Zaangażowany outsourcing
Pięć zasad, które zmienią oblicze outsourcingu
Zmiana jest nowym status quo w dzisiejszym świecie biznesu. Powstały nowe, bardziej
efektywne metody zwiększania udziału w rynku i przychodów i ich adaptacja stworzy
podział na tych, którzy osiągnęli sukces i na tych, którzy ponieśli porażkę.
W książce Zaangażowany Outsourcing Kate Vitasek, innowatorka i główny
autor, proponuje nowy model biznesowy, który przekształci outsourcing w taki sposób, w
jaki metodyki Six Sigma i Lean Management przekształciły procesy produkcji w latach
osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych.
W oparciu o badania wspierane przez Uniwersytet Tennessee i Siły Powietrzne
Stanów Zjednoczonych Vitasek zidentyfikowała dziesięć błędów typowych dla niemal
wszystkich relacji outsourcingowych i pokazuje organizacjom, jak określić na nowo
współpracę z partnerami, by zachęcić do innowacyjności, podnieść poziom usług,
obniżyć koszty i zwiększyć zysk. Vitasek przedstawia pięć zasad budowania strategii
pozyskiwania usług w XXI wieku i pokazuje, jak tworzyć wspólnie z partnerami fundamenty
zaangażowanego outsourcingu – jedynego modelu wartego wdrożenia.
Dla kogo przeznaczona jest ta książka? Dla wszystkich, którzy chcą rozwijać
biznes w dzisiejszych realiach.
Kate Vitasek jest znanym innowatorem, jeśli chodzi o praktykę
zarządzania efektywnością. Jej idee znalazły się w ponad 75 artykułach i wielu
książkach branżowych. Vitasek jest wykładowcą w Centrum Edukacji Menedżerskiej na
Uniwersytecie Tennessee i założycielką firmy Supply Chain Visions. Otrzymała nagrody
„Rainmaker” oraz „Woman of International Influence” za innowacyjną postawę.
Mike Ledyard jest menedżerem wysokiego szczebla o olbrzymim
doświadczeniu, jeśli chodzi o międzynarodowy outsourcing, produkcję i import. Jest
współautorem książki Keeping Score: Measuring the Business Value of Logistics In the
Supply Chain.
Karl Manrodt jest znanym liderem w obszarze pomiaru efektywności.
Opublikował ponad pięćdziesiąt artykułów i jest profesorem nadzwyczajnym na
Uniwersytecie Georgia Southern.
Spis treści:
Spis ilustracji
Wstęp
Czy jest lepsza droga?
Struktura książki
Uwagi dotyczące terminologii
CZĘŚĆ I. Diagnozowanie potrzeb
ROZDZIAŁ 1
Pójście na całość
Nauka dawania z siebie wszystkiego
Polowanie na kreta w outsourcingu
Relacje oparte na współpracy
Kluczowa kwestia outsourcingu
Pójście na całość
ROZDZIAŁ 2
Podstawy outsourcingu
Nowy trend: fakty dotyczące outsourcingu
Tradycyjne powody korzystania z outsourcingu
Typowe problemy związane z tradycyjnym podejściem do outsourcingu
ROZDZIAŁ 3
Dziesięć błędów związanych z tradycyjnym outsourcingiem
Błąd nr 1: Zwracanie uwagi na drobiazgi, lekceważenie rzeczy ważnych
Błąd nr 2: Paradoks outsourcingu
Błąd nr 3: Pułapka nadmiernej aktywności
Błąd nr 4: Śmieciowa infrastruktura
Błąd nr 5: Efekt miesiąca miodowego
Błąd nr 6: Osiąganie efektów na raty
Błąd nr 7: Gra o sumie zerowej
Błąd nr 8: Kierowanie po omacku
Błąd nr 9". Zbyt drobiazgowy pomiar
Błąd nr 10: Potęga nicnierobienia
CZĘŚĆ II. Ustalanie zasad
ROZDZIAŁ 4
Zmiana zasad gry: Zaangażowany Outsourcing
Rodzaje relacji outsourcingowych
Zmiana nastawienia związana z Zaangażowanym Outsourcingiem
Postawa "co ja będę z tego miał" versus "co wspólnie będziemy z tego
mieli"
Większy tort jest lepszy
Pięć zasad Zaangażowanego Outsourcingu
Jak zasady Zaangażowanego Outsourcingu ze sobą współpracują
Historie sukcesu (Zaangażowany Outsourcing naprawdę sprawdza się w praktyce)
Iść na całość, czy nie?
Co wspólnie będziemy z tego mieli? Identyfikacja Kucyka
Początek
ROZDZIAŁ 5
Zmieniająca zasady gry efektywność
Zaangażowanego Outsourcingu
Podstawa nr 1: ekonomia behawioralna
Podstawa nr 2: ekonomia innowacji
Podsumowanie
CZĘŚĆ III. Angażowanie się w partnerstwo
ROZDZIAŁ 6
Budowanie fundamentów
Struktura wdrożenia
Dostrzeganie możliwości
Chodzi o zaangażowanie
Wybór partnera
Tworzenie zespołu
Wylewanie fundamentów
Zrozumienie potrzeb: analiza interesariuszy
Badanie potencjału rynku
Co dalej?
ROZDZIAŁ 7
Zrozumienie biznesu
Określenie stanu obecnego
Identyfikacja istniejących możliwości
Zidentyfikuj cel biznesowy: znajdź Kucyka
ROZDZIAŁ 8
Dopasowanie interesów stron kontraktu
Opracuj model biznesowy
Jaka jest twoja tolerancja na ryzyko?
Przeprowadź analizę ryzyka
Podział pracy
Opracuj Mapę Drogową Wymagań
Opracuj Deklarację Celów
ROZDZIAŁ 9
Zawarcie kontraktu
Wybór modelu wynagradzania
Podstawy: najpierw wybierz rodzaj kontraktu
Znaczenie ryzyka przy ustalaniu cen
Jaki rodzaj modelu wynagradzania stosować?
Tworzenie systemu motywacyjnego
Długość trwania kontraktu
Stabilne poziomy popytu i finansowania
Uwagi ogólne
Klauzule zakończenia lub wznowienia kontraktu
Wdrożenie modelu Zaangażowanego Outsourcingu
ROZDZIAŁ 10
Zarządzanie efektywnością
Przejście
Podsumowanie
Podziękowania
Przypisy
240 stron, B5, oprawa twarda z obwolutą