ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SUGESTIA I PERSWAZJA PSYCHOLOGIA NARRACJI WIZUALNEJ W SZTUCE REKLAMIE


WALIGÓRSKA A.

wydawnictwo: SWPS , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pozycja interesująca zarówno dla psychologów, jak i dla osób zajmujących się teorią estetyki, badaczy recepcji obrazów artystycznych, a także analityków przekazu reklamowego.

Tematyka rozważań oraz przeprowadzone badania mają charakter pionierski zaś badania autorki z pewnością należy traktować jako eksploracyjne. Wydają się one ciekawe zarówno teoretycznie (psychologia poznawcza i społeczna), jak i praktycznie (np. reklama, edukacja). Tym samym powstała praca wysoce oryginalna, spełniająca wysokie standardy empiryczne, w której wykazuje nie tylko erudycję, ale i umiejętność twórczego rozwijania wiedzy i pomysłów badawczych.


Umiejętne kreowanie narracji wizualnej jest z pewnością wyzwaniem dla twórców reklamy. Należy jednak pamiętać, że w czasach gdy w zasadzie każdy z nas w łatwy sposób tworzy obrazy, narracja wizualna jest także olbrzymim źródłem inspiracji i wiedzy o konsumentach. Jest to zatem interesująca pozycja nie tylko dla branży reklamowej, ale dla wszystkich, którzy pragną bardziej świadomie "czytać" obrazy, czy za ich pomocą oddziaływać na odbiorcę.

Robert Zydel
Saatchi & Saatchi Think Tank



W wizjach rozwoju społeczeństw zachodnich często pojawia się wątek odwrotu od słowa pisanego do obrazu, od racjonalnej argumentacji do odwoływania się do marzeń, mitów i pragnień, od analizy faktów do wciągających, poruszających opowieści o ideach, ruchach politycznych, markach, osobistych dążeniach (Jensen,2001). Coraz większa popularność pojęć „marketingu narracyjnego”, „zarządzania narracyjnego”, „narracyjnych technik terapii” ujawnia, że człowiek w obliczu zalewu informacji potrzebuje opowieści, która je uporządkuje i w której przeżywanie mógłby się zaangażować. Sprawcza siła opowieści, obecna od najdawniejszych czasów w kulturze, ujawnia się obecnie także w planowaniu i tworzeniu wielkich przedsięwzięć, przekazywaniu informacji, przekonywaniu do określonych zachowań dążeń, zmian.

W mediach i reklamie widoczny jest jednocześnie drugi trend – systematyczny wzrost roli obrazu w perswazji i przekazywaniu informacji. Obraz ułatwia zrozumienie złożonej informacji (Olson, 1997), jest lepiej zapamiętywany (Seifert, 1997) i bardziej wyrazisty. W sytuacji przesycenia informacjami niecodzienny, ciekawy obraz potencjalnie łatwiej przedostanie się przez system obrony percepcyjnej odbiorcy niż niecodzienny, ciekawy tekst.

(fragment)


Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022