ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 37.00 35,15   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STREETWORKING ASPEKTY TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE


MICHEL M. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 37.00 Twoja cena  35,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Streetworking

Aspekty teoretyczne i praktyczne


Aktualny system opieki społecznej w Polsce i formalne instytucje wychowawcze nie są przygotowane na rozwiązywanie problemów specyficznej kategorii osób marginalizowanych, jakimi są dzieci i młodzież ulicy.

Duże nadzieje wiąże się z pojawieniem się spontanicznych inicjatyw, wzorowanych na popularnych w zachodnich aglomeracjach metodach pracy, określanych jako street-working.

Inicjatywę wydawniczą, podjętą przez zespół pod kierunkiem dr Małgorzaty Michel, składający się z pracowników naukowych Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, studentów i praktyków posiadających bogate doświadczenia w zakresie streeworkingu, należy oceniać jako wielce wartościową i spełniającą pierwszorzędne zapotrzebowanie na doskonalenie metodyczne wolontariuszy realizujących idee pracy z młodzieżą pozbawioną opieki i przebywającą w środowiskach zagrożonych czynnikami ryzyka.

Z recenzji prof. dr. hab. Bronisława Urbana



Małgorzata Michel – doktor filozofii w zakresie nauk pedagogicznych, adiunkt w Zakładzie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, pedagog praktyk, twórczyni i prowadząca projekt z zakresu profilaktyki lokalnej – Młodzieżową Grupę Profilaktyczną, opiekun naukowy Koła Naukowego Pedagogów Resocjalizacyjnych.

Justyna Kusztal – pedagog i prawnik, adiunkt w Zakładzie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Jacek Bylica – pedagog, terapeuta, adiunkt w Zakładzie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Marta Marszałek – absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, pedagog.

Magdalena Komenderska – absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, pedagog, streetworker.

Iwona Surmaj – absolwentka pedagogiki resocjalizacyjnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, pedagog, streetworker.

Łukasz Hobot – pracownik socjalny i streetworker Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krakowie.

Monika Suchta – absolwentka pedagogiki, streetworkerka.


Wstęp

Część I Teoretyczne i prawne podstawy działalności streetworkerów w środowisku lokalnym

Małgorzata Michel
Streetworking - teoretyczne podstawy profilaktyki i resocjalizacji w środowisku lokalnym
Justyna Kusztal
Ramy prawne działalności profilaktyczno-resocjalizacyjnej wobec nieletnich w środowisku otwartym - zarys problemu
Marta Marszałek
Dzieci ulicy a obraz dzieciństwa XXI wieku
Magdalena Komenderska
Dzieci ulicy - skąd pochodzą i dokąd zmierzają?
Jacek Bylica
Idea superwizji pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej w środowisku otwartym

Część II Aplikacja podstaw teoretycznych streetworkingu do praktyki pedagogicznej na podstawie wybranych projektów lokalnych

Monika Siuchta
Program STACJA
Iwona Surmaj
Streetworking jako metoda pracy socjalnej w środowisku ulicznym z osobami bezdomnymi w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krakowie
Łukasz Hobot
Praca socjalna w środowisku ulicznym z osobami bezdomnymi oraz młodzieżą zagrożoną wykluczeniem i niedostosowaniem społecznym na przykładzie projektu "Streetwork - skuteczny kontakt z klientem"
Małgorzata Michel
Próby inkluzji społecznej młodzieży marginalizowanej w lokalnym systemie resocjalizacji

Noty o autorach


118 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022