LOGISTYKA W PRZEDSIĘBIORSTWIE
WYBRANE METODY JAKOŚCIOWE I ILOŚCIOWE W
SEKTORZE HUTNICZYM
Opracowanie ma na celu przedstawienie w sposób zwarty roli logistyki w
przedsiębiorstwach produkcyjnych.
Szczególna uwagę poświęcono procesowi dystrybucji wyrobów i obsłudze
klientów. Jako studium przypadku posłużyły przedsiębiorstwa polskiego sektora
hutniczego. W zakresie tematyki optymalizacji logistycznej przedstawiono wybrane metody
stosowane w logistyce produkcji, magazynowania i transportu. Zaproponowano metody
pozwalające na zastosowanie prostych narzędzi obliczeń komputerowych.
Podręcznik polecany jest studentom wyższych uczelni, wydziałów technicznych i
zarządzania oraz menedżerom wszystkich szczebli zarządzania, zwłaszcza logistykom w
przedsiębiorstwach produkcyjnych.
Spis treści:
WSTĘP
Rozdział 1. LOGISTYKA - GENEZA, DEFINICJE, ISTOTA, ZAKRES.
1.1. Rys historyczny powstania logistyki
1.2. Definicje logistyki
1.3. Istota i cele logistyki
1.4. Zakres działalności logistycznej w przedsiębiorstwie
1.5. Koncepcja łańcucha wartości
Rozdział 2. KONCEPCJA LOGISTYCZNO-MARKETINGOWA W PRZEDSIĘBIORSTWIE
2.1. Założenia koncepcji logistyczno-marketingowej
2.2. Proces dystrybucji wyrobów przemysłowych
2.3. Obsługa klienta w ujęciu logistyczno-marketingowym
2.4. Zarządzanie kluczowymi klientami
2.5. Benchmarking w koncepcji logistyczno-marketingowej przedsiębiorstw
Rozdział 3. LOGISTYCZNE CENTRA DYSTRYBUCJI
3.1. Istota Logistycznych Centrów Dystrybucji
3.2. Geneza powstania centrów serwisowych w przemyśle metalurgicznym
3.3. Rola centrów serwisowych w branży hutniczej
3.4. Usługi oferowane przedsiębiorstwom hutniczym
Rozdział 4. SYSTEMY INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNE
4.1. Wykorzystanie teorii gier w logistyce
4.2. Make-or-by i BEP w logistyce produkcji
4.3. Optymalizacja stanu minimalnego i wielkości zamówienia
4.4. Optymalizacja zadań transportowych i przydziału
BIBLIOGRAFIA
197 stron, oprawa miękka