Szkoła, komunikacja i edukacja. Komunikowanie w różnorodnych relacjach
interpersonalnych
"Całość zgromadzonego materiału studyjnego i badawczego w
prezentowanej monografii wieloautorskiej została podzielona na dwie części.
Problematyka pierwszej koncentruje się wokół komunikacji w kulturze szkoły ze
szczególnym zwróceniem uwagi na kompetencje działających w niej podmiotów. (...)
Studia i badania zaprezentowane w części drugiej odnoszą się głównie do komunikacji
w relacjach interpersonalnych - w kilku różnych komplementarnych aspektach."
(z Wprowadzenia)
I. KOMUNIKACJA W KULTURZE SZKOŁY. PODMIOTY KOMUNIKOWANIA SIĘ A ICH
KOMPETENCJE
Ewa Augustyniak
Komunikacja częścią kultury organizacyjnej szkoły
Agata Przewoźna - Krzemińska
Rola kultury organizacyjnej a zarządzanie wiedzą w placówce gimnazjalnej
Danuta Wosik - Kawla, Anna Grabowiec
Szkoła miejscem kształtowania kompetencji społecznych - postulaty a
rzeczywistość
Iwona Czaja - Chudyba
Przyszli nauczyciele wobec problematyki myślenia krytycznego - podejścia,
postawy, pytania
II. KOMUNIKACJA W RELACJACH INTERPERSONALNYCH
Grażyna Bartkowiak
Czynniki warunkujące skuteczność przekazu perswazyjnego menedżera w zróżnicowanym
i niezróżnicowanym kulturowo środowisku pracy
Sońa Karikova
Jedinaćik v edukaćnom prostredi
Dagmar Svobodova, Vojtech Malatek
Osobni rozvojove programy - nastrój koućovani vysokośkolaku k żivotnimu
planovani jako zpusobu interkulturni komunikace
Anna Weissbrot-Koziarska
Komunikacyjne kompetencje pracownika socjalnego w procesie poradniczym
Marian Fiedor, Kinga Tucholska, Zygmunt Sawicki
Przyzwolenie na dotyk w relacjach interpersonalnych - badania porównawcze młodzieży
polskiej i niemieckiej
Bibliografia
228 stron, Format: 16x22,5 cm, oprawa miękka