ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   3 egz. / 370.95 352,40   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > wyszukiwanie > opis książki

ZARZĄDZANIE Z PRZEWAGĄ SZTUKI


GOLONKA M.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 75.80 Twoja cena  72,01 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie z przewagą sztuki


Książka zawiera wyniki badań nad współpracą międzyorganizacyjną przeprowadzonych w 26 polskich firmach teleinformatycznych, z których 9 znalazło się w prestiżowym rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe.

Czytelnik znajdzie w niej przede wszystkim odpowiedzi na pytania dotyczące sposobu, w jaki firmy te tworzą swoje portfolio więzi międzyorganizacyjnych (aliansów),

w tym:

- jak wyszukują i wybierają partnerów do współpracy,
- jakie zabezpieczenia stosują,
- jak radzą sobie z konkurentami,
- jak rozwijają się i współpracują w skali międzynarodowej,
- jak kształtuje się ich współpraca z instytucjami państwowymi i uczelniami,
- czy i jak zarządzają nawiązywanymi aliansami.

Na podstawie wywiadów z naczelnym kierownictwem oraz analiz portfolio aliansów można wyciągnąć wniosek, że firmy o ponadprzeciętnym wzroście wyróżniają się: podejściem do współpracy, aktywnością w jej nawiązywaniu, sposobem wyboru partnerów, jakością posiadanych relacji, a także pomysłami na organizację, jej rozwój i traktowaniem pracowników. Różnice między badanymi firmami wynikają z różnych sposobów radzenia sobie z niepewnością i kwestią zaufania. Ponadprzeciętne organizacje – metaforyczni „artyści zarządzania” – z niepewności czerpią moc twórczą, ufając w pozytywne rezultaty działań we współpracy z otoczeniem. W szerszym wymiarze wyniki badań wskazują na rosnące znaczenie twórczego, pozakalkulacyjnego wymiaru zarządzania – czyli zarządzania jako sztuki.


Wprowadzenie

1. Obszar badawczy
1.1. Współpraca międzyorganizacyjna
1.2. Podejście badawcze
1.3. Przedsiębiorstwa w sektorze ICT
1.4. Luka badawcza
1.5. Przedmiot badań

2. Współpraca w warunkach niepewności
2.1. Niepewność w naukach o zarządzaniu
2.2. Niepewność a współpraca
2.3. Niepewność relacyjna i zaufanie
2.4. Kontekst ma znaczenie
2.5. Niepewność - zmiana paradygmatu

3. Metoda
3.1. Metody badawcze
3.2. Proces badawczy
3.3. Charakterystyka przedsiębiorstw objętych badaniem

4. "Połączone" przedsiębiorstwa ICT
4.1. Podejście do współpracy: niechęć, konieczność, możliwości
4.2. Nawiązywanie współpracy: od reakcji do tworzenia
4.3. Zabezpieczenia: formalne i pozaformalne
4.4. Współpraca z konkurentami
4.5. Współpraca w skali międzynarodowej
4.6. Instytucje państwowe i uczelnie
4.7. Zarządzanie portfolio aliansów
4.8. Podsumowanie rezultatów badań

5. (R)ewolucja zarządzania
5.1. Od nauki do sztuki
5.2. Rzemieślnicy i artyści
5.3. Znaczenie rezultatów badań

Bibliografia


264 stron, Format: 17.0x25.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022