ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEDIALNE FIASKO ZJEDNOCZENIA? NA PRZYKŁADZIE NIEMIECKIEGO ZJEDNOCZENIA


SZYMAŃSKA A. - MEDIA OPINIOTWÓRCZE W SYTUACJI PRZEŁOMU POLITYCZNEGO

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 41.60 Twoja cena  39,52 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Medialne fiasko zjednoczenia?

Media opiniotwórcze w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia


W RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletność cała generacja, która przyszła na świat już w zjednoczonych Niemczech. Tymczasem, w poprzedzającym jubileusz 2009 roku, wyniki niemieckich badań opinii społecznej nieoczekiwanie ponownie wskazują na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis. Zjednoczenie z sukcesem dokonane w wymiarze politycznym do dziś nie znalazło więc odzwierciedlenia w wymiarze społecznym. Jakie są przyczyny trwałości tego wewnętrznego podziału?

Zadaniem książki jest analiza sposobu zarządzania informacją w medialnym dyskursie politycznym RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckich wydarzeń 1989/1990 r. na przykładzie prasy opiniotwórczej.

Jej celem jest ustalenie jak linia redakcyjna przekładała się na optykę widzenia rzeczywistości politycznej i społecznej, i dalej, na zawartość publikowanych treści?

Czy przekaz mediów zaspokajał zwiększone potrzeby informacyjne odbiorców w obu częściach Niemiec?

Czy media poprzez swój management informacyjny rzeczywiście przyczyniały się do zjednoczenia także w wymiarze społecznym, a nie tylko politycznym?

Wyniki badań są raczej pesymistyczne i wskazują, że media docierały do swoich odbiorców i szerzej – opinii publicznej – ze swoiście politycznie uargumentowaną treścią i odmiennym przesłaniem co do docelowych rezultatów wydarzeń, zachodzących w Niemieckiej Republice Demokratycznej. W ten sposób media stały się aktywnymi ośrodkami sterowania informacją w procesie komunikacji politycznej RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckiego przełomu politycznego i wynikłego w jego następstwie niemieckiego zjednoczenia.


Wstęp

1. Komunikacja polityczna - uwagi definicyjne, charakterystyka dziedziny badań

2. Zarządzanie informacją w relacjach media-polityka

3. Znaczenie prasy opiniotwórczej w procesie komunikacji politycznej
3.1. Znaczenie przekazu prasy opiniotwórczej dla polityków
3.2. Tygodniki "Die Zeit" i "Rheinischer Merkur" jako przykład prasy opiniotwórczej
3.3. Zjednoczenie Niemiec jako przykład sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na informację. Czytelnictwo prasy w okresie zjednoczenia

4. Medialny obraz zjednoczenia Niemiec na przykładzie wybranych mediów opiniotwórczych
4.1. Wyniki wybranych badań dotyczących przekazu mediów na temat zjednoczenia Niemiec
4.2. Treść przekazu prasy opiniotwórczej o różnej opcji światopoglądowej:
analiza porównawcza zawartości treści przekazu tygodników "Die Zeit" i "Rheinischer Merkur" (wrzesień 1989-marzec 1990)

5. Analiza stanowisk zachodnioniemieckich partii SPD i CDU wobec przełomowych wydarzeń 1989/1990

6. Stanowisko partii SPD i CDU a treść przekazu wybranych tytułów prasy opiniotwórczej w okresie zjednoczenia - analiza porównawcza

Podsumowanie
Spis ilustracji
Bibliografia
Kalendarium wydarzeń


227 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022