|
ZESPÓŁ ASPERGERA ZROZUMIEĆ, ABY POMÓC
KOZDROŃ A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 60.40 Twoja cena 57,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zespół Aspergera
Zrozumieć, aby pomóc
Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w
procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami.
Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną
do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami
autystycznymi.
Jako mama chłopca z zespołem Aspergera, wie, jak wiele czasu opiekunowie tracą na
dotarcie do praktycznej wiedzy, jak wiele energii wydatkują by zrozumieć własne
dziecko, nierzadko są to lata.
Właśnie dlatego napisała tą książkę, by w jednym miejscu w prosty i praktyczny
sposób odpowiedzieć na pytania nurtujące rodziców, pedagogów, nauczycieli i
terapeutów, a związanych z dziećmi z zespołem Aspergera od najwcześniejszego okresu
ich życia, z krótką charakterystyką rodzin w których jeden z partnerów cierpi na
zespół Aspergera.
Wstęp
ROZDZIAŁ I. Zespół Aspergera - opis i charakterystyka osób z tym syndromem
1. Wiadomości podstawowe
1.1. Czym jest zespół Aspergera?
1.2. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera
1.3. Kliniczne wskazania etiologii syndromu
1.4. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera
2. Zaburzenia integracji sensorycznej
2.1. Zaburzenia integracji sensorycznej w ujęciu Zbigniewa Przyrowskiego
2.2. Świat zmysłów w praktycznym ujęciu
ROZDZIAŁ II. Poradnik dla pedagogów
1. Podstawy trudności i niepowodzeń edukacyjnych w kontekście zaburzenia ze spektrum
autyzmu
1.1. Trudności i niepowodzenia dziecka w edukacji formalnej - definicje
1.2. Niepowodzenia edukacyjne dziecka z zespołem Aspergera
1.3. Przyczyny powstania trudności i niepowodzeń dziecka z zespołem
Aspergera w kontekście procesu integracji w placówkach edukacyjnych
1.4. Przyczyny trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z ZA leżące po stronie
kadry dydaktycznej
1.5. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem
Aspergera
2. Praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych na dziecko z zespołem
Aspergera w placówce przedszkolnej
2.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji
formalnej w placówce przedszkolnej
2.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej
2.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych
2.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej
dziecka z zespołem Aspergera
2.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka
ROZDZIAŁ III. Poradnik dla rodziców
1. Informacje praktyczne
1.1. Uporządkowanie spraw formalnych
1.2. Diagnoza
1.3. Orzeczenie o niepełnosprawności
2. Terapia dla twojego dziecka
2.1. Relacja dziecko - terapeuta
2.2. Współpraca z rodzicami
2.3. Organizacja pracy podczas terapii
2.4. Osobowość terapeuty
2.5. Przebieg terapii
2.6. Przemoc w terapii
2.7. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zaburzeniami autystycznymi
2.7. Efekty terapeutyczne
3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym
3.1. Pokochać dziecko z diagnozą
3.2. Akceptacja
3.3. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym
3.4. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności
3.5. Gdy na ZA cierpi ojciec i syn
3.6. Przemoc w placówkach edukacyjnych
Zakończenie
Bibliografia
Netografia
Akty prawne
264 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|