|
METODA WCZESNEGO STARTU DLA DZIECKA Z AUTYZMEM ESDM
ROGERS S. DAWSON G. VISMARA L. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 92.00 Twoja cena 87,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metoda wczesnego startu dla dziecka z autyzmem ESDM
Jak wykorzystywać codzienne aktywności, aby pomóc dzieciom tworzyć więzi,
komunikować się i uczyć
Najnowsze badania dowodzą, jak ważna jest pomoc rodziców w przypadku terapii dzieci
z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD).
Niniejszy podręcznik, stworzony na podstawie przełomowego programu wczesnej
interwencji, dostarcza praktycznych strategii, z których możesz korzystać każdego
dnia.
Niemal wszystkie małe dzieci – również te z ASD – mają niezwykłą zdolność
uczenia się. Dr Sally Rogers, Geraldine Dawson i Laurie Vismara podpowiadają, jak
wykorzystać codzienne czynności, na przykład jedzenie śniadania czy kąpiel, do
kształcenia podstawowych umiejętności rozwojowych.
Ucząc się zabawy, komunikowania się i koncentracji, dzieci mają przy okazji wiele
radości i frajdy, rodzice zaś mogą z satysfakcją obserwować czynione przez nie
postępy. Zadbaj o dobry wczesny start – dostarcz swojemu dziecku narzędzi potrzebnych
do poznawania świata i cieszenia się nim.
Dr Sally J. Rogers wykłada psychiatrię w MIND Institute przy
Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis. Jest badaczką autyzmu znaną przede wszystkim ze
swej pionierskiej pracy poświęconej wczesnej pomocy dla dzieci przedszkolnych; zajmuje
się także zagadnieniami deficytów w zakresie naśladownictwa, interwencji rodzinnych i
autyzmu dziecięcego. Wraz z Geraldine Dawson i koleżankami opracowała ESDM.
Dr Geraldine Dawson jest zastępcą dyrektora ds. naukowych w organizacji
Autism Speaks, a ponadto wykładowcą psychiatrii na Uniwersytecie Północnej Karoliny w
Chapel Hill. Była dyrektorem i założycielem renomowanego Ośrodka Autyzmu przy
Uniwersytecie Waszyngtońskim (University of Washington Autism Center). Jest znanym na
świecie specjalistą w dziedzinie autyzmu; zajmuje się przede wszystkim jego wczesną
diagnostyką i interwencją, neuroobrazowaniem i badaniami genetycznymi. Dr Dawson z
wielkim zaangażowaniem wspiera rodziny dzieci dotkniętych autyzmem.
Dr Laurie A. Vismara, dyplomowana badaczka zachowań, specjalizuje się w
badaniach klinicznych. Pracuje w MIND Institute przy Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis.
W swojej pracy badawczej skupia się głównie na rozwijaniu innowacyjnych metod nauczania
terapeutów i rodziców technik wczesnej interwencji.
Od autorek 7
Podziękowania 9
Wstęp 13
CZĘŚĆ I. NA DOBRY POCZĄTEK
Rozdział 1. Opracowywanie programu wczesnej interwencji dla twojego dziecka
21
Rozdział 2. Troska o siebie i pozostałych członków rodziny 41
Rozdział 3. W jaki sposób twoja praca z dzieckiem na wczesnym etapie rozwoju
może mu pomóc w kontaktach z innymi
osobami i przyspieszyć proces uczenia się 67
CZĘŚĆ II. CODZIENNE STRATEGIE MAJĄCE POMÓC TWOJEMU DZIECKU ANGAŻOWAĆ
SIĘ, KOMUNIKOWAĆ I UCZYĆ
Rozdział 4. Wejdź w światło reflektorów. Zwracanie uwagi dziecka
83
Rozdział 5. Wywołaj uśmiech!. Czerp radość z codziennych sensorycznych zabaw
społecznych 116
Rozdział 6. Bo do tanga trzeba dwojga. Buduj naprzemienne interakcje
141
Rozdział 7. Mówiące ciała. Istota komunikacji niewerbalnej 173
Rozdział 8. „Rób to, co ja!”. Pomóż twojemu dziecku uczyć się poprzez
naśladowanie 206
Rozdział 9. Kilka spraw technicznych. W jaki sposób uczą się dzieci 235
Rozdział 10. Trójkąt wspólnej uwagi. Dzielenie zainteresowań z innymi osobami
270
Rozdział 11. Czas na zabawę! 298
Rozdział 12. Poudawajmy! 318
Rozdział 13. Przejdźmy do mowy 350
Rozdział 14. Podsumujmy 379
Załącznik. Zabawki, materiały i książki dla autystycznego dziecka 391
Źródła informacji 395
Pomoc dla osób z autyzmem w Polsce 407
Indeks 409
420 stron, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|