|
ESTETYKA KSIĄŻKI ELEKTRONICZNEJ
SOPYŁO M. wydawnictwo: NOVAE RES , rok wydania 2008, wydanie I cena netto: 33.90 Twoja cena 32,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Estetyka książki elektronicznej
„Estetyka książki elektronicznej” to pierwsza publikacja na naszym rynku
poruszająca kwestię e-booków z kilku perspektyw: technologicznej, społecznej, a
przede wszystkim estetycznej.
Autorka porównuje proces percepcji i estetykę e-książki i książki
„tradycyjnej”, drukowanej. Bada wpływ formy publikacji na jej odbiór, analizuje
także znaczenie dla czytelności poszczególnych elementów typograficznych, takich jak
kompozycja stony, liternictwo, wymiary kolumny tekstu, relacje między tekstem a obrazem
czy kolorystyka.
Dzięki praktycznym radom książka ta jest również poradnikiem dla twórców
publikacji elektronicznych. Małgorzata Sopyło nie zapomniała o specyficznych
e-książkach, jakimi są powieści hipertekstowe, multimedialne podręczniki czy
elektroniczne słowniki i encyklopedie.
Przeanalizowała przykłady książek elektronicznych wydawanych na płytach CD i
udostępnianych w Internecie, wskazując zarówno estetyczne potknięcia, jak i wzory do
naśladowania.
Wartość publikacji podnoszą wyniki ankiety dotyczącej społecznego odbioru
e-booków oraz bogaty materiał ilustracyjny.
Małgorzata Sopyło – absolwentka Instytutu Informacji Naukowej i
Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Polityki
Wydawniczej i Księgarstwa UW. Współpracowała z wieloma wydawnictwami książkowymi w
zakresie opracowania edytorskiego tekstu.
Interesuje się historią i sztuką książki, a także średniowieczną architekturą
obronną, kinem, historią Warszawy. Wolny czas spędza zwiedzając polskie zamki i
pałace oraz odkrywając tajemnice i nieznane zakątki Warszawy.
188 stron, Format: 14.5x21.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|