ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AGROTURYSTYKA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ NA OBSZARACH WIEJSKICH


SIKORA J.

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 53.90 Twoja cena  51,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Agroturystyka w wielofunkcyjnym rozwoju obszarów wiejskich jest nie tylko jedną z form przedsiębiorczości pozarolniczej na wsi, lecz także częścią działań agrobiznesu. Wykorzystując rentę (korzyści) dobrostanu wiejskiego środowiska przyrodniczego, agroturystyka stanowi dodatkowe, pozarolnicze źródło dochodu, zwłaszcza dla małych gospodarstw rolnych.

W książce pokazano agroturystykę we wszystkich wymiarach badań naukowych, począwszy od makroskali (np. globalizacja a agroturystyka, funkcjonowanie agroturystyki w wybranych krajach Unii Europejskiej, ekonomiczno-społeczne uwarunkowania jej rozwoju w Polsce), przez mezoskalę (np. rola przestrzeni krajobrazowo-przyrodniczo-kulturowej w agroturystyce), aż do mikroskali (np. produkty agroturystyczne i ich promocja, zarządzanie gospodarstwem agroturystycznym). Potencjał agroturystyczny obszarów wiejskich w Polsce, zarówno strukturalny, jak i funkcjonalny, stanowi znaczącą bazę i obiecującą perspektywę jej rozwoju.


Spis treści:


Wstęp

Rozdział 1. Podstawowe pojęcia w turystyce
1.1. Turystyka i ruch turystyczny
1.2. Popyt i podaż turystyczna
1.3. Usługi turystyczne
1.4. Turysta i rynek turystyczny
1.5. Walory i dobra turystyczne
1.6. Zagospodarowanie turystyczne i gospodarka turystyczna
1.7. Przedsiębiorstwo turystyczne
1.8. Podział turystyki i jej funkcje
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 2. Przedsiębiorczość czynnikiem wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich
2.1. Istota i charakterystyka obszarów wiejskich
2.2. Wielofunkcyjny rozwój obszarów wiejskich
2.3. Istota i warunki rozwoju przedsiębiorczości
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 3. Agroturystyka formą przedsiębiorczości na wsi i uwarunkowania jej rozwoju
3.1. Turystyka wiejska a agroturystyka
3.2. Funkcje i bariery rozwoju agroturystyki
3.3. Przestrzeń agroturystyczna
3.4. Rynek agroturystyki w Polsce i jego rozwój
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 4. Gospodarstwo agroturystyczne i warunki jego funkcjonowania
4.1. Gospodarstwo rolne a gospodarstwo agroturystyczne
4.2. Warunki ekonomiczno-finansowe
4.3. Warunki hotelarsko-żywieniowe
4.4. Warunki techniczno-użytkowe
4.5. Warunki psychospołeczne
4.6. Warunki kulturowe
4.7. Warunki organizacyjno-prawne
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 5. Produkt agroturystyczny
5.1. Pojęcie i struktura produktu agroturystycznego
5.2. Cykl życia produktu agroturystycznego
5.3. Jakość produktu agroturystycznego
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 6. Segmentacja rynku agroturystycznego
6.1. Istota rynku agroturystycznego
6.2. Istota i kryteria segmentacji rynku osób fizycznych
6.3. Segmentacja rynku instytucjonalnego w agroturystyce
6.4. Zachowania konsumentów usług agroturystycznych
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 7. Aktywność turystyczno-rekreacyjna w gospodarstwie agroturystycznym
7.1. Pojęcie aktywności turystyczno-rekreacyjnej
7.2. Formy aktywności turystyczno-rekreacyjnej
7.3. Wypoczynek dzieci i młodzieży
7.4. Wypoczynek osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym
7.5. Wypoczynek osób niepełnosprawnych oraz zooterapia w gospodarstwie agroturystycznym
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 8. Promocja działalności agroturystycznej
8.1. Pojęcie promocji
8.2. Instrumenty promocji w agroturystyce
8.3. Program promocyjny gospodarstwa agroturystycznego
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 9. Agroturystyka w ujęciu instytucjonalno-organizacyjnym
9.1. Formy instytucjonalno-organizacyjne działalności agroturystycznej
9.2. Agroturystyka w zainteresowaniach samorządu terytorialnego
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 10. Przestrzeń krajobrazowo-przyrodnicza i krajobrazowo-kulturowa oraz rolniczy czynnik ziemi w agroturystyce
10.1. Przestrzeń krajobrazowo-przyrodnicza w agroturystyce
10.2. Przestrzeń krajobrazowo-kulturowa w agroturystyce
10.3. Krajobraz wiejski w agroturystyce
10.4. Agroturystyka w ujęciu ekonomii rolnictwa – czynnik ziemi
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 11. Edukacyjny wymiar agroturystyki
11.1. Agroturystyka dla edukacji
11.2. Edukacja dla agroturystyki
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 12. Podstawy zarządzania gospodarstwem agroturystycznym
12.1. Istota i instrumenty zarządzania
12.2. Analiza SWOT w zarządzaniu gospodarstwem agroturystycznym
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 13. Przedsiębiorczość agroturystyczna w warunkach społeczno-gospodarczej globalizacji wsi. Analiza wyników badań empirycznych
13.1. Globalizacja i sytuacja społeczno-gospodarcza wsi
13.2. Działalność agroturystyczna w wielofunkcyjnym rozwoju obszarów wiejskich
13.3. Kapitał kulturowy w rozwoju przedsiębiorczości agroturystycznej
13.4. Agroturystyka w świetle perspektyw rozwoju wsi i rolnictwa
Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana

Rozdział 14. Agroturystyka w wybranych krajach Unii Europejskiej
14.1. Niemcy
14.2. Francja
14.3. Austria
14.4. Wielka Brytania
14.5. Hiszpania

Zagadnienia do dyskusji
Literatura zalecana
Zakończenie
Bibliografia
Indeks


312 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022