Polska scena polityczna
Środowiska - komunikacja polityczna - strategie
Niniejsza publikacja jest realizacją koherentnie zaprojektowanego przedsięwzięcia
naukowego dotyczącego polskich partii politycznych i systemu partyjnego w jego
funkcjonalnym ujęciu wobec społeczeństwa.
Warto podkreślić nowatorską konceptualizację opracowania, która wyraża się w
udanym połączeniu wątków teoretycznych i syntezujących oraz politycznych realiów i
wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez znaczną część Autorów. Bardzo
wartościowy naukowo okazał się także interdyscyplinarny ogląd badawczy i
zróżnicowane ujęcie tematu przez politologów, medioznawców, socjologów oraz
prawników.
Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Godlewskiego
Wstęp.
ŚRODOWISKA
Krzysztof Kowalczyk, Środowiska polityczne jako zaplecze partii - wprowadzenie
Magdalena Mikołajczyk, Środowiska polityczne -próba konceptualizacji pojęcia i
wyróżnienia cech charakteryzujących środowiska w PRL i współcześnie
Danuta Kamowska, " Solidarność "jako środowisko antyliberalne na
polskiej scenie politycznej
Krzysztof Łabędź, Partie ,,postsolidarnościowe" dzisiaj
Katarzyna Pokorna-Ignatowicz, Rodzina Radia Maryja jako elektorat
Anna Frątczak, Wybory polityczne mniejszości seksualnych ?
Magdalena Mateja, Aktorki drugiego planu? Dylematy tożsamości w dyskursie Partii
Kobiet
Sylwester Wróbel, Miejskie ruchy polityczne w górnośląskich miastach na
prawach powiatu
Ewa Ganowicz, Formy reprezentacji mniejszości narodowych w Polsce
Anna Żebrak, Awans polityczny przedstawicieli młodzieżowych ugrupowań
partyjnych
Radosław Marzęcki, Autoidentyfikać je asystentów parlamentarnych. Kilka
wniosków z badań jakościowych
Jacek Lewicki, Intelektualne i eksperckie zaplecze partii politycznych w Polsce
KOMUNIKACJA POLITYCZNA
Agnieszka Hess, Relacje mediów masowych i partii politycznych jako przedmiot
badań studiów nad komunikacją polityczną - wprowadzenie
Dorota Piontek, Politycy i media. Sposoby wpływania przez polityków na
zawartość mediów
Janina Fras, Samoidentyfikacja polskich partii politycznych
Michał M. Bukowski, Stronniczość mediów a strategie komunikacyjne Ligi
Polskich Rodzin i Samoobrony
Marek Mazur, Kampania wizerunkowa w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009
roku w Polsce. Analiza zawartości telewizyjnej reklamy politycznej
Karolina Churska-Nowak, Rytuał, rytualność, rytualizacja we współczesnych
kampaniach wyborczych
Ewa Modrzejewska, "Rzeczpospolita" sporu - spór jako retoryczna
strategia komunikacji (na przykładzie publikacji poświęconych polityce w dzienniku
"Rzeczpospolita")
Agnieszka Turska-Kawa, Dychotomia wizerunkowa Prawa i Sprawiedliwości oraz
Platformy Obywatelskiej w mediach. Analiza materiałów internetowych w kontekście
wyborów do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku
Lucyna Szot, Relacje między dziennikarzami a politykami - wzory zachowań (normy
prawne i etyczne)
Andrzej Konrad Piasecki, Trudna kohabitacja: lokalni politycy i dziennikarze
Maria Łoszewska-Ołowska, Sądowy zakaz emisji reklamy wyborczej i inne środki
orzekane w trybie przyśpieszonym - ograniczenie wolności wypowiedzi politycznej czy
uzasadniony instrument ochrony prawdy?
Maria Magoska, Partie polityczne, media i polityka konfrontacji
Ludwik Habuda, Media, demokracja, obywatelskie społeczeństwo
STRATEGIE
Katarzyna Sobolewska-Myślik, Strategie partyjne jako obszar badań
politologicznych -wprowadzenie
Jerzy Sielski, Wpływ niektórych czynników osobowościowych na działalność
liderów partyjnych w Polsce
Krzysztof Kowalczyk, Strategia Prawicy Rzeczypospolitej na rynku politycznym
(2007-2009)
Łukasz Tomczak, Pozaparlamentarne partie polskiej lewicy. Struktury, programy,
strategie działania
Jacek Wojnicki, Stronnictwo Demokratyczne - między chwałą a upadkiem
Agnieszka Kwiatkowska, Zieloni 2004 - reprezentacja nowych ruchów społecznych na
polskiej scenie politycznej
Ewa Maj, Komunikowanie polityczne ugrupowań neoendeckich: próba wyjścia z
politycznej niszy
Maciej Stobiński, Silna struktura członkowska jako główny zasób partii
politycznej na przykładzie Polskiego Stronnictwa Ludowego
Mateusz Piskorski, Samoobrona RP - od relewancji gabinetowej do opozycji
pozaparlamentarnej
Agnieszka Walecka-Rynduch, Strategie marketingowe polskich partii politycznych a
problem znikającego wyborcy
Waldemar Wojtasik, Efektywność strategii selekcji kandydatów na listy wyborcze
w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku
Jarosław Flis, Kwadratura okręgu. Ordynacja wyborcza do Parlamentu Europejskiego
jako instytucjonalna rama komunikowania społecznego
420 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka