ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UWARUNKOWANIA INNOWACYJNOŚCI ORGANIZACJI STUDIUM TEORETYCZNE


PICHLAK M. / WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH /

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 68.00 Twoja cena  64,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Uwarunkowania innowacyjności organizacji. Studium teoretyczne i wyniki badań empirycznych


W opracowaniu dokonano identyfikacji kluczowych uwarunkowań innowacyjności organizacji, funkcjonujących w specyficznych warunkach regionu przemysłowego, jakim jest województwo śląskie.

Szczególnie istotne jest zidentyfikowanie i opisanie kierunku oraz siły relacji pomiędzy poszczególnymi, poddanymi analizie, uwarunkowaniami a obiektywnymi i subiektywnymi miarami innowacyjności i efektywności organizacji. Podjęcie tej złożonej i wielopłaszczyznowej problematyki podyktowane zostało potrzebą identyfikacji i systematyzacji wiedzy na temat uwarunkowań determinujących skalę, zakres i dynamikę wzrostu innowacyjności i efektywności organizacji w Polsce.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Teoretyczne ujęcie innowacyjności oraz jej uwarunkowań z punktu widzenia efektywności organizacji

1.1. Pojmowanie innowacyjności organizacji – próba konceptualizacji
1.2. Pomiar innowacyjności organizacji
1.3. Powiązania między innowacyjnością a efektywnością organizacji
1.4. Istota i znaczenie determinant w stymulowaniu innowacyjności organizacji

Rozdział 2. Determinanty innowacyjności organizacji

2.1. Zasoby badawcze
2.2. System komunikacji
2.3. Kultura innowacyjna i jej atrybuty
2.4. Styl przywództwa w organizacji
2.5. Cechy członków zespołu zarządzającego
2.6. Struktura organizacyjna
2.7. Tworzenie więzi międzyorganizacyjnych

Rozdział 3. Mediatory i moderatory innowacyjności organizacji

3.1. Koncepcyjny model zależności pomiędzy uwarunkowaniami a poziomem innowacyjności i efektywności organizacji
3.2. Istota i znaczenie zmiennych pośredniczących (mediatorów) i regulujących (moderatorów)
3.3. Innowacyjna strategia organizacji
3.4. Wpływ otoczenia na innowacyjność organizacji
3.5. Rozmiar i okres istnienia organizacji a poziom jej innowacyjności

Rozdział 4. Innowacyjność organizacji oraz jej uwarunkowania – analiza empiryczna

4.1. Uzasadnienie podjęcia badań i cele badań
4.2. Model badawczy i hipotezy badawcze
4.3. Metodyka przeprowadzonych badań. Narzędzie badawcze. Próba badawcza
4.4. Ocena poziomu innowacyjności badanych organizacji
4.5. Identyfikacja uwarunkowań innowacyjności organizacji

Rozdział 5. Determinanty innowacyjności w kontekście efektywności organizacji – wyniki badań empirycznych

5.1. Ocena poziomu efektywności badanych organizacji
5.2. Determinanty innowacyjności w kontekście efektywności organizacji. Analiza relacji przyczynowych
5.3. Zmienne pośredniczące i regulujące a innowacyjność i efektywność organizacji
5.4. Strategia a uwarunkowania innowacyjności organizacji
5.5. Otoczenie jako moderator innowacyjności i efektywności organizacji

Zakończenie

1. Innowacyjność organizacji – podsumowanie wyników badań empirycznych
2. Uwarunkowania innowacyjności organizacji w świetle wyników badań własnych
2.1. Identyfikacja uwarunkowań innowacyjności organizacji w województwie śląskim
2.2. Zależności pomiędzy uwarunkowaniami innowacyjności a efektywnością śląskich organizacji
2.3. Zależność pomiędzy innowacyjnością a efektywnością organizacji w województwie śląskim
2.4. Analiza pośrednich i bezpośrednich zależności łączących wszystkie (ujęte w jednym modelu) zmienne
2.5. Analiza efektu mediacji, przy uwzględnieniu strategii innowacyjnej
2.6. Analiza efektu moderacji przy uwzględnieniu otoczenia badanych organizacji
3. Przesłanki podwyższania efektywności z punktu widzenia zidentyfikowanych uwarunkowań innowacyjności organizacji
4. Implikacje dla praktyki zarządzania
5. Ograniczenia i kierunki przyszłych badań

Bibliografia

Spis rysunków

Spis tabel

Załącznik


310 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022