|
RÓŻNICE INDYWIDUALNE STUDENTÓW JAKO PROBLEM PEDAGOGICZNY NAUCZYCIELI
CZARNECKI K.M. / AKADEMICKICH wydawnictwo: HUMANITAS , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 40.83 Twoja cena 38,79 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Różnice indywidualne studentów jako problem
pedagogiczny nauczycieli akademickich
Wprowadzenie
1. STUDENCI JAKO OSOBY DOROSŁE I ICH STYLE ŻYCIA
1.1. Pojęcie "człowieka dorosłego" i "dojrzałego"
1.2. Style życia człowieka dorosłego
1.3. Działanie jako dominujący przejaw życia człowieka dorosłego
2. ISTOTA I KATEGORIE RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
2.1. Definiowanie pojęcia "różnic indywidualnych" - kategorie i kryteria
podziału
2.2. Główne źródła różnic indywidualnych
2.3. Zakres, trwałość i przejawy różnic indywidualnych
2.4. Społeczne konsekwencje różnic indywidualnych
2.5. Metody poznawania różnic indywidualnych
3. BIOLOGICZNE RÓŻNICE INDYWIDUALNE
3.1. Pojęcie różnic biologicznych
3.2. Charakterystyka różnic biologicznych
4. TEMPERAMENTALNE RÓŻNICE INDYWIDUALNE
4.1. Pojęcie i źródła różnic temperamentu
4.2. Rodzaje różnic temperamentu
5. INTELEKTUALNE RÓŻNICE INDYWIDUALNE
5.1. Pojęcie intelektu i różnic intelektualnych
5.2. Rodzaje różnic intelektualnych
5.2.1. Różnice wrażeń i wrażliwości
5.2.2. Różnice w spostrzeganiu i spostrzegawczości
5.2.3. Różnice w uwadze i pamięci
5.2.4. Różnice w myśleniu i mowie
5.2.5. Różnice w wyobraźni, wyobrażeniach i fantazji
5.2.6. Różnice w ogólnej sprawności umysłowej
5.2.7. Zróżnicowanie ludzkiej świadomości
5.2.8. Różnice w zainteresowaniach i zamiłowaniach
5.2.9. Różnice w aspiracjach i planach życiowych
5.2.10. Różnice światopoglądowe
5.2.11. Indywidualne różnice polityczne
5.2.12. Różnice w wiedzy i umiejętnościach
5.3. Konsekwencje różnic intelektualnych - wykładnia empiryczna
5.3.1. Wyniki badań różnic indywidualnych
6. UCZUCIOWE I EMOCJONALNE RÓŻNICE INDYWIDUALNE
6.1. Pojęcie, źródła i rodzaje różnic
6.2. Przejawy różnic uczuciowych i emocjonalnych
7. CHARAKTEROLOGICZNE I OSOBOWOŚCIOWE RÓŻNICE INDYWIDUALNE
7.1. Pojęcie i źródła różnic charakteru i osobowości
7.2. Przejawy różnic charakteru i osobowości
8. INDYWIDUALNE RÓŻNICE W DZIAŁANIU CZŁOWIEKA
8.1. Pojęcie i źródła różnic w działaniu
8.2. Rodzaje różnic w działaniu
8.3. Przejawy różnic w działaniu
9. INDYWIDUALNE RÓŻNICE W MĄDROŚCI NAUCZYCIELI AKADEMICKICH I STUDENTÓW
9.1. Pojęcie "mądrości
9.2. Główne przejawy mądrośc
9.3. Mądrość nauczyciela akademickiego i studenta
10. OGÓLNE WSKAZANIA DLA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH WYNIKAJĄCE Z INDYWIDUALNYCH
RÓŻNIC STUDENTÓW
LITERATURA ŹRÓDŁOWA
POMOCNICZY SŁOWNIK TERMINOLOGICNY
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK 1. KATEGORIE INTELIGENCJI I STOPNIE NIEDOROZWOJU UMYSŁOWEGO (DZIECI.
MŁODZIEŻY. DOROSŁYCH)
ZAŁĄCZNIK 2. ROZKŁAD WYNIKÓW I.I. W DUŻEJ PRÓBIE
ZAŁĄCZNIK 3. RÓŻNICE W DOMINACJI OCEN CECH OSOBISTYCH KOBIET I MĘŻCZYZN
ZAŁĄCZNIK 4. DOMINACJA OCEN CECH OSOBISTYCH STUDENTÓW TRZECH KIERUNKÓW STUDIÓW
ZAŁĄCZNIK 5. SŁOWNIK OKREŚLEŃ RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH CECH OSOBOWOŚCI (wybór)
Nota o autorze
126 stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|