INNOWACYJNE FORMY WYKORZYSTANIA NOWYCH TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH NA
RYNKU PRACY PROGNOZY I PERSPEKTYWY
Książka poświęcona jest zarówno teoretycznym, jak i praktycznym
aspektom wykorzystania nowoczesnych technologii teleinformacyjnych na współczesnym rynku
pracy.
Autorzy wykazali się świetnym wyczuciem zarówno naukowym, jak i rynkowym,
przygotowując to kompendium wiedzy, której znaczenie będzie rosło w szybkim tempie.
Książka zawiera bardzo ważne treści dotyczące zarówno podażowej, jak i popytowej
strony współczesnego rynku pracy, który w coraz większym stopniu będzie
wykorzystywał nowe technologie ICT.
Lista odbiorców książki będzie niewątpliwie szeroka, a popyt na nią na pewno
będzie rósł w szybkim tempie. Każdy czytelnik znajdzie w niej najnowsze informacje na
temat różnych form zatrudnienia i zarobkowania z wykorzystaniem sieci Internet,
zagadnień telepracy, firm e-biznesowych, serwisów rekrutacyjnych, baz danych itp. To, co
jest najistotniejsze, dotyczy zaś kompleksowej oceny różnych scenariuszy przyszłego
rozwoju telepracy i nowych technologii z tym związanych.
Książka umiejętnie pobudza wyobraźnię o szybko zachodzących zmianach na
rynku pracy, dając wielu pracownikom czas na szybkie podjęcie decyzji. Autorzy w swej
pracy świetnie rozwijają wyobraźnię zarówno pracodawców, jak i pracobiorców,
rysując kierunki przeobrażeń rynku pracy zachodzących pod wpływem niebywałego
postępu technologii teleinformatycznych. Operowanie w tym względzie wieloma
przykładami, doświadczeniami innych krajów, umiejętną analizą retrospektywną
stanowi niewątpliwy walor książki.
Z recenzji prof. zw. dra hab. Stanisława Wydymusa
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
WSPÓŁCZESNY RYNEK PRACY
1.1.Rynek pracy w gospodarce rynkowej
1.2.Determinanty zmian w poziomie popytu i podaży zasobów pracy
1.3.Struktura i dynamika rynku pracy w Polsce (lata 2000-2009)
1.4.Rynek pracy w sektorze usług ICT
Rozdział II
NOWE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE NA RYNKU PRACY
2.1.Praca za pośrednictwem sieci globalnej
2.2.Biznes internetowy w kształtowaniu rynku pracy
2.2.1.Klasyfikacja modeli biznesowych
2.2.2.Analiza internetowych modeli biznesowych
2.2.3.Oddziaływanie Internetu na e-biznes
Rozdział III
SZANSĘ i MOŻLIWOŚCI POSZUKIWANIA PRACY PRZEZ INTERNET
3.1.Wykorzystanie sieci globalnej na rynku pracy
3.2.Doradztwo i pośrednictwo pracy w polskiej sieci internetowej
3.3.Wirtualne doradztwo zawodowe na amerykańskich portalach
3.3.1.Planowanie kariery zawodowej i doskonalenie kwalifikacji na przykładzie Career One
Stop
3.3.2.Virginia Career View w planowaniu kariery zawodowej
Rozdział IV
TELEPRACA JAKO NOWOCZESNA FORMA PRACY
4.1.Pojęcie, istota i aspekty technologiczne telepracy
4.1.1.Definicje telepracy
4.1.2.Telepraca w regulacjach UE - porozumienie ramowe
4.1.3.Technologiczne aspekty wdrażania telepracy
4.2.Prawne aspekty wdrożenia i wykorzystania telepracy w Polsce
4.3.Zawody oraz obszary rozwoju telepracy na globalnym rynku pracy
4.3.1.Branże i zawody wykonywane w systemie telepracy
4.3.2.Telepraca dla osób niepełnosprawnych
4.4.Pozytywne i negatywne aspekty telepracy
4.4.1.Korzyści wynikające z wprowadzenia telepracy
4.4.2.Negatywne skutki wykonywania telepracy
4.4.3.Społeczne aspekty rozwoju telepracy
4.4.4.Zmiany w kulturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
Rozdział V
PRZYSZŁOŚĆ NOWYCH TECHNOLOGII ORAZ TELEPRACY
5.1.Telepraca w Polsce i na świecie
5.2.Struktura branżowa i regionalna wykorzystania telepracy w Polsce
5.3.Czynniki ekonomiczno-społeczne rozwoju telepracy w Polsce
5.4.Zawody przyszłości oraz dziedziny intensywnego rozwoju na globalnym rynku pracy
5.5.Przyszłość telepracy i perspektywy rozwoju na polskim rynku pracy
PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
ŹRÓDŁA INTERNETOWE
SPIS TABEL
SPIS RYSUNKÓW
138 stron, B5, oprawa miękka