istota społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
2. Normalizacja w obszarze społecznej odpowiedzialności
2.1. Standard SA 8000 - wymagania w zakresie tworzenia właściwych, sprawiedliwych warunków pracy
2.2. Audyt społeczny i etyczny według standardu AA 1000
2.3. ISO 26000 - wytyczne dla firm dotyczące społecznej odpowiedzialności
3. Ocena w zakresie społecznej odpowiedzialności organizacji i zrównoważonego rozwoju
3.1. Raportowanie społeczne (raporty CSR, raporty środowiskowe i społeczne, raporty pozafinansowe, GRI)
3.2. Dow Jones Sustainability Indexes - ocena w zakresie zrównoważonego rozwoju
3.3. Indeksy FTSE4Good - zwiększanie inwestycji odpowiedzialnych społecznie
3.4. RESPECT - polski indeks spółek odpowiedzialnych społecznie


379 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022