|
PARADYGMATY AKADEMICKIEGO KSZTAŁCENIA PEDAGOGÓW
SAJDAK A. SKULICZ D. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 42.00 Twoja cena 39,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Paradygmaty akademickiego kształcenia pedagogów
Dydaktyka akademicka t. III
Propozycja, by zainicjować dyskusję nad paradygmatami akademickiego kształcenia
pedagogów, spotkała się z dużym zainteresowaniem nauczycieli akademickich oraz osób
związanych z praktyką edukacyjną. Zamierzeniem naszym było nie tyle podjęcie próby
rekonstrukcji paradygmatycznego kształcenia pedagogów w aspekcie historycznym, ile
odczytanie i stworzenie mapy konkurujących z sobą współcześnie paradygmatow. (...)
Pluralizm teorii i praktyk edukacyjnych oraz ich różnorodność stanowią
niewątpliwie o bogactwie oferty kształcenia. Troska o tożsamość dydaktyki
akademickiej każe stawiać pytania: „czym jest wiedza pedagogiczna?", „w jaki
sposób badać procesy zachodzące w szkolnictwie wyższym, jak konstruować cele
kształcenia i jakie wartości je uzasadniają?"
Na każde z tych pytań odpowiedzi mogą być diametralnie różne, tak jak odmienne
mogą być koncepeje oparte na zupełnie innych zalożeniach.
Niewątpliwie sukcesem III Seminarium Dydaktyki Akademickiej jest rozpoznanie kilku
obszarów tematycznych, budujących różne modele edukacji pedagogów na uniwersytetach i
w innych szkołach wyższych, a zatem konstruujących również odmienne paradygmaty
tegoż kształcenia.
Mamy nadzieję, żę niniejsza książka dostarczy Czytelnikowi inspiracji do stawiania
kolejnych pytań i podejmowania dalszych poszukiwań badawczych. Tematyka III juz tomu
Dydaktyki Akademickiej ogniskuje się wokół obszarów tematycznych, które ze względu
na wspólne idee zostały pogrupowane w częściach: Treści kształcenia, Kompetencje i
Inspiracje. (...) Kalendarium jest dopełnieniem zawartych w książce treści, dostarcza
bowiem przeglądu tematów zaprezentowanych na kolejnych trzech seminariach. Nie wszystkie
z 99 wystąpień zostały opublikowane, jednak ich różnorodność tematyczna, a także
liczba osób biorących udział w kolejnych seminariach pozwalają. na dostrzeżenie rangi
problematyki obejmowanej przez dydaktykę akademicką.
Ze Wstępu
298 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|